بهترین مقاصد سافاری در جهان: قسمت اول

سافاری، راهی باورنکردنی برای مواجهه با طبیعت و حیوانات وحشی در جهان است. می‌توان از نزدیک با جماعت گیاهخواران و درندگان ملاقات کرد و یا سوار بر بالن به همراه انواع پرندگان، بر فراز دشت‌های سرسبز و جانوران زیبا پرواز کرد. اگر از علاقمندان به حیات وحش هستید و از ماجراجویی در این رابطه لذت می‌برید، شما را به همراهی در این مقاله برای معرفی بهترین مقاصد سافاری در جهان دعوت می‌کنیم.

 

دلتای Okavango

عازم یکی از بزرگ‌ترین دلتاهای جهان، دلتای اوکاوانگو در بوتسوانای شمالی شوید. این محل به دلیل تنوع بی‌نظیر حیوانات وحشی، یکی از بهترین مناطق مسافرتی جهان به شمار می‌رود. حیواناتی که در مناطق خشک و بیابانی زندگی کرده‌اند،، به این منطقه علاقمند شده و مهاجرت می‌کنند.

در میان دشت‌های سرسبز، فریاد کفتارها، غرش شیرها و پلنگ‌ها، صدای زرافه‌ها و کرگدن‌ها ملودی سافاری شما خواهند شد. مراتع مرطوب‌تر محل زندگی اسب‌های آبی و تمساح‌ها هستند. این منطقه به خصوص محل مناسبی برای سافاری اسب و فیل است. در واقع دلتای اوکاوانگو، یکی از حماسی‌ترین مقاصد سافاری در آفریقا به شمار می‌آید. البته در نظر داشته باشید که در مناطق سیلاب نمی‌توان با جیپ تردد کرد، بنابراین می‌توانید برای گشت  وگذار از قایق استفاده کنید.

 

بخوانید: بهترین مقصد‌های گردشگری برای تفریح‌های آبی

 

 

پارک ملی Ranthambore

حیوانات بسیاری در این پارک ملی که در هندوستان واقع شده است خودنمایی می‌کنند، اما مطرح‌ترین آنها، ببر است. البته شما می‌توانید دریاچه‌های پر از تمساح، معابد باستانی و مساجد و بقایای زیبای به جا مانده از شکار توسط ماهاراجی‌ها را نیز از نزدیک ببینید. اینجا از دیدنی‌ترین پارک‌ها برای ماجراجویی در کنار حیوانات وحشی است. تورهای جیپ خصوصی در پارک و راهنماهای حرفه‌ای، در خدمت شما هستند. بعلاوه، می‌توانید در هتل باغ واقع شده در حاشیه پارک اقامت کنید و از استخر و شام‌های شاعرانه در اطراف آتش لذت ببرید.

 

 

پارک ملی Kruger

این پارک خیره‌کننده در آفریقای جنوبی، یکی از بهترین مقاصد برای تجربه یک سافاری رویایی است. از حیوانات بزرگ مانند شیرها، پلنگ‌ها و فیل‌ها، بوفالوها و کرگدن‌ها گرفته تا پرندگان عجیب و غریب، فرصت‌های بسیاری برای مشاهده جانوران در این زیست‌گاه طبیعی وجود دارد. این پارک، همچنین دارای بیش از 100 گونه از خزندگان است که مامبای کشنده یکی از آنهاست. در Kruger، سافاری‌های متعددی برای مشاهده بازی‌های هیجان‌انگیز حیات وحش و مناظر متنوع وجود دارد.

 

 

Serengeti

Serengeti که در تانزانیا واقع شده است، به عنوان سرزمینی که از شیر شاه دیزنی الهام گرفته شده، شهرت دارد. سالانه بیش از یک و نیم میلیون جمعیت حیات وحش به این منطقه مهاجرت می‌کنند. فراوانی گیاهخواران، گربه‌سانان بسیاری را به این ناحیه جلب می‌کند و تمساح های غول پیکر را در عمق آبها به انتظار این طعمه‌های لذیذ می‌گذارد. بالغ بر 250،000 گورخر در این ناحیه سکونت دارند.

انواع جانوران، از شیرهای مغرور که در جلگه های باز به گشت و گذار مشغولند تا نژادهای زیبای پرندگان که بالای سر شما پرواز می‌کنند، این پارک ملی را به یکی از مقاصد اصلی سافاری در جهان بدل کرده است. عنوان "هفتمین و بزرگ‌ترین شگفتی جهان" به این حیات وحش اطلاق شده است.

 

بخوانید: ۷ پارک‌ ملی منحصر به فرد در قاره آسیا

 

 

منطقه حفاظت شده Ngorongoro

در این منطقه حفاظت شده زیبا که در تانزانیا واقع شده است، چیزهای زیادی وجود دارد که شما را به هیجان می‌آورد. این منطقه، یکی از انبوه شگفتی‌های آفریقا است. هنگامی که شما مبهوت شیرها می‌شوید و یا از تماشای هزاران تن از حیوانات وحشی و گورخرها لذت می‌برید، به هیچ چیز دیگر فکر نخواهید کرد. بعلاوه این ناحیه دارای طبیعت بی‌نظیر از جمله چمنزارها، جنگل‌های ساوانا، کوه‌ها، دهانه‌های آتشفشانی، دریاچه‌ها، رودخانه‌ها و دره‌های جالب توجه است.

 

 

پارک Yala

معروف‌ترین پارک سری لانکا، در کنار اقیانوس هند واقع شده است. این پارک مرکب از جنگل‌های متراکم ، چمنزارهای سرسبز و دریاچه‌های آبی به همراه جانوران جذاب مانند پلنگ‌ها، فیل‌ها، میمون‌ها، تمساح‌ها و صدها گونه از پرندگان است. در واقع پارک Yala، یکی از بهترین مقاصد سافاری در جهان به شمار می‌آید. همچنین گردشگران می‌توانند به کاوش بیشتر در این ناحیه پرداخته و از دیدن مکان‌های زیارتی، غارهایی با نقاشی‌های سنگی قدیمی و ویرانه‌های باستانی لذت ببرند.

 

بخوانید: از بهترین تم‌پارک‌های آبی دنیا دیدن کنید

 

 

پارک ملی Hwange

این پارک ملی با وسعت 14651 کیلومتر مربع، بزرگ‌ترین مقصد سافاری زیمبابوه است. در این منطقه با گله‌های فیل، شیرها و سگ‌های وحشی آفریقایی در چمنزارها و جنگل‌ها روبرو می‌شوید. حیات وحش در این ناحیه بسیار متنوع بوده و شامل 107 گونه از حیوانات و 400 نژاد پرنده است. همچنین می‌توانید لذت سفر خود را با بازدید از آبشار ویکتوریا و اقامت در هتل ویکتوریا فالز کامل کنید.

 

 

 پارک ملی South Luangwa

مکان‌های زیادی برای کشف حیات وحش در آفریقا وجود دارد، اما تراکم بالای حیوانات باعث شده است که Luangwa جنوبی به یکی از بهترین مناطق سافاری این قاره تبدیل شود. دشت‌های باز، فضایی برای راهپیمایی فیل‌ها، ایمپالا و گاومیش است. در عین حال، اسب‌های آبی در رودخانه غوطه می‌خورند و پلنگ‌ها به شکار می‌روند. اگر به بالای سر خود نگاهی بیندازید، انبوه پرندگانی را می‌بینید که در حال پروازند.

 

بخوانید: مشهورترین پارک‌های شهری جهان

 

 

این مقاله فرصتی بود تا به دور از هیاهوی زندگی شهری، لحظاتی خیال را پرواز دهیم و با هم به بهترین مقاصد سافاری در جهان سفر کنیم. البته شاید مطالعه بهترین نقاط دنیا برای سافاری خرس نیز خالی از لطف نباشد. شما را به ادامه مطالعه این بهترین‌ها، در مقاله بعدی دعوت می‌کنیم. 

مطالب مرتبط