۷ پارک‌ ملی منحصر به فرد در قاره آسیا

طبیعت‌گردی یکی از جذاب‌ترین بخش‌های گردشگری در آسیا است که در سال‌های گذشته، طرفداران آن به شکل چشمگیری رشد کرده‌اند. پارک‌های ملی بخشی جدا نشدنی از این شیوه گردشگری هستند. در ادامه مطلب با  ۷ پارک منحصر به فرد در آسیا آشنا خواهیم شد. از وحشی‌ترین طبیعت دنیا تا اقامتگاه ببرهای بنگال و پناهگاه‌ فیل‌های تایلندی.

 

پارک ملی دریایی آنگ تونگ در تایلند

پارک ملی دریایی آنگ تونگ، یک پارک ملی منحصر به فرد در تایلند است چراکه در یک محیط دریایی قرار گرفته و شامل بیشتر از چهل جزیره است. معنی عبارت آنگ تونگ معادل حوض طلایی است.

در این پارک گونه‌های حیات وحش محلی شامل لاک پشت‌های دریایی، میمون‌ها و گونه ویژه‌ای از الاغ‌ها زندگی می‌کنند. برای رسیدن به این شگفتی طبیعی، باید به سوی شمال شرقی سامویی حرکت کنید.

 

بخوانید: مشهورترین پارک‌های شهری جهان

 

 

پارک ملی ساندرا بانز در هند

یک پارک ملی دیگر در آسیا که بدون شک ارزش دیدن دارد، در کشور هند قرار گرفته است. پارک ملی ساندرا بانز به خاطر ببرهای حیرت انگیزش در میان طبیعت گردان و دوست‌داران حیات وحش شهرت زیادی کسب کرده است و یکی از زیباترین مناظر طبیعی هند است.

این پارک در بنگال غربی واقع شده است و بخشی از دلتای گنگ است. این زیستگاه حیرت انگیز ببرهای بنگال، بیشتر از سیصد و بیست هکتار مساحت دارد. با بازدید از این پارک جنگلی، از وحشی‌ترین مکان روی زمین دیدن کرده‌اید.

 

 

پارک ملی خائو سوک در تایلند

جنگل‌های سرسبز، قله های کوهستانی و حیوانات وحشی جذاب را می‌توانید به طور همزمان در پارک‌های ملی تایلند تماشا کنید. پارک ملی خائو سوک همچنین محل سکونت گوزن‌های سمبر، فیل‌های آسیایی، خرس‌های خورشیدی و گیبون‌ها است.

خائو سوک، قدیمی‌ترین و بزرگترین پارک ملی تایلند است که در یکی از زیباترین جنگل‌های بارانی است. برای رسیدن به این پارک ملی باید به شمال پوکت سفر کنید. خبر خوب اینکه در نزدیکی این پارک، مکان‌های خوبی برای اقامت در دسترس شما خواهد بود.

 

 

پارک ملی بوکور در کامبوج

پارک ملی بوکور در کامبوج یک مکان عالی برای بازدید از گونه‌های متنوع گیاهی و جانوری است. این پناهگاه حیات وحش، از حدود صد سال پیش تا به امروز از فیل‌ها و پلنگ‌های سریلانکا محافظت کرده است.

علاوه بر لذت بردن از طبیعت حیرت انگیز و گونه‌های جانوری کوچک و بزرگ این پارک ملی، می‌توانید از آثار باستانی هم‌چون ویرانه‌های کاخ سیاه، یک بنای یادبود و یک مزرعه برنج قدیمی هم دیدن کنید. اگر به دنبال اقامت در هتل هستید، نزدیکترین شهر به این پارک شهر کامپوت، مرکز استان کامپوت در جنوب کامبوج است.

 

بخوانید: از بهترین تم‌پارک‌های آبی دنیا دیدن کنید

 

 

پارک ملی هالاسان در کره جنوبی

برای بازدید از پارک ملی هالاسان کره جنوبی، که یکی از میراث‌ جهانی یونسکو نیز هست، باید به جزیره Jeju سفر کنید. بقایای آتشفشان‌های باستانی، آبشارهای روان و گیاهان زیبای این پارک شما را حیرت زده خواهند کرد.

در این جزیره، می‌توانید طیف متنوعی از آب و هوا را تجربه کنید؛ از مناطق گرمسیری گرفته تا دمای بسیار سرد و احتمالا کمی آزاردهنده. در جزیره Jeju هتل‌های بسیار کمی وجود دارد که بسیاری آن‌ها فاصله زیادی با پارک ملی ندارند.

 

 

پارک ملی یالا در سریلانکا

سریلانکا زیبایی‌ها و طبیعت غیر قابل پیش‌بینی برای ارایه به دوستداران طبیعت و علاقه‌مندان به ماجراجویی دارد و یک مکان عالی است که می‌توانید بازدید از آن را به برنامه سفر خود به سریلانکا اضافه کنید.

برای دیدن پرندگان نادر، فیل‌های غول پیکر و پلنگ‌ها به قسمت جنوب شرقی جزیره بروید. دسترسی به برخی از قسمت‌های پارک برای عموم امکان‌پذیز نیست با این حال، هنوز هم بخش‌های جذاب زیادی برای بازدید و غافلگیر شدن پیشِ روی شماست.

اگر تا اندازه‌ای مجذوب این پارک شدید که تصمیم گرفتید در نزدیکی آن اقامت کنید، مکان‌های مناسبی برای اقامت در نزدیکی پارک وجود دارند که نزدیک‌ترین آن‌ها در شهر هامبانتوتا است. شهری که تنها حدود چهل دقیقه رانندگی با پارک فاصله دارد.

 

بخوانید: ۷ پارک دیدنی دنیا برای ماجراجویی در کنار حیوانات وحشی

 

 

پارک ملی زمین شناسی چین

پارک ملی زمین شناسی Zhangye Danxia  یکی از زیباترین پارک‌ها چین است که می‌توانید در کشور چین از آن بازدید کنید. قله‌های مبهم و تپه‌های فراوان این پارک، آن را به یک اثر نقاشی شبیه کرده است، گویی که یک هنرمند حرفه‌ای با دقت و با یک قلم‌موی جادویی آن‌ها را با رنگ‌های زنگ زدگی، طلایی، مسی و رنگی نزدیک به سبز، ترسیم کرده است.

بهترین زمان برای بازدید از این پارک هنگام سپیده دم یا به وقت غروب است، آن‌هم در نزدیکی ماه شهریور. چراکه در این زمان، هوا در معتدل‌ترین حالتی است که می‌توانید در این منطقه تجربه کنید. علاوه بر زیبایی‌های طبیعی، می‌توانید از معبد بودا که بزرگترین معبد بودایی چین است هم بازدید کنید.

 

مطالب مرتبط