با بزرگ‌ترین خانه‌های دنیا آشنا شوید

اگر بخواهید فهرستی از بزرگ‌ترین خانه‌های دنیا را تهیه کنید. به لیستی مملو از کاخ‌ها روبرو می‌شوید. مسلما در چنین فهرستی کاخ سلطان در برنئو با ساختمانی سراسر مرمرین در صدر جدول قرار می‌گیرد. اما اگر بخواهیم املاک سلطنتی را فاکتور بگیریم به مجموعه‌ای از عمارت‌ها و ویلاها می‌رسیم که متعلق به میلیاردهای دنیا هستند. افرادی که از لحاظ مالی شاید در حد خاندان سلطنتی نباشند اما هنوز زندگی شاهانه‌ای دارند. ما در این فهرست سعی کردیم به املاک شخصی بچسبیم و از برخی خانه‌های بزرگ چشم‌پوشی کنیم.

 

هند، بمبئی، آنتیلیا

با ثروت خالصی تقریبا 49 میلیارد دلاری موکش آمبانی ثروتمندترین فرد هند در سال 2018 است که یکی از ثروتنمندترین افراد روی زمین هم هست. این فرد که از سرمایه‌گذاران خیلی مهم نفت و گاز محسوب می‌شود صاحب یکی از بزرگ‌ترین خانه‌های دنیاست. خانه او به ارزش 2 میلیارد دلار در مرکز شهر بمبئی، برجی 27 طبقه است که به آنتیلیا شناخته می‌شود. ساخت این واحد مسکونی 550 متری حدود 4 سال به طول انجامید و برای ساخت آن نیز شرکت‌های معماری Perkins + Will و Hirsch Bedner همکاری کردند. یکی از بهترین کارها در سفر به بمبئی، بازدید از این ساختمان است. برای این که آنتیلیا به سازه‌ای منحصر به فرد تبدیل شود هیچ چیزی در طبقات آن با هم یکسان نیستند. به عبارتی واحدهای هر طبقه از نظر مصالح وابعاد با دیگری فرق دارد. ساختار کلی سازه بر اساس واتسو، فلسفه‌ای مشابه فنگ‌شویی چینی پایه‌ریزی شده است. 9 آسانسور ساختمان افراد را به طبقات مختلف می‌برند و بالای برج نیز نمایی زیبا و پانوراما به دریای عمان دارد.

 

 

کارولینای شمالی، اشویل، عمارت بیلتمور

عمارت بیلتمور متعلق به کرنلیوس وندربیلت وارث کشتی‌رانی و راه آهن در آمریکاست که از این سبک املاک چند نام دیگر نیز به او ارث رسیده است. ساخت عمارت بیلتمور در سال 1895 تکمیل شده و خانه اصلی آن با الهام از زیباترین کاخ‌های دنیا، دارای 250 اتاق است. این ملک 8 هزار هکتاری دارای بخش‌های مختلفی مثل باغات و اصطبل‌هاست. کرنلیا وندربیلت سسیل در سال 1930 درهای خانه را برای ورود عموم باز کرد. با 43 حمام، 3 آشپزخانه، 65 شومینه، سالن ضیافت، استخر سرپوشیده 70 هزار گالنی، کتابخانه 23 هزار کتابی و سالن بولینگ، به علاوه امکاناتی مثل سیم‌کشی برق، لوله کشی مرکزی و گرمایش، و هشدار آتش سوزی این عمارت بزرگ‌ترین اقامتگاه خصوصی در ایالات متحده آمریکا به حساب می‌آید.

 

بخوانید: سفر به شهرهایی با خانه‌های رنگارنگ

 

 

چین، سوژو، Taohuayuan

گاهی وقت‌ها منظره دریاچه کافی نیست و شما به دنبال آب گرم، استخر شنا و تالاب می‌روید. مناظر زیبای باغ‌های کلاسیک سوژو به ثبت میراث جهانی یونسکو رسیده و از نقاط گردشگری چین هستند. این باغ‌های باستانی که با انواع سنگ‌ها، گیاهان و دریاچه پر شده در همان شهر Taohuayuan، و در عمارتی روی دریاچه دوشو واقع شده است. این عمارت با 32 حمام و اتاق خواب، ترکیبی از طراحی مدرن و کلاسیک را به نمایش می‌گذارد. وقتی این عمارت در سال 2016 به فروش رفت گران‌ترین خانه چین بود. این عمارت 154 میلیون دلاری دارای جزیره کوچک خصوصی، منظره افق شهر و کلی امکانات مختلف دیگر است.

 

 

برزیل، سائو پائولو، عمارت سافرا

این خانه متعلق به خانواده‌ای به نام سافرا، سرمایه‌دار و صاحب بانک خصوصی است. بنا به گزارش روزنامه برزیلی Folha، این خانه دارای 130 اتاق و مساحتی حدود 10،868 متر مربع بوده و دو استخر که یکی از آن‌ها سرپوشیده است را در اختیار دارد. این عمارت که بزرگ‌ترین خانه در سائو پائولوست در محله Morumbi و در کنار دومین خانه بزرگ این شهر واقع شده است. با این که عمارت محل برگزاری جشن عروسی چندین عضو خانواده بوده اما به نظر نمی‌رسد عکس‌های زیادی از آن آپلود شده باشد. در سال 2014، جوزف آسمان خراشی به ارزش 990 میلیون دلار در لندن خرید. به گفته مجله تجاری فوربس، جوزف سافرا با ثروت 23 میلیارد دلاری خود در جایگاه 36ام میلیاردهای دنیا قرار گرفته است.

 

بخوانید: بهترین شهرهای دنیا برای جشن و پایکوبی

 

 

فرانسه، فرنچ ریورا، Villa Leopolda

این ملک با بیش از یک قرن قدمت، با مساحتی 50 هکتاری واقع در ریویرای فرانسه توسط پادشاه لئوپولد دوم از بلژیک ساخته شد. این ملک شامل 14 اتاق خواب، 11 حمام و 1 گلخانه تجاری است. این عمارت باشکوه در طول جنگ جهانی اول به عنوان بیمارستان مورد استفاده قرار گرفت و تا کنون نیز محل فیلم‌برداری چندین اثر سینمایی همچون کفش‌های قرمز و اثر کلاسیک گرفتن یک دزد آلفرد هیچکاک بوده است. این عمارت با معماری پلکانی‌اش از دور شبیه به هتلی لوکس به نظر می‌رسد تا عمارتی شخصی.

 

بخوانید: شهر‌هایی با غذاهای خیابانی مشهور و لذیذ

 

 

مطالب مرتبط