مقاصد عجیب اما واقعی در سراسر دنیا

دنیای ما جای وسیع با بی‌نهایت نقاط دیدنی و شگفت‌انگیز است. بعضی از این جاها پر از زیبایی، برخی پر راز و رمز و برخی دیگر عجیب و غریب هستند. در حالی که اغلب مردم به دنبال زیباترین شهرهای دنیا می‌گردند دیگر جاهای جذاب دنیا در رده‌های بعدی قرار می‌گیرند. برای شکستن این سنت توصیه می‌کنیم سری به مقاصد عجیب و جذاب دنیا بزنید.

 

کانادا، بریتیش کلمبیا، دریاچه خال خالی

دریاچه خال خالی مدت‌هاست که مورد احترام مردم بومی اوکاناگان قرار گرفته است. با یک نگاه کلی به راحتی می‌توان دلیلش را فهمید. در تابستان آب دریاچه تبخیر می‌شود و استخرهای معدنی کوچکی از آن باقی می‌ماند که هر کدام از نظر رنگ متفاوت با دیگری هستند. این دریاچه بی‌نظیر را می‌توان در بزرگراه 3، در شمال غربی شهر کوچک Osoyoos پیدا کرد. البته از بازدیدکنندگان خواسته می‌شود تا به زمین‌های قبیله‌ای تجاوز نکنند.

 

 

ترکیه، پاموکاله

پاموکاله به معنی کاخ پنبه‌ای از نقاط میراث جهانی یونسکو است که در قسمت جنوب غربی ترکیه واقع شده است. این منطقه شامل شهر باستانی هیراپولیس هم می‌شود که زمانی در اطراف آن ساخته شد. آبشارهای آن از چشمه‌های طبیعی و تراس‌های سنگ آهکی سفید پایین ریخته و در طی مسیرشان حوضچه‌های آب گرم را درست کرده‌اند.

 

 

ایران، ساری، باداب سورت

این تراس‌های زیبای سنگ تراورتین در شمال ایران پدیده‌ای طبیعی و باورنکردنی هستند که طی هزاران سال توسعه پیدا کرده‌اند. تراورتین در واقع نوعی سنگ آهک است که از رسوب کلسیم موجود در آب روان تشکیل می‌شود. در این جا دو نوع چشمه آب گرم به وجود آمده است. رنگ مایل به قرمزی که در این تراس‌های آهکی می‌بینید به خاطر میزان بالای اکسید آهن در آب‌ها است.

 

بخوانید: چشم‌گیرترین جزایر در اقیانوس هند


 

 

چین، کوهستان تیانزی

این کوهستان که در شمال غربی استان هونان چین گسترده شده است و یکی از کوه‌های طبیعی زیبای دنیا است در اصل صخره‌ها و ستون‌هایی سنگ آهکی هستند که در فضایی باز و سرسبز ایستاده‌اند و در اکثر موارد در غباری از مه فرو رفته‌اند. شما در اینجا می‌توانید صحنه‌های آشنایی شبیه به فیلم آواتار را پیدا کنید. به علاوه تله کابینی از این سر تا آن طرف کوهستان کشیده شده که مناظر فوق‌العاده‌ای را برای تماشا در دسترس قرار می‌دهد. اگر عازم چین هستید فراموش نکنید که حتما از این کوهستان وهم‌آلود دیدن کنید.

 

 

پرو، خطوط نازکا

چهره‌های حیوانات و شکل‌های هندسی که توسط نازکای باستان در روستای Colonia San José در پرو به وجود آمده‌اند یکی از اسرار بزرگ آمریکای جنوبی است. این اشکال عجیب و غریب فقط به صورت هوایی و یا از برج دیده‌بانی قابل تشخیص و مشاهده هستند. باور کردنی نیست که چطور این خطوط عجیب به طول 200 متر روی سطح زمین گسترده شدند و در نهایت شکلی واحد را ایجاد می‌کنند. فقط وقتی خودتان از نزدیک دیدن کنید مرموز بودن آن را حس می‌کنید.

 

بخوانید: بزرگ‌ترین و عجیب‌ترین آکواریوم‌های اروپا در سال ۲۰۱۸


 

 

ایرلند شمالی، The Giant’s Causeway

چیزی حدود 60 میلیون سال پیش طی یک فوران آتشفشانی جانانه مواد مذاب زیادی روی زمین پخش شد. این مواد مذاب بعد از سرد شدن و انجماد ترک خورد و به شکلی که امروزه شاهدش هستیم بیرون آمد. این پدیده طبیعی که به ثبت میراث جهانی یونسکو رسیده شامل 37 هزار ستون سنگی چند ضلعی است که از لحاظ هندسی قابل توجه هستند. این پدیده منحصر به فرد با شکل ظاهری خاصش زمینه‌ساز به وجود آمدن افسانه‌های محلی درباره غول‌ها شده‌اند.

 

 

اقیانوس اطلس شمالی، مثلث برمودا

مثلث برمودا که به مثلث شیطان هم شناخته می‌شود یکی از عجیب ترین مناطق جهان است و جایی‌ست که تاکنون 50 کشتی و 21 هواپیما در آن به طور مرموزی ناپدید شده‌اند. مردم بومی منشا این اتفاقات را موجودات ناشناخته و نیروهای ماورایی می‌دانند. این منطقه اساسا یک مثلث دقیق نیست بلکه شبیه به مثلث بوده و در مساحتی بین ۱٬۳۰۰٬۰۰۰ کیلومتر مربع تا ۳٬۹۰۰٬۰۰۰ کیلومتر مربع گسترده شده است. این منطقه از نزدیکی برمودا شروع می‌شود و تا فلوریدا و پرتوریکه ادامه می‌یابد. صندوق جهانی طبیعت این منطقه را برای کشتی‌رانی خطرناک معرفی کرده است.

 

 

چین، پانجین، ساحل سرخ

این ساحل جالب و عجیب با نوعی جلبک به نام Sueda پوشیده شده است که در پاییز به رنگ قرمز روشن می‌شود. این تالاب‌های جزر و مدی در سی کیلومتری جنوب غربی پانجین واقع شده‌اند منبع طبیعی مهمی برای پرندگان مهاجر هستند. از این سی کیلومتر زمین‌های مردابی تنها بخش کوچکی برای عموم مردم در دسترس قرار دارد. با این همه می‌توانید بر روی یک مسیر پیاده‌روی چوبی قدم زد و تا داخل دریا پیش رفت و از مناظر باورنکردنی و بی‌تکرار آن دیدن کرد. چین پر از شگفتی‌های بی‌پایان است که ساحل سرخ یکی از آن‌هاست.

 

بخوانید: عجیب‌ترین شهرهای دیوارکشی شده دنیا 

مطالب مرتبط