مشهورترین پارک‌های شهری جهان

شهرهای بزرگ و شلوغ امروزی با ساختمان‌های بلند، آسمان خراش‌ها، ترافیک، صدای بوق ماشین‌ها و خیابان‌های پر ازدحام جایی برای اکسیژن تازه نگذاشته‌اند. خوشبختانه با وجود تمامی ویژگی‌های منفی که شهرهای شلوغ دارند اما باز هم می‌توان در آن‌ها پارک‌های بزرگ سرسبزی را پیدا کرد تا در آن‌ها قدری هوای تازه و اکسیژن خالص تنفس کرد. در حالی که برخی به راحتی یک واحه آرام در میان جنگل شهری فراهم می‌کنند، برخی دیگر از تم پارک های آبی، موزه‌ها، رویدادهای جهانی و موارد دیگر را میزبانی می‌کنند.

 

اسپانیا، بارسلونا، پارک گوئل

پارک گوئل که به ثبت میراث جهانی یونسکو رسیده یکی از نمادهای اصلی و شناخته شده بارسلونا است. این پارک که توسط معمار مشهور آنتونی گائو طراحی شده، مملو از آثار خلاق مدرنست که از علاقه وی به اشکال طبیعی الهام گرفته شده است. این پارک یکی از جاذبه‌های اصلی شهر است که سالانه حدود 4 میلیون نفر را به خود می‌بیند. ورودی پارک شامل دو خانه افسانه‌ای پریان است که به فواره معروف مارمولک ختم می‌شود. برای تماشای مناظر باورنکردنی از بارسلونا به تراس بالای پارک بروید و در افق تماشایی شهر غرق شوید. صندلی‌های هنری معرق کاشی که با رنگ‌های شادی درست شده‌اند نه تنها جایی برای استراحت در دسترس شما قرار می‌دهند بلکه از اینستاگرامی ترین نقاط اروپا برای عاشقان عکاسی است.

 

 

یونان، آتن، باغ‌ ملی

باغ ملی که در کنار پارلمان واقع شده جایی عالی برای فرار از گرما و ترافیک شهر فراهم آورده است. این پارک که به دستور ملکه آمالیا، اولین ملکه یونان ساخته شده، میزبان 519 گونه گیاهی مختلف است. با این که بسیاری از آن گونه‌ها یونانی هستند اما خیلی‌های دیگر را هم از سراسر دنیا جمع‌آوری کرده‌اند. از بین مسیرهای باریک پر گل و گیاه عبور کنید و از هوای تازه و عطر دل‌انگیز گیاهان لبریز شوید. در حین بازدید شما می‌توانید از دریاچه‌های کوچک و استراحت در آلاچیق‌ها لذت ببرید. شما در میان درختان یک زمین بازی، کافه و استخر اردک و لاک پشت‌ها پیدا خواهید کرد.

 

بخوانید: ۷ پارک دیدنی دنیا برای ماجراجویی در کنار حیوانات وحشی

 

 

تایلند، بانکوک، پارک لومپینی

لومپینی نخستین پارک عمومی در بانکوک که به اسم محل تولد بودا در نپال نام‌گذاری شده است. این پارک با داشتن مسیرهای سایه‌دار، چمنزارهای سبز و یک دریاچه بزرگ، فراری کامل از سر و صدای شهر را ترتیب می‌دهد. لومپینی یکی از پارک‌های ملی تایلند است که کودکان و نوجوانان می‌توانند به زمین‌های بازی بروند در حالی که زوج‌ها می توانند یک قایق سواری عاشقانه را تجربه کنند. در این پارک شما فرصت روبرو شدن با حیوانات بومی مثل مارمولک‌های درشت را هم خواهید داشت. اگر سحرخیز هستید یکی ازبهترین زمان‌ها برای بازدید این پارک اول صبح است که بسیاری از چینی‌ها و تایلندی‌ها مشغول تمرین تای چی هستند.

 

 

ژاپن، توکیو، هیبیا

این واحه سرسبز در قلب توکیو اولین پارک سبک غربی در ژاپن است. زمین‌های 16 هکتاری میزبان 3،100 درخت و 10 هزار متر مربع چمنزارهای سبز و گل‌های زیبا است. همچنین دو سالن موسیقی در فضای باز میزبان برنامه‌ها و جشنواره‌های آخر هفته، در کنار چندین رستوران و یک زمین تنیس است. یکی از جاذبه‌های بازدید از پارک فواره‌ بزرگ آنست. پاییز یکی از بهترین زمان‌ها برای بازدید از پارک است. این زمانی‌ست که درختان چند رنگ می‌شوند و به رنگ‌های قرمز، زرد و نارنجی در می‌آیند.

 

بخوانید: معرفی پارک های طبیعی ملی در گرجستان

 

 

پارک هنگ کنگ

با رفتن به این پارک می‌توانید یکی از غیر معمول‌ترین پارک‌های جهان را بازدید کنید. پارک هنگ کنگ طراحی مدرن را با محیط طبیعی آمیخته و فضایی جالب و موهومی ایجاد کرده است. این پارک که بیش از 6 هکتار مساحت دارد از آب‌های روان به شکل آبشارها، حوضچه‌ها و چشمه‌ها استفاده می‌کند تا بر ویژگی‌های بصری آن بیافزاید. به علاوه منظره این پارک بزرگ با کوهستان از یک سمت و آسمان خراش‌ها از سمت دیگر دو منظره متفاوت را به نمایش می‌گذارد. این ویژگی باعث شده تا از خط افق آن بتوان عکس‌های جالب و منحصر به فردی گرفت.

  

 

آمریکا، نیویورک، سنترال پارک

احتمالا یکی از معروف‌ترین پارک‌های دنیا که همه آن را می‌شناسند سنترال پارک در نیویورک است. این پارک در کنار ساختمان امپریال استیت و مجسمه آزادی نیویورک قرار گرفته است. پارک سنترال نه تنها اولین پارک عمومی در آمریکا است بلکه با بیش از 25 میلیون بازدیدکننده در هر سال، پرطرفدارترین بخش محسوب می‌شود. در وسط شلوغی منهتن، این پارک با 843 هکتار مساحت و با چشمه‌های شگفت‌انگیز، بناهای تاریخی و پل‌ها، و همچنین چمنزارهای سبز و مسیرهای آبی حال و هوای شهر را به کلی دگرگون می‌کند. سنترال پارک در حقیقت شبیه به ریه نیویورک عمل می‌کند. این پارک با امکانات تفریحی بین مردم بومی و گردشگر به یک میزان محبوب است. شما در این پارک می‌توانید به اسکیت سواری، دوچرخه سواری، قایق‌رانی و خیلی کارهای بیشتر بپردازید.

 

مطالب مرتبط