با جادویی‌ترین جنگل‌های دنیا آشنا شوید

جنگل‌ها با حال و هوای منحصر به فرد و مرموز خود می‌توانند جادویی و چشمگیر باشند. رد شدن نور از بین شاخ و برگ درختان، زندگی شامپانزه‌ها در ارتفاعات، کوه‌های شهر گمشده در شمال کلمبیا تنها موارد ناچیزی از آنچه منظور ماست هستند. با این همه جنگل‌ها می‌توانند ترسناک هم باشند. وقتی ماشین‌تان با مشکل روبرو شود و یا یکی از وسایل‌تان را گم کنید احتمالا آشفته‌ خواهید شد. اما هیچ چیزی نمی‌تواند منکر آن شود که کاوش در جنگل‌ها حس و حالی روحانی ندارد. ما در اینجا جادویی‌ترین جنگل‌های دنیا را معرفی می‌کنیم.

 

بلیز، پته‌های دریایی و جنگل‌های بارانی

معابد مایان بلیز جایی عالی برای گردش و کاوش است. مخصوصا مسیر پیاده‌روی اورنج پر از انواع میمون‌ها و حیوانات دیگر است. شما در این جنگل می‌توانید با انجام فعالیت‌های مختلفی مثل قایق‌رانی، اسب سواری و کاوش در غارها تجارب منحصر به فردی کسب کنید. سواحل ماسه سفید شگفت‌انگیز، و دریای فیروزه‌ای خط ساحل کارائیب تیر خلاصی را به شما در این سفر می‌زند. شما می‌توانید از زیبایی‌های باور نکردنی دیدن کنید و غرق در حس و حال جادویی آن شوید.

 

بخوانید: معرفی جنگل‌های باستانی خاورمیانه

 

 

پاناما، پته‌های دریایی و جنگل‌های بارانی

پاناما کشوری شگفت‌انگیز و فرهنگی‌ست که زیباترین جنگل‌های بارانی دنیا را برای کاوش و بازدید دارد. بنابراین از جنگل‌های بارانی مرتفع آن که تا بالای ابرها رفته‌اند، به پارک ملی Soberania بروید و در فضای ملس و سست کننده‌اش تنبلی کنید و به استراحت بپردازید. در این جنگل، گونه‌های نادری از پرنده‌ها وجود دارد که نظر همه را به خودشان جلب می‌کند. جنگل‌های مرتفع ابری در ارتفاعات Chiriqui نیز میزبان انواع پرندگان کوچک رنگی است. در نهایت سعی کنید تور جنگل ‌گردی‌تان را در صخره‌های مرجانی ساحل کارائیب به پایان رسانید.

 

 

هند، سافاری دنیای وحش

هند میزبان بیش از 500 گونه پستاندار است از جمله ببر بنگال که در معرض خطر انقراض است. در تور حیات وحش سافاری شما شانس رفتن به اعماق ذخایر طبیعی و تماشای ببرها را خواهید داشت. از جاذبه‌های گردشگری هند میتوان به اردوگاه بیابانی جام تارا در پنچ، تری هاوس هدوی در Bandavgarh و همچنین Forsyth Lodge در هوشنگ آباد اشاره کرد که از نقاط برجسته و بی‌تکرار هستند که نظیرشان را فقط در هند می‌توانید پیدا کنید.

 

 

تایلند، ساحل و جنگل

 از پل رودخانه کوای در کانچانابوری دیدن کنید و به آبشارهای چندگانه پارک ملی اراوان بروید. یکی از بکرترین مناطق تایلند که حتما باید به آن بروید چیانگ‌ مای و کاوش در روستاهای بومی آنست. سواحل ماسه سفید پودری در کنار درختان انبوه بارانی سراسر تایلند را تبدیل به مقصدی جادویی و روحانی کرده است. مخصوصا این که معابد جنگلی زیادی در سراسر این کشور در بین نقاط سبز آن وجود دارد. به هر ترتیب سعی کنید تورتان را در یکی از جزایر کوچک کم توسعه یافته به پایان برسانید.

 

 

کامبوج

کامبوج کشوری فوق‌العاده رویایی و روحانی با مناظ زیبا و باور نکردنی است. اقامت در برخی از هتل‌ها، اقامتگاه‌ها و اردوگاه‌های منحصر به فرد این کشور شما را در معرض زیبایی‌های بهشتی آن قرار می‌دهد. اما هیچ چیز به اندازه تورهای طبیعت‌گردی و کاوش نمی‌تواند زوایای پنهان جنگل‌ها را به شما نشان دهد. یکی از مهم‌ترین کارهایی که باید بکنید اینست که مجموعه معابد منحصر به فرد آنگکور دیدن کنید و زندگی چادرنشینی را در حاشیه رودخانه تاتای تجربه کنید.

  

 

مالزی

پارک ملی تامان نگارا در ساحل شرقی مالزی یکی از نقاط فوق‌العاده برای کاوشی خانوادگی است. کاوش در جنگل 130 میلیون ساله و انجام فعالیت‌های متنوعی مثل پیاده‌روی، سافاری شبانه، استراحت کردن، غواصی و قایق‌سواری در سواحل مجمع‌الجزایر ردانگ تورتان مجموعه‌ای از کارهایی‌ست که می‌توانید در این منطقه انجام دهید. آب و هوایی فوق‌العاده لطیف و تماشای مناظر جادویی از موهبت‌های خدادادی این سفر هستند.

 

بخوانید: آشنایی با جاذبه‌های گردشی کوالالامپور

 

 

بورنئو

جنگل‌های سومین جزیره بزرگ جهان، محل زندگی اقوام بومی و برخی از قدیمی‌ترین جنگل‌های بارانی جهان است. پس از صعود به کوه کینابالو ، بلندترین قله جنوب شرقی آسیا، رودخانه کیناباتانگان را با اورانگوتان‌ها، میمون‌های پروبوسکیس، فیل‌های پیگمی، مارهای درختی و انواع گونه‌های گیاهی را کاوش کنید. سراسر بورنئو پر از جاهای دیدنی سرسبزی است که مخصوصا میمون‌ها بر آن تسلط دارند. بعد از گردشی مفصل و رضایت‌بخش مسیرتان را در سپیلوک و پناهنگاه حمایت از حیوانات به پایان برسانید.

 

بخوانید:‌ آشنایی با جنگل بلگراد در استانبول

 

 

لنکاوی، جنگل‌های باطراوت

از جاذبه‌های دیدنی لنکاوی لذت ببرید، به مراکز حمایت از خرس‌ها و اورانگوتان‌ها دیدن کنید و برای تماشای پرندگان به دریاچه Danau Pitas بروید. شما در اینجا می‌توانید در غروب خورشید را دیده و در طی کاوش‌تان از انواع حیوانات مختلف دیدن کنید. اگر عاشق طبیعت فوق‌العاده و جادویی این جزیره شدید می‌توانید با اقامت در هتل لوکس و ساحلی در گوشه‌ای دنج اقامتتان را طولانی کرد و در منظره‌ای دیدنی از طبیعت غرق شوید.

 

مطالب مرتبط