زیباترین شهرهای آسیا از نگاه سی‌ان‌ان

آسیا با داشتن جزایر گرمسیری، شالیزارهای برنج، مزارع چای، کوه‌های ناهموار و دامنه‌های گسترده، سرزمین عجایب مسافران خوش ذوق و ماجراجو است. آسیا وسیع است و به طبع مقاصد آن فراوان، اما همه جا جلوه‌ای یکسان ندارد. با این که زیبایی‌های این قاره پهناور قابل شمارش نیست اما برخی از شهرهای آن از بقیه زیباتر هستند. برای عاشقان تاریخ، فرهنگ و معماری انتخاب‌های مختلفی وجود دارد که می‌توانند به آن‌ها بروند. در اینجا ما زیباترین شهرهای آسیا را به انتخاب سی‌ان‌ان معرفی می‌کنیم.

 

ویتنام، هوی آن

شهر قدیمی هوی آن که در سواحل مرکزی ویتنام قرار دارد عکاسان را به سمت خود می‌کشاند و میزبان فرهنگ دوستان و عاشقان معماری است. این شهر بندری از دوره استعمار فرانسه یعنی قرن 16ام به بعد از مهم‌ترین بنادر ویتنام بوده است. هوی آن در سال 1999 به ثبت میراث جهانی یونسکو نیز رسیده است. این شهر که قرن‌ها مرکز مهم تجاری بوده به لطف رونقی که همیشه به خود دیده زیبایی‌های فوق‌العاده‌ای مخصوصا در خیابان‌های باریک شهر قدیمی از خود به نمایش می‌گذارد. ردیف‌های خانه در این بخش امروزه به کافه‌ها، بوتیک‌های مد روز و خیاطی تبدیل شده‌اند. شب‌ها با روشن شدن چراغ‌ها در فضای پر گل و گیاه شهر، فضایی زیبا و عاشقانه در هوای آن حاکم می‌شود.

 

بخوانید: بهترین مقاصد آسیایی که باید به آنها سفر کنید

 

 

ژاپن، یوفوین

یوفوین شهرستانی بسیار کوچک در ایالت اویتا در جزیره کیوشو، و در جنوب غربی ژاپن است که به خاطر فضای به شدت آرامشبخش و چشمه‌های آب گرم و مناظر رویایی از شهرت زیادی برخوردار است. در حالی که این جزیره در بهار زیبا پر از شکوفه‌های صورتی گیلاس می‌شود اما در پاییز با طیفی از رنگ‌های زرد و نارنجی هر بازدیدکننده‌ای را سحر خود می‌کند و یکی از بهشتی‌ترین جزایر آسیا است. به علاوه چشمه‌های آب گرم یکی دیگر از گزینه‌های برجسته اینجا هستند. در خیابان Yunotsubo که از مرکز شهر عبور می‌کند قدم بزنید و در یکی از رستوران‌ها و چایخانه‌ها چیزی خورید.

 

 

مالزی، جورج تاون

جورج تاون محله‌ای تاریخی در جزیره پنانگ مالزی است که به ثبت میراث جهانی یونسکو رسیده و جلوه‌ای زیبا از چند فرهنگی را به نمایش می‌گذارد. قدمت میراث امروزی منطقه به 500 سال پیش و به دوره استعمار انگلیس برمی‌گردد زمانی که تجارت از راه آب باعث ارتباط و تبادلات فرهنگ چینی، مالایی، هندی و اروپایی شد. در نتیجه حالا جورج تاون شخصیت منحصر به فرد خودش را با ترکیبی از تمامی این فرهنگ‌ها حفظ کرده است.

 

بخوانید: جذاب‌ترین هتل‌های عجیب در آسیا

 

 

فیلیپین، شهر ویگان

یکی از بهترین مکان‌ها برای تجربه معماری دوران استعماری اسپانیا در آسیا، شهر ویگان در سواحل غربی جزیره لوزون است که در شمال غربی فیلیپین واقع شده است. ویگان که حالا شهری است که در میراث جهانی یونسکو ثبت شده و در سال 1572 توسط اسپانیایی‌ها تأسیس شده است. مسافران اغلب جذب ساختمان‌های دوره استعماری مخصوصا اطراف میدان مرکزی می‌شوند. خیابان‌های سنگ‌فرش شده شهر به خوبی ساختمان‌های قدیمی و تاریخی شهر را به نمایش می‌گذارند به طوری که حین عبور از مقابلشان حس می‌کنید در یکی از محلات تاریخی اروپایی در حال قدم‌زنی هستید. می‌توان ویگان را از نقاط کمتر دیده شده در آسیا دانست.

 

 

لائوس، لوآنگ پرابانگ

Luang Prabang که اغلب به عنوان یکی از معنوی‌ترین مکان‌های جنوب شرقی آسیا مورد ستایش قرار می‌گیرد از آن جاهای است که باور نکردنی‌ترین مناظر عمرتان را مقابل چشمان‌تان به تصویر می‌کشد. این منطقه که در پایین دره و در مرکز لائوس واقع شده توسط رودخانه به دو نیم تقسیم و با کوه‌ها محاصره شده است. دیگر خودتان می‌توانید حدس بزنید چه جای دیدنی و فوق‌العاده‌ای می‌تواند باشد. به علاوه پرابانگ از قرن 14ام تا 16ام میزبان اولین تخت پادشاهی لائوس بوده است. به علاوه این شهر که بر سر راه جاده ابریشم واقع شده همیشه از یک موقعیت استراتژیکی هم برخوردار بوده است. در اواخر دهه 1890 شهر به دست فرانسویان افتاد و این شد که امروزه تلفیقی از معماری‌ها را شاهد هستیم.

 

بخوانید: مقاصد مقرون به صرفه در شرق آسیا برای ماه عسل

 

 

سریلانکا، گاله

شهر ساحلی گاله که در ساحل جنوب غربی سریلانکا قرار دارد، به عنوان یک بندر مهم تجاری فعالیت می‌کند و به خاطر جو تاریخی خود همیشه میزبان گردشگران ماجراجو است. این شهر که به ثبت میراث جهانی یونسکو رسیده است سه دوره استعماری مختلف با دولت‌های اروپایی را به خود دیده است. در ابتدا پرتغالی‌ها، سپس هلندی‌ها و سرانجام انگلیس‌ها تا توانستند در این شهر تاختند. با این که این روزها بسیاری از انبارهای قدیمی و خانه‌های بازرگان‌ها به موزه‌ها، بوتیک‌ها، فروشگاه‌ها، رستوران‌ها و کافه‌ها تبدیل شده‌اند اما این شهر همچنان یکی از زیباترین مقاصد گردشگری آسیا است. این شهر از لحاظ غذایی هم با انواع خوراکی‌های بومی و گزینه‌های غربی گردشگران را غافلگیر می‌کند. گاله با نمای به شدت زیبای اقیانوسی و سواحل ماسه سفید از مقاصد تابستانی آسیا هم هست.

 

مطالب مرتبط