بهترین مقاصد سافاری در جهان: قسمت دوم

 همیشه از تصور و دیدن حیوانات کلافه در پشت قفس‌های محدود باغ وحش درعذاب بوده‌ام. آزادی، مهم‌ترین و زیباترین میراث هر موجود زنده‌ای است. پس چطور این آزادی، قربانی خواست انسان علاقمند به حیات وحش می‌شود؟ اینجاست که نعمت وجود سافاری‌ها بیش از پیش خود را نشان می‌دهد. در حقیقت، سافاری نقطه رسیدن علاقمندان حیات وحش به جانورانی است که آزاد هستند و از آزادی خود لذت می‌برند. در ادامه مقاله قبل، در این مقاله نیز قصد داریم به معرفی بهترین مقاصد سافاری در جهان بپردازیم. پس اگر از ماجراجویی در این حیطه لذت می‌برید، ما را همراهی کنید.

 

منطقه حفاظت شده Masai Mara

بیابان ماسای مارا در کنیا، خیره‌کننده است. رودخانه‌های مارا و تالک در میان چمنزارها، جنگل‌ها و درختان اقاقیا جریان دارند. در عین حال، برترین گونه‌های حیوانات، در این منطقه به چشم می‌خورند. می‌توانید شیرها، پلنگ‌ها، یوزپلنگ‌ها، فیل‌ها، گورخرها، بوفالوها، غزال‌ها، زرافه‌ها، بزهای کوهی و اسب‌های آبی را در این زیستگاه طبیعی بیابید که برای مهاجرت سالانه خود از این سرزمین عبور می‌کنند. جمعیت‌های مختلفی از پرندگان نظیر کرکس‌ها، عقاب‌ها نیز در اینجا محبوبیت دارند. این ناحیه همچنین سرزمینی شامل غروب‌های باشکوه و فرهنگ‌های متنوع، به ویژه قبیله بسیار مهمان‌نواز ماسایی است.

سافاری‌های شبانه را نیز می‌توانید در Masai Mara ترتیب دهید. همچنین یک سافاری بالون روزانه وجود دارد که چشم‌اندازی بی‌نظیر و فرصت عالی برای عکاسی را در اختیار علاقمندان قرار می‌دهد. در نهایت باید گفت که این منطقه، دارای چندین محل اقامتی بی‌نظیر است که به خوبی از مهمانان پذیرایی می‌کنند.

 

بخوانید:‌ ۷ پارک برای ماجراجویی در کنار حیوانات وحشی

 

 

پارک ملی Etosha

حتی اگر قبلاً در سافاری‌های آفریقا حضور داشتید، پارک ملی Etosha تجربه کاملاً متفاوتی است. اولا، منظره نامیبیا در رنگ‌های واضح و باورنکردنی خودنمایی می‌کند، همچنین تصویر صدها حیوان که در چشمه‌های آب سرازیر می‌شوند جادویی است. در پارک‌های دیگر، بازدید کنندگان به دنبال حیوانات می‌روند اما در اینجا، حیوانات خودشان را به شما نشان می‌دهند. در واقع شیرها، فیل‌ها و موجودات دیگر همه برای بازی کردن آماده‌اند.

 

 

پارک ملی Chobe

Chobe، برترین پارک ملی بوتسوانا است و به دلیل تنوع بیولوژیکی مشهور است. تصویر آنتالوپ‌ها، اسب‌های آبی که به دنبال استراحت در خنکای تالاب‌های Linyanti Marsh هستند و گله‌های فیل و گاومیش‌ها که در جلوی رودخانه Chobe حرکت می‌کنند، چشم‌اندازی بی‌بدیل از حیات وحش را به نمایش می‌گذارند.

 

بخوانید: از بهترین تم‌پارک‌های آبی دنیا دیدن کنید

 

 

پارک ملی Bwindi Impenetrable

این پارک ملی با مساحت 32،092 هکتار، یکی از بزرگ‌ترین مناطق در شرق آفریقا بوده که در حاشیه شرقی دره آلبرتین ریفت واقع شده است. این منطقه، یک کانون تنوع زیستی است که احتمالاً بیشترین تعداد گونه درخت را داراست و همچنین میزبان طیف وسیعی از حشرات و پستانداران در آفریقاست. زمین کوهستانی این ناحیه، زیست‌گاه بسیاری از گوریل‌های باقیمانده در جهان است.

 

 

بیابان Kalahari

این منطقه، یک مقصد سافاری شگفت‌انگیز و سورئال است که در سه کشور جهان گسترش یافته است: توده قابل توجهی از بوتسوانا  بخش‌هایی از نامیبیا و نیز آفریقای جنوبی.

 این ناحیه، یکی از آخرین اکوسیستم‌های رو به انقراض در کره زمین است. البته آب و هوای آن خشک و بیابانی است، اما به لحاظ حیات وحش غنی می‌باشد. شما می‌توانید همواره غرش شیرها و سر و صدای کفتارها را در کنار آهنگ زیبای سایر جاندارن در این جا بشنوید.

 

بخوانید: زیباترین جنگل‌های بارانی در زیباترین پارک‌های ملی

 

 

پارک ملی Nairobi

این پارک ملی، در هفت کیلومتری پایتخت کنیا واقع شده و به دلیل نزدیک بودن به تمدن بی‌نظیر است. در اینجا می‌توان شیرها، یوزپلنگ‌ها، کرگدن‌های سیاه ، پلنگ‌ها، گاومیش‌ها، اسب‌های آبی، گورخرها، زرافه‌ها، غزال‌ها و حیوانات دیگر را از نزدیک دید. این پارک همچنین، دارای بیش از 400 گونه پرنده است. اگر به طور اتفاقی بین ساعت 11 صبح تا ظهر از پارک ملی بازدید کردید، ممکن است شاهد اشخاصی باشید که نوزادان اسب آبی و بچه فیل‌های ناز را حمام می‌کنند.

 

 

پارک ملی Bandhavgarh

سافاری‌های حیات وحش در Bandhavgarh، از بهترین مقاصد سافاری در جهان هستند. این پارک ملی که در سراسر تپه‌های Vindhya در مادیا پرادش هندوستان گسترده شده است، دارای بیش از 50 ببر است که بالاترین میزان تراکم ببرها در هند به شمار می‌آید. پوشش گیاهی این منطقه از جنگل‌های پرتراکم تا چمنزارهای بلند، باعث می‌شود این مکان برای سکونت انواع بسیاری از حیوانات و پرندگان مناسب باشد. زمین این پارک ملی، دارای صخره‌های شیب‌دار و سرسبز است. گفته می‌شود اولین جایی که ببرهای سفید باشکوه دیده شدند، همین پارک ملی بوده است.

 

بخوانید: مشهورترین پارک‌های شهری جهان

 

 

پارک ملی Kanha

پارک ملی Kanha، که در مادیا پرادش واقع شده است، یکی از بهترین پارک‌های ملی در آسیا است و پناهگاه ببرها به شمار می‌آید. البته این پارک از نظر حیات وحش و پرندگان بسیار متنوع است. اما زیبایی حیرت‌انگیز سافاری حیات وحش در Kanha بیشتر به غروب خورشید، طبیعت بی‌نظیر، گل‌های رنگارنگ وگله‌های فیل مرتبط است.  

می‌توانید در این محوطه به ماجراجویی بپردازید و سوار بر اسب، از میان گله‌های گورخر گذر کنید و یا به پیاده‌روی در دشت‌های سبز بپردازید. می‌توانید در اقامت‌گاه‌های شبانه، کنار رودخانه وقت بگذرانید و یا با یک بالون روزانه، بر فرار هزاران جانور حرکت کنید.

 

 

در نهایت خدا را سپاس می‌گوییم که با خلاقیت بی‌نظیر خود، کائنات را به بهترین شکل خلق کرد و در کنار یکدیگر قرار داد. و شاید بتوان گفت که دوست‌داشتنی‌ترین بخش این خلقت، وجود حیات وحش متنوع و باشکوه و معصوم در سراسر کتاب هستی است. در این مقاله، در مورد بهترین مقاصد سافاری در جهان صحبت کردیم. هر چند که باید گفت سافاری‌های بیشماری در کل کره زمین وجود دارند که بهترین فرصت برای ملاقات با دنیای گونه‌های مختلفی زیستی به شمار می‌آیند. 

 

بخوانید: ۷ پارک‌ ملی منحصر به فرد در قاره آسیا

 

مطالب مرتبط