بهترین کلاس‌های آشپزی در چیانگ مای

چیانگ مای نه تنها به خاطر غذاهای خوشمزه‌اش شهرت دارد، بلکه یک مکان پرطرفدار برای یادگیری هنر آشپزی تایلندی است. با تور تایلند سفر کنید، با طعم سبزیجات، ادویه، ترشی‌ها و شیرینی‌جات تایلندی آشنا شوید و یاد بگیرید که چگونه غذاهای مشهور تایلند را در یک کلاس آشپزی تهیه کنید. البته بهتر است که قبل از آن به مطالعه مقاله با محبوب‌ترین غذاهای تایلند که باید آن‌ها را امتحان کنید بپردازید. ما در این مقاله لیستی از بهترین کلاس‌های آشپزی در چیانگ مای تایلند را گردآوری کرده‌ایم و گزینه‌های وگان و گیاهخواری را نیز در آن گنجانده‌ایم.

 

May Kaidee

این مدرسه آشپزی که در جاده Chang Moi Kao و ناحیه Chang Moi واقع شده است، در تهیه غذاهای گیاهی و وگان تخصص دارد. کلاس‌ها، شامل یادگیری در مورد گیاهان و ادویه‌جات تایلندی، ساخت خمیر فلفل قرمز از ابتدا و تکنیک‌های آشپزی است. شرکت‌کنندگان در کلاس، یاد می‌گیرند که چگونه در هشت ظرف مختلف خوشمزه‌ترین غذاهای چیانگ‌مای را درست کنند و خلاقیت‌های خود را نیز در این زمینه به معرض آزمایش بگذارند.

کلاس‌های این مدرسه دو بار در روز در ساعت 9 صبح و 2 بعد از ظهر برگزار می‌شوند و برای هر نفر 1500 بات شهریه به همراه دارند. یک کلاس اکسپرس، برای آموزش سریع آشپزی نیز در این مدرسه وجود دارد که هر روز از ساعت 3 تا 5 بعد از ظهر به مدت دو ساعت برگزار شده و شهریه آن 1000 بات است.

 

بخوانید: آموزش آشپزی تایلندی در سفر به بانکوک

 

 

Sammy's Organic

کلاس‌های این مدرسه آشپزی، در مزرعه ارگانیک زیبای Sammy، درست در خارج از چیانگ مای، در حومه شهر و در ناحیه Tambon San Sai Luang برگزار می‌شوند. کلاس، با گشت و گذار در بازارهای معروف چیانگ مای برای خرید مواد محلی و یادگیری در مورد گیاهان مختلف، انواع برنج و شیر نارگیل شروع می‌شود.

پس از ورود به مزرعه، شما فرصتی برای انتخاب مواد پنج ظرف، از جمله رولت‌های بهاری تایلندی، انتخاب انواع خرچنگ، برنج چسبناک و انبه خواهید داشت. مربی، همیشه برای راهنمایی شما آماده است. کلاس‌ها از ساعت 9 صبح تا 4 بعدازظهر (یا 5 بعد از ظهر)، بسته به تعداد افراد گروه برگزار می‌شوند و شهریه آنها 1000 بات به ازای هر نفر است.

 

 

Thai Farm

این مدرسه آشپزی، یکی از مشهورترین مدارس آشپزی چیانگ مای است و به سرپرستی آشپز و کشاورز پرشور، یعنی Sawat اداره می‌شود. شرکت‌کنندگان در این کلاس‌ها، کار خود را  با مراجعه به بازار صبحگاهی و پس از آن تور در مزرعه آغاز می‌کنند. بیشتر گیاهان مورد استفاده تازه برای آشپزی، از مزرعه تهیه می‌شوند.

شما می‌توانید شش ظرف را برای درست کردن انتخاب کنید (گزینه‌های گیاهی و وگان نیز از جمله این موارد هستند). این مدرسه آشپزی، یک مقدمه فوق‌العاده در مورد آشپزی تایلندی را ارائه می‌دهد. شما نه تنها تهیه غذاهای موردنظرتان را یاد خواهید گرفت، بلکه یک کتاب دستور غذا را نیز از این مدرسه دریافت خواهید کرد. کلاس‌های این موسسه که در جاده Mun Mueang واقع شده است، هر روز از ساعت 9 صبح تا 5 بعد از ظهر برگزار می‌شوند و شهریه شرکت در این کلاس‌ها 1300 بات به ازای هر نفر است.

 

بخوانید: رستوران‌های غذای هندی در بانکوک

 

 

Asia Scenic

کلاسهای این مدرسه آشپزی تایلندی واقع در جاده Rachadamnoen، با گشت و گذار در بازار محلی برای انتخاب مواد غذایی، شروع می‌شوند. سپس شرکت‌کنندگان با راهنمایی مربیان متخصص، حداکثر هفت ظرف را انتخاب می‌کنند. شهریه شرکت در این کلاس‌ها، به ازای هر نفر بین 800 تا 1200 بات است.

 

 

Basil

این مدرسه آشپزی، در جاده Siri Mangalajarn چیانگ مای واقع شده و به دلیل داشتن پرسنلی با رفتار بسیار دوستانه و کلاس‌های کوچک شهرت دارد. این مدرسه، تمرکز جدی روی تغذیه سالم دارد و با مراجعه به یک بازار محلی و آموزش در مورد نحوه یافتن سبزیجات، ادویه‌جات و ترشی‌جات شروع می‌شود. این مدرسه، دو کلاس در روز برگزار می‌کند. کلاس صبح، از ساعت 9 صبح تا 3:30 بعد از ظهر و کلاس عصر، از ساعت 4 تا 8:30 بعد از ظهر برگزار می‌شود. در ضمن، شهریه کلاس‌ها 1000 بات به ازای هر نفر است.

 

بخوانید: خوشمزه‌ترین غذاهای محلی در پاتایا

 

 

Chiang Mai Thai Cookery School

کلاس‌های این مدرسه که در منطقه Prasingh واقع شده است، توسط یکی از مشهورترین سرآشپزهای تایلند، یعنی سامپون نبنیان اداره می‌شوند. این موسسه، اولین مدرسه آشپزی در شمال تایلند به شمار می‌آید و به افراد مبتدی و پیشرفته آموزش می‌دهد. همچنین به افرادی که می‌خواهند برای مدت زمان طولانی تری آشپزی بخوانند، اقامت‌گاه نیز ارائه می‌دهد. دوره‌های مبتدی، مبتنی بر مضامین مختلف است، به عنوان مثال مواردی همچون "آشنایی با ادویه‌های تایلندی"، "ساخت ادویه‌های کاری تایلندی" یا "خرد کردن سبزیجات" را شامل می‌شود.

این مدرسه آشپزی تایلندی در چیانگ مای، متخصص در تهیه غذاهای شمالی تایلندی است. تخفیف نیز، شامل کسانی می‌شود که دوره‌های بیشتری را رزور کنند. در نهایت باید گفت که شهریه کلاس‌های پیشرفته، از 3000 بات به ازای هر نفر شروع می‌شود.

 

بخوانید: بهترین غذاهای تایلندی مناسب بچه‌ها

 

 

چیانگ مای مکانی مناسب برای یادگیری آشپزی است، زیرا مدارس آشپزی زیادی در آن وجود دارد. این امر، یکی از رایج‌ترین فعالیت‌های گردشگری در این شهر به شمار می‌آید. بسیاری از رستوران‌های محلی و خانوادگی، به این روند پیوسته‌اند و مدارس آشپزی مخصوص خود را راه‌اندازی کرده‌اند. بنابراین اگر به تهیه غذاهای تایلند علاقمندید، ما به شما شرکت در یکی از بهترین کلاس‌های آشپزی در چیانگ مای را توصیه می‌کنیم.

مطالب مرتبط