محبوب‌ترین مقاصد گردشگری در آسیا و اقیانوس آرام

کشورهای جنوب شرقی آسیا بیشترین میزان گردشگرانی را که به آسیا و اقیانوس آرام سفر می کنند دریافت می کنند. فعالیت های گردشگری باعث ایجاد تقاضا برای تورها، هتل ها، حمل و نقل، رستوران ها و امکانات رفاهی و تفریحی فراوانی می‌شود که همه این خدمات برای ساکنان محلی شغل ایجاد می‌کنند و بدین ترتیب درآمد شخصی آنها نیز افزایش می یابد. به همین دلیل است که کشورهای آسیایی در سال‌های گذشته به دنبال جذب گردشگران بیشتری هستند تا رشد توسعه خود را افزایش دهند. در ادامه با محبوب ترین کشورهای مقاصد گردشگران در آسیا و اقیانوس آرام آشنا خواهیم شد.

 

کشور چین در جایگاه نخست

شاید انتظارش را نداشته باشید که چین در جایگاه نخست باشد اما بر اساس آمارها، کشور چین با ۵۵.۶ میلیون نفر گردشگر در سال در صدر این فهرست قرار دارد. این کشور نه تنها نخستین جایگاه آسیا را به خود اختصاص داده است بلکه در جهان در رتبه سومین کشور پر بازدید جهان را دارد.

یکی از معروف ترین جاذبه‌های دیدنی در تور چین، دیوار بزرگ چین است. شاهکاری مهندسی که هنوز هم نیازی به مرمت پیدا نکرده است. از دیگر جاذبه های این کشور می توان به شهر ممنوعه چین، مجتمع کاخ سلسله مینگ و چینگ با بیش از ۹۸۰ ساختمان که زمانی برای عموم بسته شده بود و ارتش Terracotta که بیش از هشت هزار سرباز سفالی را در محل خود برای محافظت از مقبره نخستین امپراتور چین جای دهده است، نام برد.

 

china2

 

علاوه بر دیدنی‌های تاریخی، باید جاذبه های طبیعی را هم به خاطر داشته باشیم. از جمله این جذابیت‎ها باید از شالیزارهای تراس برنج، پنج کوه مقدس و رودخانه یانگ تزه یاد کنیم. دلیل دیگر اینکه چین توانسته است مقام نخست گردشگری را در میان کشورهای آسیایی به خود اختصاص دهد، این است که این کشور دارای سیستم حمل و نقل عالی، هتل‌ها و رستوران‌های زیادی و امکانات گردشگری و رفاهی دیگری است که افراد مختلف با درآمدهای گوناگون می‌توانند از آن‌ها لذت ببرند.

 

چشم‌گیرترین جزایر در اقیانوس هند

هنگ کنگ، سرزمین بودا در رتبه دوم

پذیرش اینکه هنگ کنگ دومین کشور گردشگری آسیا است، کار ساده‌ای نیست چرا که انتظار می‌رود کشورهایی مانند تایلند یا مالزی این موقعیت را از آن خود کرده باشند. هنگ کنگ هر سال میزبان ۲۷.۸ میلیون نفر بازدید کننده از سراسر جهان است. جالب است بدانید که بیشتر این بازدید کنندگان از کشور چین به این‌جا می‌آیند و پس از آن هم بیشترین گردشگران از کشور ایالات متحده آمریکا هستند.

یکی از جذاب‌ترین و جالب‌ترین فعالیت‌ها برای گردشگرانی که به هنگ کنگ می‌آیند، اجاره یک قایق گردشگری مدرن، یک قایق سنتی ماهیگیری و البته گردش در اطراف بندر و دیدن شهر از نماهای گوناگون است.

 

سرزمین بودا

 

بازارهای خیابانی نیز در این شهر بسیار پرطرفدار هستند. گردشگران با قدم زدن در بازارهای خیابانی و بازارهای شبانه فرصتی عالی برای این دارند که غذاهای سنتی و نوشیدنی‌های محلی منطقه را نوش جان کنند و یا از سوغاتی‌ها و صنایع دستی هنگ کنگ بازدید کنند.

یکی دیگر از نمادهای هنگ کنگ که بدون شک همه گردشگران از آن بازدید می‌کنند، مجسمه بزرگ و برنزی بودا است که ۲۰۲ تن وزن دارد. این کشور با داشتن بیش از پنجاه و دو هزار اتاق در ۶۱۲ هتل با درجه‌های متفاوت، مکانی برای اقامت گردشگران فراهم کرده است.

 

و بالاخره کشور مالزی، در جایگاه سوم

کشور مالزی، سومین کشور پرطرفدار آسیا و اقیانوس آرام است که هر ساله ۲۷.۴ میلیون نفر برای بازدید از آن راهی این کشور می‌شوند. گردشگرانی از همسایه‌های مالزی یعنی سنگاپور و اندونزی بیشترین تعداد گردشگران در تور مالزی را تشکیل می‌دهند.

 

و بالاخره کشور مالزی، در جایگاه سوم

 

علاوه بر گردشگری سنتی، یکی دیگر از مواردی که این موقعیت را از آن مالزی کرده‌، گردشگری سلامت است که در ده سال گذشته در مالزی رشد چشمگیری داشته است.

به همه این‌ها باید غذاهای پرطرفدار مالزیایی، سواحل مختلف گرمسیری و پارک‌های ملی محبوب منطقه را هم اضافه کرد. به علاوه مناطق کوهستانی کامرون مکان بسیار مناسبی برای گردش در هوای تازه، استراحت و همچنین بازدید از برخی و نوش جان کردن این نوشیدنی محبوب هم طرفدارهای زیادی دارند.

 

malaysia2

 

پارک دریایی تونکو عبدالرحمان هم به بازدید کنندگان این فرصت را می‌دهد تا با غواصی با برخی از مرموزترین مرجان‌های روی زمین زیر آبی بروند.

 

سرزمین رویایی تایلند در جایگاه چهارم

جایگاه چهارم در این لیست با آمار جذب هر ساله  ۲۴.۸ میلیون گردشگر به کشور تایلند تعلق دارد. کشوری که روند رو به رشد آن در جذب گردشگران با تور تایلند احتمال آن را می‌دهد که به زودی از سه رقیب خود پیشی گرفته و به جایگاه نخست برسد.

 

thialand

 

کافی است با خودمان مرور کنیم که مقاصد گردشگری و تورهای پرطرفداری چون تور پاتایا، تور پوکت و تور بانکوک در همین کشور زیبا قرار دارند. جزیره مرجان پاتایا، بازارهای شناور بانکوک، خلیج شگفت انگیز مایا، باغ استوایی نانگ نوچ و پارک اعجاب انگیز مینی سیام پرطرفدارترین جاذبه های گردشگری این کشور هستند.

 

رتبه برتری‌ها

پر بازدیدترین کشورها در آسیا و اقیانوس آرام بر اساس اعلام سایت اطلس‌ورد در ادامه معرفی می‌شوند:

  1. جایگاه اول: کشور چین
  2. جایگاه دوم: کشور هنگ کنگ
  3. جایگاه سوم: کشور مالزی
  4. جایگاه چهارم: کشور تایلند
  5. جایگاه پنجم: کشور سنگاپور
  6. جایگاه ششم: کشور ماکائو
  7. جایگاه هفتم: کشور کره جنوبی
  8. جایگاه هشتم: کشور ژاپن
  9. جایگاه نهم: کشور اندونزی
  10. جایگاه دهم: کشور تایوان

 

مطالب مرتبط