۷ جاذبه‌ی طبیعی آسیا که هر گردشگری باید ببیند

آسیا آنقدر مناطق زیبا دارد که حتی اگر تمام عمرتان را هم صرف سفر در این قاره کنید باز هم نقاطی هست که ندیده باشید. تنوع آب و هوایی و زیست‌بوم‌های مختلف سبب شده تا طیف وسیعی از زیبایی‌های طبیعی گرد هم جمع گردند و آسیا را به یکی از شلوغ‌ترین مسیرهای گردشی تبدیل کند. در کنار تمام نقاطی چون مالدیو، بالی، گوآ، کولالامپور و موارد دیگر، نقاط طبیعی فوق‌العاده‌ای هم هستند که نباید از قلم بی‌اندازید. حالا زیبایی‌های چشمگیری را معرفی می‌کنیم که باید از آن‌ها دیدن کنید.

 

 

۱- چین، پارک ملی سنگی

 

 

چین، پارک ملی سنگی

 

 

این پارک را در تور چین می‌توان دید اینجا که در نزدیکی شهر Kunming در ایالت خود مختار لونان یی واقع شده، منطقه‌ای است که از ناهمواری‌های آهکی پوشیده شده است. در این پارک سنگی حیرت‌انگیز، تشکیلات آهکی مانند درخت و یا توده‌های قارچی از زمین سر برآورده و تا آسمان رفته‌اند. البته این پارک سنگی بسیار زیبا و متحیرکننده در بین گردشگران از محبوبیت بالایی برخوردار بوده و در صدر فعالیت‌هایی قرار می‌دهند که باید انجام دهند. برخی از ارتفاعات این صخره‌های آهکی تا ۴۰ متر هم می‌رسد.

 

 

۲- چین، غار نی فلوت

 

 

چین، غار نی فلوت

 

نی فلوت یک غار سنگ آهنگی در استان گوانگژی است که در آن طیف وسیعی از نی‌ که برای ساختن فلوت از آن‌ها استفاده می‌شود رشد کرده است. غاز نی فلوت دارای آبی خالص، تشکیلات فوق‌العاده استالاگمیت و استالاکتیک بوده و میزبان چند کتیبه باارزش که قدمتشان به قرن ۸ام برمی‌گردد است. طیف متفاوتی از سنگ‌ها در شکل و رنگ باعث شده تا غار ظاهری هنری به خود بگیرد. اگر به چین سفر می‌کنید این غار یکی از جاهای‌ست که برای همیشه در ذهنتان جاودانه خواهند ماند.

 

 

زیباترین پارک‌های ملی چین که باید ببینید

 

 

۳- اندونزی، پارک ملی کومودو

 

 

اندونزی، پارک ملی کومودو

 

 

با تور بالی پارک ملی کومودو را ببینید اینجا در قلب مجمع‌الجزایر اندوزی که از سه جزیره بزرگ کومودو، رینکا و پادار و تعدادی جزیره کوچک آتشفشانی تشکیل شده، قرار گرفته است. شاید یکی از زیباترین مناظر اندونزی با تپه‌های سخت و خشک ساوانا، گونه‌های گیاهی خاردار، سواحل ماسه سفید زیبا، آب‌های شفاف و آبی و صخره‌های مرجانی را در همین منطقه شاهد باشید. جدای از زیبایی‌های طبیعی، این پارک به طور ذاتی محل زندگی اژدهای کمیاب کومودو است. به این پارک بروید و از مناظر فوق‌العاده‌اش لذت ببرید و یکی از گونه‌های نادر حیوانی را نیز از نزدیک شاهد باشید.

 

 

رستوران‌های خانوادگی بالی؛ بهشت کودکان خلاق

 

 

۴- مالزی، غارهای مولو

 

 

مالزی، غارهای مولو

 

 

با تور مالزی به دیدن غارهای مولو بروید که بخشی از پارک ملی گونانگ مولو است که در ایالت ساراوانک است. این پارک که در قلب برنئو قرار گرفته در حقیقت یک مقر میراث فرهنگی یونسکو است که میزبان گونه‌های مختلف حیوانی، گیاهی و حتی گونه‌های مختلف آب‌زی است. شما با رفتن به این منطقه و بازدید از شگفتی‌های آن می‌‌توانید گونه‌های طبیعی کمیابی که در هر جایی وجود ندارند را از نزدیک ببینید. دوربین‌تان را ببرید و از مناظر فوق‌العاده گیاهی و حیوانی‌اش عکس‌های مستند کارت پستالی بیاندازید.

 

 

مکان‌های دیدنی مالزی که نباید بازدید از آن‌ها را از دست بدهید

 

 

۵- نپال، کوه‌ دهالاگیری

 

 

نپال، کوه‌ دهالاگیری

 

 

این کوه که هفتمین کوه بلند دنیا است در رشته کوه دهالاگیری در نپال واقع شده و اسم آن نیز از مشتقات زبان سانسکریت به معنی کوه سفید گرفته شده است. این کوه همیشه پوشیده از برف بوده و در هاله‌ای از مه فرو رفته یکی ده‌ها زیبایی برجسته آسیا است که نباید دیدن آن را از دست بدهید. مخصوصا که این کوه مقصد محبوب علاقه‌مندان به کوه‌نوردی و یا مناطق سردسیر است. دهالاگیری در سال ۱۹۶۰ برای بار اول فتح شد و حالا با گذشت سال‌ها صدها با گروه‌های ماجراجوی گردشی و کوهنوردان حرفه‌ای به آن صعود کرده‌اند. لازم نیست حتما برای صعود به آن برنامه ریزی کنید، می‌توانید تفریحی و با لوازم کوهنوردی در مناطق اطرافش بگردید و از زیبایی‌های محیط لذت ببرید.

 

 

۶- لبنان، غار جیتا گروتو

 

 

لبنان، غار جیتا گروتو

 

 

جیتا گروتو در حقیقت طولانی‌ترین غار خاورمیانه است که ۱۸ کیلومتر طول داشته و در شمال بیروت واقع شده است. این غار از دو بخش مجزا اما متصل به هم از سنگ‌های آهکی تشکیل شده است. این غار یکی از زیباترین انباشت‌های استالاکتیت و استالامگیت در کل دنیا بوده و مایه غرور لبنان است. همین ویژگی‌‌ها باعث شده تا این غاز و تمام زیبایی‌های ساختاری‌اش به عنوان ۷ منظره برتر طبیعی دنیا شناخته شود. درون غار حوضچه‌های آبی زیبا وجود دارد و انعکاس نور، بین سخت‌های رنگی و همچنین حوضچه‌های آبی زیبایی شگرفی پدید می‌آورد. شما می‌توانید برای بازدید از این غار به صف گردشگران سوار بر قایق بپیوندید و بخش‌هایی هرچند کوچک از این غار را مشاهده کنید.

 

 

۷- پاکستان، کوه K2

 

 

پاکستان، کوه K2

 

 

K2 دومین کوه بلند جهان است که در پاکستان و بین مرز این کشور با چین قرار گرفته است. قله کوه ۸٫۶۱۱ متر بالاتر از سطح دریا بوده و هر ساله تعداد زیادی از کوهنوردان حرفه‌ای برای فتح این قله جان خود را از دست می‌دهند. به همین دلیل این قله را Savage یا رام نشده می‌نامند. اولین صعود موفقیت‌آمیز این قله توسط یک گروه ایتالیایی در سال ۱۹۵۴ صورت گرفت و از آن زمان تاکنون صعود‌های زیادی در این کوه صورت گرفت که همگی آن‌ها موفقیت‌آمیز هم نبودند. توجه داشته باشید که نه صرفا برای صعود اما این کوه دارای جاذبه‌های طبیعی زیادی است و اگر از علاقه‌مندان به کوه‌نوردی و ورزش‌های زمستانی باشید، می‌توانید برای تماشای مناظر بکر و چشم‌اندازهای فراموش نشدنی‌اش مقداری از مسیر کوه‌پیمایی‌اش را طی کنید.

 

مطالب مرتبط