بهترین موزه‌هایی که در جنوب شرقی آسیا می‌توانید ببینید

 اگر درحال‌ برنامه ریزی سفر برای تور نوروز در قاره آسیا کهن‌ترین سرزمین‌های جهان با قدمتی بسیار بالا هستید این قاره اولین تشکل‌های انسانی و باستانی را به خود دیده است. پس بسیار طبیعی‌ست اگر با چنین پیشینه‌ای، موزه‌های برتر زیادی را به خود ببیند. موزه‌هایی که با وجود وجوهات بعضا مشترک، هر کدام راوی بخشی از آنچه به این قاره گذشته هستند. به این ترتیب نمی‌توانید با رفتن و بازدید یکی از این موزه‌های برجسته به کل تاریخ این سرزمین احاطه داشته باشید. ما در این مقاله به شما موزه‌های برتر جنوب آسیا را معرفی می‌کنیم که باید در طول عمر خود از آن‌ها بازدید کنید.

 

 

 بانکوک، نچرال موزه

 

 

بانکوک نچرال موزه

 

 

می‌توانید با تور تایلند نوروز  به بانکوک سفر کنید و به دیدن این موزه شگفت انگیز بروید چیزی که در بدو ورود محوطه موزه توجه شما را به خود جلب می‌کند، ساختمان‌هایی با معماری سنتی تایلندی و فضای سبز دل انگیز آن است. دیدن موزه ملی بانکوک را که می‌توان در برنامه سفر تور تایند بازدید کرد در حقیقت یک موزه‌ای تاریخی هنری، و غنی از قطعات باارزش دوران کهن است. این آثار شامل قطعات هنری تایلند قدیم و تایلند مدرن و مجموعه ارزشمند فرهنگی، هنری، تاریخی و سلاح‌های چینی و سنگ‌های قیمتی و سرامیک‌های حکاکی شده می‌شوند. 

آدرس: 4 Chao Fa Rd, Khwaeng Chana Songkhram, Khet Phra Nakhon, Krung Thep Maha Nakhon 10200, Thailand

 

 

۶ دیدنی‌ شگفت‌انگیز آسیا که از وجود آنها بی‌خبرید!

 

مالزی، موزه Cheah Kongsi

 

 

cheah kongsi

 

 

این معبد باشکوه را می‌توانید به همراه تور مالزی نوروز  که در سال ۱۸۱۰ بنا شده که امروزه میزبان گردشگران کنجکاو در سر تا سر دنیاست بازدید کنید. این محل ارائه میراث فرهنگی غنی و مقدس، یکی از مقاصد پربازدید در جنوب شرق آسیا است. این محوطه از مجموعه‌ای ساختمان با معماری سنتی و فضای سبزی دل‌باز تشکیل شده است. این مکان پر زرق و برق در گذشته محل سکونت قبیله هکین بوده و با همین ظاهر چشمگیرش شما را منصرف از ادامه مسیرتان کرده و به خود جذب می‌کند. سقف این معبد با مجسمه‌های چینی و هندی پوشیده. ارزش بازدید از این معبد به عنوان یک موزه آثار تاریخی دو برابر هر جایی خواهد بود که مدنظر دارید به آن سفر کنید.

آدرس: 8 Gat Lebuh ArmenianGeorge Town, Penang Island 10300, Malaysia

 
 

 

برونئی، ساختمان سلطنتی رگالیا

 

 

 برونئی، ساختمان سلطنتی رگالیا

 

 

ساختمان سلطنتی رگالیا، با آن گنبد بلند قوسی زیبا با سازه الماس مانندی در مرکزش، یک بنای چشمگیر و عظیم بوده که خیلی راحت شما را برای بازدید از داخلش جذب می‌کند. این ساختمان مدرن از مجموعه‌های گسترده‌ای از آثار تخریب شده و یادبود‌های گرانبهائی است که از پادشاه برونئی باقی مانده است. شما می‌توانید در این موزه دنیای سلطنتی برونئی و مجموعه‌ لوازمی مثل تخت پادشاهی و انواع سلاح‌ها را از نزدیک بازدید کنید.

آدرس: Jln Sultan Omar Ali Saifuddien, Bandar Seri Begawan BS8611, Brunei

 

 

 تایلند، موزه راه آهن مرگ

 

 

 تایلند، موزه راه آهن مرگ

 

 

جنگ جهانی دوم یکی از وقایع بزرگ و خون‌بار قاره آسیا بوده که تاریخ تا ابد درباره آن خواهد نوشت. یکی از مکان‌هایی که می‌شود که در تور تایلند دید که می‌تواند شما را به گذشته برده و گوشه‌ای از این وقایع را پیش چشمان شما به تصویر بکشد، موزه راه آهن مرگ است. این راه آهن متروکه به طور خاص از دوران دهشتناک تایلند در طول اشغال ژاپنی‌ها سخن می‌گوید. راه آهن مرگ تاریخ غم‌انگیز سرکوب و شکنجه و مرگ زندانیان متحدین و ضرب و شتم وحشیانه کارگران بی‌گناه آسیایی است.

 

 

لوکس‌ترین هتل‌های قاره آسیا در کدام کشورهاست؟

 

 سنگاپور، موزه پراناکام

 

 

 سنگاپور، موزه پراناکام

 

 

اگر چه نژاد پراناکام یک درصد جزئی از جمعیت سنگاپور را تشکیل می‌دهند، اما نمی‌توان از تاثیرگذاری فرهنگ آن‌ها در جامعه به سادگی گذشت. شما می‌توانید با تور مالزی به سنگاپور رفته و در این موزه جزئیات فرهنگی، تفاوت‌ها و میراث نفس‌گیر تاریخی را در یک مکان مشاهده کنید. شما می‌توانید در مسیر پیاده‌روی به موزه از نمایشگاه‌های ترکیبی Nyonya و Baba apparel، مکان‌های مذهبی پراناکام و nyonyaware porcelain دیدن نمایید. اگر انتخابتان سفر با تور مالزی باشد زمان کافی برای بازدید از این شهر و موزه را خواهید داشت. 

آدرس: 39 Armenian St, Singapore 179941

 

 

 ویتنام، موزه بازماندگان جنگ

 

 

 ویتنام، موزه بازماندگان جنگ

 

 

موزه بازماندگان جنگ در شهر هوشی مین ویتنام هیچ‌ چیز خاصی ندارد. نه از آن معماری‌های تاریخی خبری است و نه از مجموعه‌های غیرقابل تکرار قدیمی. هیچ موزه‌ای در جهان نتوانسته تا این اندازه ظلم و ستیز و وحشی‌گری بشر را در طول دوران جنگ به تصویر بکشد. راه‌روها و دیوارهای این موزه از پوسترها، تصاویر جنگی و آثار هنری پوشیده شده و بعضا در محیط بیرونی آن برخی از جنگ‌افزارها برای بازدید قرار داده شده است.

آدرس: 28 Đường Võ Văn Tần, 6, Quận 3, Hồ Chí Minh, Vietnam

 

 

 سنگاپور، موزه اسباب بازی‌ها

 

 

سنگاپور موزه اسباب بازی‌ها

 

آیا آرزو داشتید که بعضی از اسباب بازی‌های مورد علاقه زمان کودکی خود را نگه می‌داشتید؟ جای هیچ نگرانی نیست زیرا می توانید به همراه تور مالزی از این موزه بازدید کنید که به جای شما این کار را انجام داده است. این موزه مجموعه‌ای از اسباب بازی‌های سر تا سر دنیا را برای نمایش عموم در خود گردآوری کرده و حس غریب نوستالژی را به مهمانان خود هدیه می‌دهد. هر کدام از این اسباب بازی‌ها راوی داستان تاریخ فرهنگی مردمی در گوشه و کنار این کره خاکی هستند.

آدرس: 26 Seah Street, Singapore 188382

 

 

مالزی، موزه هنرهای اسلامی

 

 

مالزی، موزه هنرهای اسلامی

 

 

هیچ دلیلی ندارد حتما مسلمان باشید تا بتوانید هنر اسلامی را درک کنید. این موزه بزرگ‌ترین نمایشگاه بین‌امللی هنرهای اسلامی بوده و از همین رو پذیرای مهمانانی از تمام ادیان مختلف دنیا است. در تور مالزی نوروز  خواهید دید که طراحی این موزه از هنر اسلامی معاصر الهام گرفته شده و داخل آن با جزئیات هنر اسلامی، مجموعه‌های وسیعی از کتاب‌های هنر اسلامی و آثار هنری باستانی پر شده است. از جذابیت‌های آن می‌توان به نمونه‌هایی از جواهرات اسلامی و مدل‌هایی از مسجدالحرام در مکه نام برد که تصویری دقیق از جهان اسلام را برای دنیا ترسیم می‌کنند.

آدرس: Jalan Lembah Perdana, Tasik Perdana, Wilayah Persekutuan, 50480 Kuala Lumpur, Malaysia

مطالب مرتبط