بهترین شهرهای آسیا برای عاشقان قهوه

قهوه از آن نوشیدنی‌های محبوبی است که در سراسر دنیا طرفداران زیادی داشته و همیشه به عنوان درمانی برای سرحال شدن مورد استفاده قرار می‌گیرد. فنجان‌های قهوه در انواع و اقسام مختلفی سرو می‌شوند اما به هر حال گذشتن از آن‌ها سخت و دشوار است. با وجود قهوه سفید ایپوه و قهوه تخم مرغ ویتنامی، نمی‌توانیم انکار کنیم که رگ‌های آسیایی‌ها به کافئین عادت دارد. در برخی از شهرهای برجسته‌تر شما می‌توانید قهوه را در قهوه‌خانه‌های قدیمی تا کافه‌های مدرن و تم‌دار پیدا کنید. در اینجا برای سفری بعدی‌تان پیشنهاداتی داریم.

 

مالزی، ایپوه

ایپوه شهری تاریخی و توریستی در فاصله 200 کیلومتری کوالالامپور، واقع در پراک است که ورای معابد غاری عجیب و غریب، ساختمان‌های جذاب استعماری، و نقاشی‌های دیواری هنری خیابانی، برای عاشقان قهوه که با تور مالزی سفر کرده‌اند مقصدی غیرقابل چشم‌پوشی محسوب می‌شود. گرچه بارها و بارها در کافه‌های عجیب و غریب شهر قدیمی عکس‌های زیبایی انداخته‌اند، اما Sin Yoon Loong جایی است که باید به آن سر بزنید. این کافه قدیمی برخلاف دیگر کافه‌های جذاب  شلوغ جایی دنج است که می‌توانید از نوشیدن انواع قهوه‌های تلخ، نسکافه‌، قهوه  با خامه و انواع دیگر سفارش دهید و از نوشیدن آن لذت ببرید. اگر هم در پیاده‌روی تاریخی هستید و می‌خواهید نیمه راه استراحت کنید به کافه Burps & Giggles بروید و از لاته‌های فوق‌العاده بنوشید.

 

بخوانید: بهترین کافی شاپ‌های کوالالامپور؛ مالزی

 

 

تایلند، چیانگ مای

اگرچه قهوه‌های تایلندی تنها در مدت کمی است که توجه گردشگران تور تایلند را به خود جلب کرده اما تاریخ قهوه در این کشور طولانی بوده و به دوره ورود مهاجران چینی به سواحل آن برمی‌گردد. به طوری که قهوه در چیانگ مای کاملا جدی بوده و به فرهنگ بومی مردم تبدیل شده است. اگر بخواهید نگاهی دقیق و کاوشگرانه در اینجا داشته باشید بین حدود 190 کافه و کافی شاپ که همگی‌شان قهوه سرو می‌کنند غوطه‌ور خواهید شد. به علاوه این شهر در جشن سالانه قهوه نیز شرکت می‌کند. چیزی که برای افراد آگاه در چیانگ مای جالب است، پرسه‌ زدن در بازار محلی و دنبال کردن فرهنگ جهانی قهوه‌ در اینجاست.

 

بخوانید: تم‌کافه‌های منحصر به فرد بانکوک برای خانوم‌ها

 

 

ویتنام، دالات

از سال 1887 تا زمان توافق ژنو در سال 1954، ویتنام مستعمره فرانسه بود که نفوذ آن را هنوز هم می‌توان امروزه در دالات دید. این نقطه فرانسوی که به عنوان Le Petit Paris نامیده می‌شود، دارای باغ‌های گل، بلوارهای وسیع، ویلاهای مرتفع، کلیساهای کاتولیک با نقوش ویترا و کوکی‌های کره‌ای است که با یک فنجان سحرانگیز از Cà Phê Trứng همراه است. مورد دوم که معمولا به عنوان قهوه تخم مرغ شناخته می‌شود است. این نوشیدنی با شیر غلیظ شده و پنیر سفید خامه‌ای به آن اضافه می‌شود. اما گول این نوشیدنی را نخورید و اصلا قبل از خواب آن را ننوشید. زیرا برخلاف ظاهرش می‌تواند برای ساعت‌ها شما را بیدار نگه داشته و پروسه خوابیدن‌تان را به عقب بیاندازد. برای دیدن شوق واقعی نسبت به قهوه به Le Chalet Dalat Coffee and Bistro بروید. در اینجا می‌توانید از زیبایی شناسی محیط لذت ببرید. اما اگر دل‌تان خواست به کافه‌ای بر روی تپه بروید حتما An Café را انتخاب کنید که برای قهوه اسموتی معروفش شهرت پیدا کرده است. اگر از دالات تاکسی بگیری به فاصله 10 دقیقه بعدتر به K Kho Kough، یک مزرعه خانوادگی کشت قهوه می‌رسید؛ که کمک کرده تا ویتنام دومین صادرکننده قهوه شود.

 

بخوانید: معرفی تم کافه‌های جذاب چیانگ مای

 

 

اندونزی، اوبود

اگرچه اندونزی به دلیل کشت پایین قهوه اصلا شناخته شده نیست اما در رده هفتم دنیا در مصرف قهوه است. به همین دلیل هم رقابت بین کافه‌داران زیاد است تا بهترین قهوه‌شان را سرو کنند. در بین کافه‌های زیاد سعی کنید به Seniman بروید. این کافه که در سال 2010 افتتاح شده اولین نفری بود که دانه‌های قهوه از بالی، جاوا، سوماترا، فلورس، سلاووسی و پاپوآ را به روش‌های مختلفی آماده کرد. توصیه شده Aceh Gayo سفارش دهید، نوشیدنی‌ای که بین 8-10 ساعت با استفاده از آب سرد و یخ درست می‌شود. یکی از بهترین کارهایی که می‌توانید بکنید پیوستن به تور قهوه و نوشیدن یک فنجان همراه با نمای تراس‌های شالی است.

 

بخوانید: جذاب‌ترین کارها در اوبود بالی

 

 

ژاپن، توکیو

با وجود نوسازی‌های گسترده، اکثر کافه‌ها در توکیو هنوز هم فرهنگ قهوه ژاپنی از قرن هفدهم را ارائه می‌دهند. زمان دم کردن قهوه از دانه تا دم کشیدن اهمیتی جدی دارد. اگرچه امروزه توکیو برای آبنبات‌های رنگی شناخته می‌شود، اما رفتن به کافی شاپ و دیدن هنر دم کردن قهوه یکی از مواردی است که می‌توانید در طی سفرتان انجام دهید. Café de L’Ambre این یکی از قدیمی‌ترین کافه‌های شهر است که در سال 1948 توسط مرحوم Sekiguchi Ichiro در تلاش برای ساختن خوشمزه ترین قهوه در جهان بود، افتتاح شد و جز یکی از بهترین کافی شاپ‌های دنیا شناخته می‌شود.

 

مطالب مرتبط