۸ مقصد دیدنی دنیا که باید در بهار ببینید

تابستان فصلی پر سفر برای تمام مردم سراسر دنیاست، وجود آب و هوای گرم، تعطیلی مدارس و دانشگاه‌ها از مهم‌ترین عواملی‌است که خانواده‌ها و جوانان برای سفر در این فصل تشویق می‌کند. البته همین ویژگی‌ها نتایج دیگری از جمله شلوغی مقاصد محبوب به خصوص ساحلی و بالا بودن هزینه‌ها را در پی دارد. برای ما ایرانی‌ها یکی دیگر از بهترین زمان‌ها فصل بهار است. وجود تعطیلات نوروزی، تعطیلی مدارس و ادارات فرصتی مناسب برای خانواده‌ها ایجاد می‌کند تا برای یک سفر دست جمعی برنامه ریزی کنند. هوای لطیف بهاری نه گرمای طاقت‌فرسای تابستان را دارد و نه سوز زمستانی را. همچنین در بیشتر نقاط دنیا هزینه‌های هتل که از مهم‌ترین بخش‌های سفر محسوب می‌شود ارزان‌تر است. در این مقاله ما به معرفی برخی از بهترین مقاصد دنیا برای تعطیلات بهاری خواهیم پرداخت.

 

آمریکا، جزایر ویرجین

 

 

آمریکا، جزایر ویرجین

 

 

این منطقه‌ی آمریکا از تمام زیبایی‌ها و موهبت‌های طبیعی برای جذب گردشگر از جمله کوه‌های پوشیده از جنگل، مناطق ساحلی و آب و هوای مطبوع برخوردار است. ویرجین در بهار از سرمای زمستانی فاصله گرفته و هوایی ملس و دل‌انگیز را تجربه می‌کند، با این وجود نمی‌توان به پوشیدن لباس‌های سبک و تابستانی تکیه کرد. مردم شاد محلی و گردشگران خیابان‌های سنت توماس در فروردین ماه به برگذاری کارناوال‌های خیابانی پرداخته و از هوای خوب آن نهایت بهره را می‌برند.

 

 

نیوزلند، اوکلند

 

 

اوکلند

 

 

اوکلند یکی دیگر از مناطق ساحلی و سرسبز است که از جاذبه‌های طبیعی و معماری مدرن برخوردار است. خیابان‌های یکدست و تمیز با نورهای نارنجی آن در شب جلوه‌ای چشمگیر دارد. اوکلند در این بخش از سال، پاییز را تجربه کرده و هوایی ملایم و مطبوع خواهد داشت. هزینه هتل و قیمت بلیط هواپیما در پایین‌ترین حد خود خواهد بود که برای خانواده‌های دارای فرزند فرصتی مناسب فراهم می‌آورد تا به جایی متفاوت با هزینه‌ای کمتر از مواقع عادی سفر کنند.

 

 

مراکش

 

 

مراکش

 

 

همانطور که می‌دانید مراکش کشوری کویری با جاذبه‌های طبیعی بکر است. آب و هوای مناطق کویری در تابستان‌ها تقریبا غیرقابل تحمل بوده و برای سفر خیلی مناسب نمی‌باشند. در حالیکه تابستان مردم بسیاری را از این منطقه فراری می‌دهد، بهار و به خصوص فروردین ماه، هوایی دلچسب با گرمایی لذت‌بخش را به خود می‌بیند. بنابراین شما می‌توانید در بهار به گردش و تفریح در این منطقه پرداخته و در بازارهای محلی و جذاب آن غوطه‌ور شوید.

 

 

پرتغال، دره دورا

 

 

دره دورا

 

 

رودخانه دورا و طبیعت اطراف آن یکی از زیباترین مناطق ممکن برای سفر شما خواهد بود. هوایی بسیار مطبوع در بهار، دره‌ای سرسبز و رودخانه آرام آن محیطی سرشار از آرامش را در طول تعطیلات شما فراهم خواهد کرد. شما می‌توانید طول رودخانه را با قایق بادبانی بپیمایید و یا از مناطق تاریخی و کلیساهای باستانی آن دیدن کنید. بهترین زمان سفر به این منطقه آرام اسفند ماه است.

 

 

چین، چنگدو

 

 

چین، چنگدو

 

 

با تور چین به این شهر که قطب تجاری و اقتصادی  این کشور محسوب می‌شود سفر کنید. از همین‌رو دارای مراکز مهم، فروشگاه‌های وسیع و جاهای دیدنی فراوانی است. یکی از بهترین قسمت‌های شهر محل تحقیق و نگه‌داری پانداها بوده که به مرور باعث شهرت آن به عنوان یک مقصد توریستی شده است. مردم چنگدو علاقه وافری به خوردن غذاهای پرادویه و تند دارند، بنابراین اگر از عاشقان غذاهای تند هستید حتما سری به رستوران‌های بزرگ شهر بزنید.

 

۵ رستوران درجه یک، دیدنی و خوشمزه‌ی شانگهای

 

ایسلند، ریکیاویک

 

 

ایسلند

 

 

ایسلند سال گذشته با داشتن جاذبه‌های طبیعی فراوان به عنوان بهترین مقصد برای سفر شناخته شد. در این منطقه ماجراجویی‌های متفاوتی نظیر چشمه آب گرم، غواصی بین دو کشور و تماشای شفق قطبی به شما پیشکش می‌شود. می‌توان گفت ایسلند در زمستان آنچنان روشنایی روز را به خود نمی‌بیند در حالیکه در بهار روز طولانی‌تر شده و فرصت شناخت این کشور بیشتر وجود دارد.

 

 

تایلند

 

 

تایلند

 

 

 تور تایلند به یکی از کشورهای استوایی بوده که معمولا در تمام طول سال هوایی گرم و مرطوب به خود می‌بیند. اما وضعیت آب و هوایی در تمام نقاط آن یکسان نبوده و به شما قدرت انتخاب بالایی برای مقصد مناسب را می‌دهد. بنابراین اگر می‌خواهید از سرمای هوای ایران به تعطیلاتی گرم و مرطوب در پناه ببرید، تور تایلند نوروز 97 پیشنهادات خوبی برای شما خواهد داشت. اگر تمایل دارید می‌توانید تعطیلاتی گرم در مناطق پست و ساحلی و یا اوقاتی خنک و دلچسب را در ارتفاعات آن بسته به ذائقه خود تجربه کنید.

 

 

۷ مرکز خرید مشهور و دیدنی در کرابی برای خرید سوغاتی
 

 

ژاپن، توکیو

 

 

توکیو

 

 

توکیو پایتخت ژاپن، در گذشته مرکز حکمرانی سلسله‌های سلطنتی بوده و از همین‌رو معابد چشمگیر و زیارتگاه‌های زیبایی در گوشه کنار آن وجود دارد که گردشگران زیادی را به سمت خود می‌کشد. گرچه که سفر به ژاپن در تمام طول سال شگفتی‌های خود را دارد اما در فروردین ماه و با گل دادن درختان گیلاس، جاذبه‌های طبیعی آن دو چندان خواهد شد. بارش گل‌های صورتی در پیاده‌روهای این شهر، گردشی عاشقانه و رمانتیک را پیشکش می‌کند.

 

مطالب مرتبط