تجربه قایق سواری جذاب در تایلند

اگر با تور تایلند سفر کنید، به زودی متوجه خواهید شد که این کشور با توجه به آب و هوای عالی و جزایر ارزشمند، به یکی از زیباترین مناطق برای تفریحات آبی از جمله قایقرانی در دنیا بدل شده است. شما در اینجا با افراد مشتاق و شاد زیادی ملاقات خواهید کرد که از دریای پاک و شفاف برای این تفریح به یادماندنی بهره می‌برند. در واقع این کشور، به خاطر داشتن سواحل رمانتیک و سازندهای سنگی عجیب غریب در بیش از 750 جزیره به خود می‌بالد. ما نیز در این مقاله، گذری خواهیم داشته به بهترین مکان‌های تایلند برای قایق سواری.

 

جزایر پوکت

برای گذراندن تعطیلات قایقرانی تایلندی، به احتمال زیاد به فرودگاه بین‌المللی شمال جزیره پوکت که یکی از معروف‌ترین فرودگاه‌های تایلند است، پرواز خواهید کرد. این خطه، شامل بزرگ ترین جزایر تایلند است و مرکز اصلی فعالیت‌های فضای باز در دریای اندامان به شمار می‌آید.

قایق‌های بادبانی، به خوبی در کانال بین پوکت و سرزمین اصلی محافظت می‌شوند.البته بسیار مهم است که جریان‌های جزر و مد دریا را نیز در این رابطه درنظر داشته باشید. حداکثر دامنه جزر و مد در دریای آندامان، می‌تواند تا 3 متر باشد! برای کسب اطلاعات بیشتر مقاله تفریحات آبی در خانه‌ی موج‌سواری پوکت را مطالعه کنید.

شما ضمن لذت بردن از قایق سواری، می‌توانید از سایر جاذبه‌های توریستی پوکت نظیر بازارها و زندگی شبانه، طبیعت شگفت‌انگیز و امکانات خرید نهایت استفاده را ببرید.

 

 

جزایر Similan

این بهشت گرمسیری، بسیار مورد علاقه اقوام محلی و نیز گردشگران است. این دنیای رنگارنگ و هیجان‌انگیز، دارای آب‌های عمیق شفاف، سواحل شنی خیره‌کننده و پوشیده از صخره‌های گرانیتی صاف است. شما با قایقرانی در این محدوده، قادر خواهید بود که از جانوران دریایی نظیر کوسه‌ها، مارماهی‌ها، لاک پشت‌ها و نیز مرجان‌های زیبا دیدن کنید.

 

بخوانید: راهنمای سفر به جزیره لیپه؛ تایلند

 

 

Ko Phi Phi

در این جا با مجموعه‌ای از جزایر کوچک و زیبا مواجه خواهید شد که جنگل‌های وحشی، صخره‌های آهکی، مرجان‌ها و دریای سبز زمردترین را به نمایش می‌گذارند. البته کل منطقه توسط سونامی ویرانگر 2004 آسیب دیده، اما همه چیز مجددا بازسازی شده است.

به نظر می‌رسد سراسر این منطقه، یکی از معروف‌ترین نقاط غواصی در تایلند و تفریحات آبی نظیر قایق سواری ساخته شده است. در ماه‌های بهار، می‌توانید کوسه‌های خالدار را نیز ببینید که از بزرگ‌ترین کوسه‌های جهان به شمار می‌آیند. البته با توجه به اینکه آنها از ماهیان کوچک تغذیه می‌کنند، برای غواصان و سایرین خطری ندارند.

این محدوده پر از رستوران‌ها، فروشگاه‌ها، بارها و کلوپ‌هاست و نیز در اطراف، چندین خلیج مناسب برای پیاده‌روی وجود دارد. خلیج اصلی و بندرگاه، خلیج Ton Sai در ضلع جنوبی است. ترافیک و رفت و آمد زیادی در اینجا وجود دارد؛ اما شب‌ها این ازدحام کمتر شده و از آرامش بیشتر برخوردار می‌شود. در اینجا، شناورهای دریایی زیادی یافت می شوند.

خلیج Loh Dalam در شمال غربی نیز بسیار زیبا آرام است. اما شما حین قایق سواری، باید مراقب صخره‌های اطراف و نیز جزر و مد باشید. گزینه مناسب دیگر، خلیج Loh Lana در شمال است. حتی در فصل پرگردشگر نیز، اینجا خلوت است و امکان قایقرانی آرامش‌بخشی را برایتان مهیا می‌کند.

 

 

Krabi

کرابی که سرشار از سازندهای سنگ آهک بلند و تالاب‌های کوچک با آب شفاف و فیروزه‌ای است، از مهم‌ترین مقاصد برای گردشگران تور تایلند خصوصا علاقمندان به ورزش‌های آبی نظیر قایق سواری است. بعلاوه، ده‌ها غار در امتداد ساحل وجود دارند که ادعا می‌شود مدت‌ها پیش توسط دزدان دریایی به عنوان مکان‌های مخفی استفاده می شده‌اند.

توصیه می‌کنیم که ضمن استفاده از امکانات آبی، گشت و گذاری در جنگل‌های بارانی و بی‌نظیر و نیز بازارهای شبانه Tha Khong Khha وThanon Sukhon داشته باشید.

 

بخوانید: ۴ جزیره‌ی آرام در دل شلوغی‌های تایلند

 

 

James Bond

این جا، سرشار از صخره‌های بی‌نظیری است که از دریا بیرون آمده‌اند. بدون شک قایق سواری در لابلای این صخره‌ها، هیجان زیادی داشته و آدرنالین شما را به شدت بالا می‌برد. این منطقه به خصوص بعد از اینکه در سال 1974 بعنوان یکی از لوکیشن‌های فیلم جیمز باند مورد استفاده قرار گرفت، از شهرتی جهانی برخوردار شد.

 

 

Ko Lanta

این جزیره گمنام و بکر که تا همین اواخر حتی برق هم نداشت، امروزه به یکی از بهترین مقاصد قایق سواری تبدیل شده است. شما با دیدن شن و ماسه‌های سفید رنگ ساحل و دریای کریستالی پاک و یکدست، جادو خواهید شد. در ضمن بهترین لنگرگاه این محدوده، خلیج ساحل Klong Dao در شمال و خلیج Kantiang در جنوب است. گفتنی است که مهم‌ترین جاذبه این جزیره، غاری 80 متری موسوم به hong است که با عبور از آن، به ساحلی شگفت انگیز و سرسبز با صخره‌هایی سربه فلک کشیده مواجه خواهید شد.

 

بخوانید: راهنمای گردشگری در جزیره زیبای کرابی؛ تایلند

 

 

Ko Rok

دو جزیره Ko Rok، در 10 کیلومتری غرب Ko Kradan واقع شده‌اند و بخشی از منطقه حفاظت شده پارک ملی Mu Koh Lanta  به شمار می‌آیند. این دو جزیره، فقط 200 متر از هم فاصله دارند و تنگه بین آنها یک صخره مرجانی عظیم را تشکیل می‌دهد. گفته می‌شود که این محدوده، یکی از جذاب‌ترین تجربه‌های قایق سواری را برای علاقمندان رقم می‌زند. شما چنین دریای تمیز و شفاف و امکانات غواصی را در هیچ جای دیگری پیدا نخواهید کرد.

 

 

امیدواریم که از سفر به بهترین مکان‌های تایلند برای قایق سواری لذت برده باشید. اما لازم است بدانید که شما طوفان‌های گرمسیری را در این خطه تجربه نمی‌کنید و از بادهای پایدار برخوردار خواهید بود. این بدان معناست که تایلند در هر فصلی از سال، از شرایط قایقرانی خوبی بهره‌مند است. بنابراین برای برنامه‌ریزی سفر در این رابطه، کافی است که جهت وزش باد و زمان‌های بارندگی را مدنظر قرار دهید.

 

مطالب مرتبط