معرفی جزیره Koh Tarutao در تایلند

در سفر با تور تایلند وقت برای گشت و گذار در جزایر بی‌شمار این کشور کم است. جزیره Koh Tarutao، بزرگ‌ترین جزیره پارک دریایی ملی Tarutao با 26 کیلومتر طول و 11 کیلومتر عرض به شمار می‌آید. پارک دریایی ملی با مساحت 1490 کیلومتر مربع در جنوبی‌ترین بخش تایلند در ساحل استان ساتون دریای اندامان واقع شده و مجموعا از 51 جزیره تشکیل شده است. این پارک ملی به 2 بخش قابل تقسیم‌بندی است: بخش Tarutao به سمت شرق و بخش Adang-Rawi به سمت غرب که جزیره محبوب Koh Lipe در آن قرار دارد. ما در این مقاله از فاصله نزدیک‌تری به جزیره Koh Tarutao نگاه خواهیم کرد.

 

چطور به جزیره برویم؟

این جزیره در جنوب غربی تایلند در دریای آندامان، درست قبل از مرز مالزی واقع شده است. برای رسیدن به این منطقه، از چندین مبدا می‌توانید سفرتان را شروع کنید از جمله:

از Koh Lipe: شما می‌توانید این مسیر را با قایق و ظرف یک ساعت، با پرداخت هزینه 20 دلار طی کنید. اطلاعات تکمیلی در رابطه با این جزیره را، در مقاله گشت و گذار در جزیره koh lipe تایلند خواهید یافت.

از Satun: اسکله پاک بارا در Satun، نزدیک‌ترین بندر در سرزمین اصلی تایلند است که می‌توانید از آنجا با قایق به این جزیره بیایید. این سفر، 30 دقیقه به طول خواهد انجامید.

 

بخوانید: آشنایی با جزیره کوکرت در تایلند

 

 

از کرابی: شما می‌توانید این مسیر را از فرودگاه کرابی یا یکی از هتل‌های شهر شروع کنید. بخشی از مسیر با اتوبوس و بخشی دیگر با کشتی پیموده می‌شود و در کل 6 ساعت در راه خواهید بود.

از بانکوک: شما می‌توانید با اتوبوس، قطار یا هواپیما به فرودگاه Hat yai بروید. آنجا خود را به اسکله پاک بارا برسانید و با قایق به این جزیره بیایید. روزانه حدود 8 پرواز از بانکوک به Hat yai انجام می‌شود.

 

 

امکانات جزیره Koh Tarutao

توقع نداشته باشید که در اینجا، اقامت‌گاه‌های 5 ستاره، انواع کافه‌ها و رستوران‌ها، دستگاه‌های خودپرداز و یا حتی وای فای بیابید. درعوض تا دلتان بخواهد آرامش، سواحل دنج، دریاهای پاک، غارها، مسیرهای عالی برای پیاده روی و دوچرخه سواری‌، آبشارها، امکانات اقامتی از نوع کلبه و چادر همراه با کافه‌هایی که غذاهای اصیل تایلندی سرو می‌کنند را تجربه خواهید کرد.

 

 

کجا اقامت کنیم؟

همانطور که قبلا نیز گفته شد، هیچ هتل یا آپارتمانی در Koh Tarutao وجود ندارد. کلبه‌های ییلاقی و چادرها، توسط دفتر مرکزی پارک ملی در مناطق مختلف به گردشگران ارائه می‌شوند. بسته به نوع اقامت‌گاه، استفاده از برق بین 6 عصر تا 6 صبح محدود است. هزینه یک شب اقامت در کلبه، از 350 بات شروع می‌شود و هزینه چادر حدود 200 بات است.   

Ao Phante Malacca جایی است که اسکله قایق و نیز دفتر مرکزی پارک ملی در آن قرار دارد. این منطقه مورد توجه مسافران بیشتری جهت اقامت است، زیرا دارای چند خانه ییلاقی، فضایی برای چادرزدن، رستوران مناسب، حمام و توالت تمیز است. Ao Molee نیز دارای کلبه‌های ییلاقی است، اما به عنوان مکانی برای اقامت چندان محبوب نیست. Ao Son جایی است که شما به بهترین ساحل جزیره و تصاویری حیرت‌انگیز از غروب خورشید و نیز یک رستوران با غذاهای باکیفیت دسترسی خواهید داشت.

 

بخوانید: معرفی برترین هتل‌های جزیره شگفت انگیز فی فی

 

 

در ادامه بیایید با برخی از جاذبه‌های این جزیره آشنا شویم:

پارک ملی

Ko Tarutao، محل دفتر مرکزی بهترین پارک‌های ملی تایلند واقع در ضلع شمال غربی جزیره در خلیج Ao Pante Malacca است. این خلیج، دارای اسکله‌ای کوچکتر است، که ورودی اصلی به جزیره به شمار می‌آیند. هزینه ورودی پارک ملی در این محدوده 200 بات برای افراد خارجی بزرگسال، 100 بات برای کودکان، 40 بات برای اتباع تایلندی و 20 بات برای کودکان تایلندی است. در صورت داشتن مجوز کار، باید بتوانید با قیمت ملی تایلند وارد شوید. در نهایت باید گفت که پارک ملی از طبیعت شگفت‌انگیزی بهره برده است.

 

 

دوچرخه سواری

امکانات حمل و نقل در این جزیره، محدود به چند تاکسی شاتل است که در ساعات مشخصی کار می‌کنند و کرایه آنها برای گشت و گذار در جزیره حدود 300 بات است. موتور سیکلت، فقط برای پرسنل پارک ملی مجاز است. تعداد محدودی دوچرخه‌ کوهستانی نیز در اینجا یافت می‌شوند که شما می‌توانید یکی از آنها را روزانه با مبلغ 250 بات کرایه کنید و از Ao Talo Phante Malacca به بخش دورافتاده و زیباتر Ao Son، در فاصله 6 کیلومتری بروید. لازم به ذکر است که این محدوده یکی از بهترین مکانها برای دوچرخه سواری در تایلند به شمار می‌رود. این مسیر، از جنگل زیبای سرزمین اصلی تاروتائو می‌گذرد و طی کردن آن حدود 40 دقیقه طول خواهد کشید. ضمن اینکه می‌توانید در بین راه، برای گرفتن عکس‌های یادگاری نیز توقف‌هایی کوتاه داشته باشید.

 

بخوانید: ۴ جزیره‌ی آرام در دل شلوغی‌های تایلند

 

 

پیاده‌روی

در جزیره، چندین مسیر عالی برای پیاده‌روی وجود دارد که از درون جنگل‌های انبوه و گسترده می‌گذرند. معروف‌ترین آنها مسیر یکی از زیباترین آبشارهای تایلند یعنی Lu Du که در نزدیکی ساحل Ao Son است می‌رسد. مسیر محبوب دیگر، امکان پیاده‌روی تا صخره 400 متری Tob-Bob در Ao Talo Phante Malacca را رقم می‌زند.

 

 

 کایاکینگ

یکی از کارهای مورد علاقه گردشگران در Koh Tarutao، اجاره کایاک و گردش در مسیر یک جنگل حرا به سمت غار تمساح Ao Rusi واقع در سمت شمال شرقی جزیره است. بنابراین می‌توانید کایاک‌های قابل حمل را از دفتر مرکزی پارک ملی، به مدت یک روز با هزینه 500 بات کرایه کنید.

از دیگر جاذبه‌های این جزیره، می‌توان به غواصی و صعود از صخره Pha To Bu اشاره کرد.

 

بخوانید: راهنمای گردشگری در جزیره زیبای کرابی

 

 

در این مقاله، با هم به جزیره Koh Tarutao تایلند سفر کردیم. جالب است بدانید که این منطقه سابقا بعنوان اردوگاه کار اجباری سابق زندانیان سیاسی مورد استفاده قرار می‌گرفت. این ناحیه که هنوز چندان برای گردشگران شناخته شده نیست، دست نخورده باقی مانده و توسط دولت تایلند مورد حفاظت قرار گرفته است.

 

مطالب مرتبط