فرار از زندگی روزمره با سفر به تایلند

زندگی امروزی بشر با دود و ترافیک، و سرو صدای ناشی از زندگی مدرن عجین شده است. یعنی حتی زمانی که به سفر می‌روید هم این موارد شما را دنبال می‌کنند. اما در جایی مثل تایلند شما فرصت این را دارید تا در شهر شلوغ و هزار رنگی مثل بانکوک بگردید و استراحت کنید و بعد به زیباترین مسیرهای طبیعی بروید و روح‌تان را پاک‌سازی کنید. برای سفری لذت‌بخش با تور تایلند از رفتن به دل طبیعت غافل نشوید.

 

در پارک طبیعی خائو یای کاوش کنید

خائو یای که در فاصله 3 ساعتی از بانکوک قرار گرفته و به ثبت میراث جهانی یونسکو هم رسیده است، در سال 1962 به عنوان اولین پارک ملی تایلند تأسیس شد. خائو یای به عنوان سومین پارک بزرگ تایلند، شامل بخش‌های مختلفی مثل جنگل‌های همیشه سبز و بارانی، چمنزارها و کوهستان‌ها می‌شود. در این پارک فیل‌ها، خرس‌ها، سمورها، گیبون‌ها، ماکاها و همچنین مجموعه‌ای از گونه‌های خزندگان جذاب و پرندگان زندگی می‌کنند. پارک ملی خائو یای گزینه‌های اقامتی زیادی را ارائه می‌دهد که اکثر آنها اقامتگاه‌ها و اماکن اردوگاهی هستند.

آدرس: Hin Tung, Mueang Nakhon Nayok District, Nakhon Nayok 26000, Thailand

 

 

آستین‌هایتان را در مزرعه ارگانیک Pun Pun بالا بزنید

اگر به زندگی روستایی و مزرعه‌داری علاقه دارید، می‌توانید بخشی از تجارب گردشگری‌تان را به رفتن به مزرعه ارگانیک پون پون در مائه تانگ، در چیانگ مای اختصاص دهید. شما در مدتی که اینجا خستید می‌توانید درباره اصول مزرعه‌داری یاد بگیرید، چگونگی صرفه جویی در بذر، ساخت خشت، تکنیک‌های کشاورزی ارگانیک و زندگی پایدار متکی به خود را بیاموزید. در این مزرعه محصولاتی مثل شامپو و صابون ارگانیک، کره گیاهی از دانه‌های روغنی، مربای فصلی و موز خشک شده با همکاری مردم محلی تولید می‌شود.

آدرس: Pun Pun Organic Farm, Po.5, Tambon Ban Pao, Mai Tang, Chiang Mai, Thailand

 

بخوانید: بازدید از نقاط جذاب و آرام بانکوک

 

 

به کاوش در پارک جنگلی Phu Chi Fa بروید

کلا این پارک جنگلی به داشتن مناظر طبیعی خارق‌العاده و خیره‌کننده مشهور است و امکان تماشای منظره‌های مختلفب از کوه‌ها و دره‌های اطراف را ارائه می‌دهد و یکی از زیباترین پارک‌های ملی تایلند است. توصیه می‌کنیم برای صعود به کوه فو چی فا برنامه‌ریزی کنید و طلوع آفتاب را بر فراز ارتفاعات آن و از بالای دره و غبار اطرافش مشاهده کنید. منظره طبیعت سبز و کوهستانی این پارک چیزی‌ است که تا عمر دارید از خاطره‌تان پاک نخواهد شد. این پارک همچنین مکان مناسبی برای دیدن حیوانات وحشی از جمله گوزن‌ها، گرازهای وحشی، قناری‌ها و کلاغ‌ها است. به علاوه اگر در Phatang Hill Resort اقامت کنید، از مناظر خیره‌کننده و غذاهای خوشمزه خانگی هم بهره‌مند خواهید شد.

آدرس: Unnamed Road, Tap Tao, Thoeng District, Chiang Rai 57310, Thailand

 

 

ذهن، روح و بدن‌تان را در مسیرهای جزیره‌ای آزاد کنید

اقامتگاه The Sanctuary که در کوه فنگان واقع شده است، در جنگل‌های دوردست Haad Tien پنهان شده است. سالانه صدها نفر به اینجا می‌روند تا ذهن و بدن‌شان را آرام کنند. این اقامتگاه با غذاهای سالم، برنامه‌های سم زدایی، کارگاه‌های آموزشی یوگا و موارد دیگر سعی در ارائه بهترین خدمات رفاهی و ایجاد آرامش برای مهمانان خود دارد. شما در اینجا می‌توانید از بودن در طبیعت بکر و شاداب لذت ببرید و غرق در زیبایی‌های خدادادی شوید.

آدرس: The Sanctuary Thailand, Haad Tien, Koh Phangan, Surat Thani, Thailand

 

بخوانید: بهترین اکوهتل‌های بانکوک تایلند

 

 

آرامش درونی‌تان را در مرکز مدیتیشن Doi Suthep تقویت کنید

برای تجربه نهایی ماجراجویی دور از شلوغی مسیرهای گردشگری، سفر به چیانگ مای و رفتن به مرکز بودایی بین‌المللی Wat Doi Suthep و انجام مراقبه ویپاسانا را توصیه می‌کنیم. اینجا یکی از بهترین مراکز مدیتیشن در تایلند است که برای پرتوجوهای مبتدی تا حرفه‌ای دوره‌های مختلف 4 تا 21 روزه را برگزار می‌کند. این کارگاه‌های آموزشی دوره‌ای هستند و بهتر است قبل از رفتن رزرو کنید.

آدرس: Int’l Buddhist Centre, Wat Phrathat Doi Suthep, Chiang Mai, Thailand

 

 

به کوهستان Doi Mae Salong بروید

این کوه‌ها در استان چیانگ رای و در نزدیکی مرزهای میانمار واقع شده‌اند. سابقا این کوهستان محل استقرار نیروهای چینی بوده است، اما حالا در آن قبایل تپه‌ای سکونت دارند. دهکده مائه سالونگ گزینه‌های زیادی از مهمانسراها و مهمان‌خانه‌ها را پیش رو قرار می‌دهد تا گردشگران بتوانند اقامتی سنتی در دل طبیعت تایلند داشته باشند. شما با ماندن در این روستا می‌توانید سبک زندگی مردم را از نزدیک ببینید، از غذاهای محلی بخورید و خیره به مناظر سحرانگیز شوید. مخصوصا این روستا بین ماه‌های نوامبر (آبان) تا فوریه (اسفند) بین گردشگرانی که تمایل دارند هوای سرد تایلند را تجربه کنند محبوبیت دارد. بنابراین اگر تمایل دارید چهره دیگری از تایلند را کشف کنید احتمالا مقصد زمستانی بعدی شما همین روستا باشد.

آدرس: Mae Salong Nok, Mae Fa Luang, Chiang Rai, Thailand

 

بخوانید: بازار شبانه جذاب چاتوچاک در بانکوک

 

مطالب مرتبط