آشنایی با جزیره koh mook تایلند

Koh Mook، جزیره‌ای متروکه است که جاده‌های باریک منتهی به غارهای شگفت‌انگیز آبی و سواحل دنج را دربرگرفته است. در اینجا، می‌توانید شاهد خیره کننده‌ترین مناظر از غروب‌های تایلند باشید. مانند سایر جزایر محبوب تایند، آب این محدوده نیز بسیار شفاف و مناسب برای شنا و سایر تفریحات آبی است. در Koh Mook، به اندازه کافی جاذبه‌های گردشگری وجود دارد، به نحوی که حداقل 2 -3 روز شما را سرگرم خواهند کرد.

علی‌رغم زیبایی‌های موجود، باید گفت که این جزیره تا حد زیادی برای گردشگری ناشناخته مانده و ساختاری روستایی دارد. این منطقه، حدود 15 دقیقه از سرزمین اصلی تایلند در استان Trang فاصله دارد. نظرتان چیست که در تور تایلند یک سفر ماجراجویانه برای گشت و گذار در جزیره koh mook تایلند داشته باشیم؟

 

غار Tham Morakot  

این غار زمردین، یکی از نمادین‌ترین بخش‌های این جزیره است و یکی از جالب‌ترین غارهای جنوب شرقی آسیا است. شما با شنا کردن از طریق یک مسیر کوچک در کنار کوه بلند سنگ آهک، وارد غار می‌شوید و با تونلی 100 متری در داخل کوه مواجه شده و سپس به یک ساحل کوچک باورنکردنی در فضای خارج می‌رسید. نام این ساحل دنج که در غار واقع شده، Ao Sabai است.

اگر حدود بعد از ظهر به این غار بیایید معمولا با جمعیت بیشتری مواجه خواهید شد. بنابراین اگر به دنبال سکوت و آرامش بیشتر هستید، بهتر است که اول صبح آنجا باشید.

 

بخوانید: تکه‌های بهشت را در جزیره‌های اطراف پوکت ببینید

 

 

گشت و گذار در دهکده

یکی از چیزهای شگفت‌انگیزی که می‌شود درباره Koh Mook گفت، روستای جالبی است که از امتداد ساحل شرقی شروع شده و به داخل جزیره بسط می‌یابد. در این دهکده ماهیگیری، منظره‌ای جالب از خانه‌های کوچک استوایی را خواهید داشت و نیز فروشگاه‌های محلی را می‌یابید که غذاهای خوشمزه تایلندی را می‌فروشند. بهترین راه برای گشت و گذار در این محدوده، استفاده از اتومبیل یا دوچرخه است. اگر از ساحل Sivalai به ساحل Charlie یا بالعکس بروید، درست از وسط این دهکده ماهیگیری عبور خواهید کرد.

 

 

ساحل Sivalai

این شبه جزیره ماسه‌ای سفید که بهAo Kham  شهرت دارد، یکی از خیره کننده‌ترین سواحل تایلند است که در عمرتان دیده‌اید. این منطقه، با آب‌های شفاف کریستالی در دو طرف شمالی و جنوبی احاطه شده است. اینجا، دارای چشم‌انداز فوق‌العاده‌ای به صخره‌های Pakmeng و Hat Chao Mai در سرزمین اصلی تایلند است.

 

 

ساحل Charlie

این ساحل که با نام‌های Haad Sai Yao و Farang نیز شناخته می‌شود، در جنوب غربی جزیره واقع شده است. رسیدن به اینجا با موتورسیکلت از دهکده اصلی، حدود 30 دقیقه طول می‌کشد. به محض ورود، تفریحگاهی را پیدا خواهید کرد که در سال 2008 توسط اداره پارک‌های ملی تایلند تعطیل شد. این روزها اقامتگاه تفریحی وضعیت مشخصی ندارد، با این حال غیرقابل استفاده نیست. پیشنهاد می‌کنیم که از پیاده‌روی در مسیر شنی و ماسه‌ای این ساحل لذت ببرید. در ضمن اینجا بهترین مکان برای تماشای غروب خورشید در کوه موک است.

 

بخوانید: برای دیدن بهشت حتما به این ۵ جزیره پاتایا بروید

 

 

سفر یک روزه به Koh Kradan

بسیاری از گردشگران، مردد هستند که به Koh Kradan سفر کنند یا به Koh Mook؟ خب چرا هر دو را بازدید نکنید. Koh Kradan، فقط 20 دقیقه قایقرانی با غرب Koh Mook فاصله دارد. بدون شک صخره ‌ای مرجانی در کنار ساحل Koh Kradan، یکی از بهترین مناظر طبیعی تایلند را برایتان رقم خواهد زد.

 

 

خورد و خوراک

در این جزیره، رستوران‌های محلی مختلفی را خواهید یافت که خدمات قابل قبولی ارائه می‌دهند. یکی از آنها، رستوران Hilltop است که ظروف بزرگی از غذاهای محلی تایلندی را در اختیارتان خواهد گذاشت. مرکز خرید Koh mook نیز، با بهترین غذاهای دریایی جزیره و ماهی‌های سرخ شده تازه به سبک محلی از شما استقبال خواهد کرد. Ma Kin Ni، یک رستوران کوچک واقع در دهکده اصلی است. شما عاشق خوراک میگوی آن خواهید شد.

 

 

امکانات و تسهیلات

به خاطر داشته باشید که koh mook، هنوز یک مکان توریستی بزرگ نیست. بنابراین، امکانات موجود در این جزیره، محدود است. برای رفت و آمد، می‌توانید با پرداخت 250 بات موتورسیکلت اجاره کنید. در این راستا، قراردادی را امضا خواهید کرد که متعهد می‌شوید کلیه خسارات وارده به وسیله نقلیه را در مدت اجاره متقبل شوید. البته نیازی به تحویل گذرنامه نخواهد بود.

 

بخوانید: معرفی لانتا جزیره‌ای عالی در نزدیکی کرابی

 

 

برای دریافت پول نیز فقط یک دستگاه خودپرداز در Koh Mook درنظر گرفته شده است. شما با پرداخت مبلغ 5٪ کارمزد، پول مورد نظرتان را دریافت می‌کنید. در صورت پرداخت برای رزرو تور، نقل و انتقالات یا کرایه موتورسیکلت، نیازی به پرداخت کارمزد نیست.

 در نهایت باید گفت که در دهکده اصلی یک کلینیک پزشکی وجود دارد که برای جراحات جزئی کارآمد است. اما هر گونه مشکل عمده و یا شکستگی استخوان، نیاز به درمان در مرکز شهر Trang دارند که 2 ساعت با جزیره فاصله دارد.

 

 

اقامت‌گاه

در حال حاضر اقامتگاه‌های تفریحی چندانی در koh mook وجود ندارد، اما از آن بین می‌توان به مجتمع تفریحی ساحل Sivalai اشاره کرد. اگر به دنبال مکانی لوکس برای اقامت در جزیره هستید، از این جا غافل نشوید. گزینه مناسب دیگر مجموعه اقامتی Mookies Bungalows است که مشتمل بر چندین خانه ییلاقی پراکنده با هزینه متوسط ​​است. بسیاری از این خانه‌ها، مشخصا در کنار ساحل نیستند و لازم است که با یک موتور یا دوچرخه خود را به آنها برسانید.

 

بخوانید: آشنایی با جزیره کوکرت در تایلند

 

 

تایلند دارای جزایر شگفت‌انگیز و زیبای بسیاری است که برخی از آنها را می‌توانید در مقاله اینستاگرامی‌ترین جزایر زیبای تایلند پیدا کنید. ما نیز در این مقاله، به گشت و گذار در جزیره koh mook تایلند پرداختیم. در نهایت باید گفت در سفر با تور تایلند، برای رسیدن به این جزیره زیبا می‌توانید از پروازهای روزانه بانکوک – ترانگ که حدود  1.5 ساعت طول می‌کشد، استفاده کنید. اتوبوس و قطار نیز وجود دارد، اما قطعا مدت زمان بیشتری را در راه خواهید بود.

از فرودگاه ترانگ نیز، می‌توانید با ترکیبی از ون و قایق خود را به جزیره برسانید. اگر از Koh Lipe می‌خواهید به Koh Mook بروید، کافی است یک قایق موتوری کرایه کنید تا ظرف 2 ساعت به مقصد برسید. سفر خوشی را برایتان آرزو می‌کنیم.

 

مطالب مرتبط