معرفی ۱۰ فرودگاه برتر در تایلند

جزایر زیبا و ساحل گرمسیری تایلند همه کسانی که به دنبال یک مقصد گردشگری در جنوب شرقی آسیا هستند را وسوسه می‌کند تا تور تایلند را برای سفر خود انتخاب کنند. همین موضوع سبب شده که تایلند در دو دهه گذشته به یک مقصد گردشگری محبوب تبدیل شود که هر روز میزبان هواپیماهایی است که گردشگرانی از سراسر جهان را به آن‌جا می‌رسانند.

با افزایش تعداد بازدیدکنندگان از تایلند در هر سال، فرودگاه‌های این کشور هم در حال رشد و توسعه هستند تا یک رفت و آمد و سفر دل انگیز را برای گردشگران آسیایی و گردشگرانی که از آن سوی زمین، از قاره سبز و آمریکا و استرالیا به سرزمین لبخندها می‌آیند، فراهم کند.

شما نیز اگر می‌خواهید در سفر خود به تایلند، خاطره دل‌انگیزی ثبت کنید، بهتر است که بدانید کدامیک از فرودگاه شما را به مقصدتان نزدیک‌تر می‌کند؟ عازم تور کرابی هستید؟ تور پوکت را انتخاب کرده‌اید؟ با تور ترکیبی تایلند سفر می‌کند؟ یا می‌خواهید با تور بانکوک از پایتخت باشکوه این کشور بازدید کنید؟

 

ده فرودگاه برتر تایلند

تایلند از طریق فرودگاه‌های این کشور که برخی از آن‌ها فقط میزبان پروازهای داخلی هستند و برخی دیگر پروازهای داخلی و بین‌المللی را پذیرا هستند. در اینجا لیستی از 10 فرودگاه برتر تایلند که گذر گردشگران زیادی به آن‌ها خواهد افتاد، آورده شده است:

  • فرودگاه سوارنابومی (BKK)
  • فرودگاه بین المللی دون مونانگ (DMK)
  • فرودگاه بین المللی پوکت (HKT)
  • فرودگاه سامویی (USM)
  • فرودگاه بین المللی هات یای (HDY)
  • فرودگاه بین المللی چیانگ رای (CEI)
  • فرودگاه بین المللی U-Tapao (UTP)
  • فرودگاه کرابی (KBV)
  • فرودگاه بین المللی چیانگ مای (CNX)
  • فرودگاه بین المللی سورات ثانی (URT)
  • فرودگاه سوارنابومی (BKK)

در ادامه اطلاعات بیشتری درباره فرودگاه‌هایی که مقصد بیشتر گردشگران ایرانی تور تایلند هستند، ارایه شده است.

 

فرودگاه سوارنابومی (BKK)

فرودگاه سوارنابومی در تایلند، شلوغ ترین فرودگاه کشور و یکی از دو فرودگاه بین‌المللی تایلند است که در 30 کیلومتری شرق بانکوک واقع شده است و به صورت شبانه‌روزی فعالیت می‌کند. این فرودگاه دارای دو باند موازی تاکسی است که ورود و عزیمت همزمان را آسان می‌کند.

این فرودگاه همچنین برای راحتی مسافران خود یک سالن لوکس کلاس تجاری که توسط عمان ایر دایر شده است را به گردشگران اختصاص داده است. هم‌چنین هتلی با 600 اتاق درست در جلوی ساختمان ترمینال فرودگاه ساخته شده است.

 

بخوانید: راهنمای حمل و نقل در کو سامویی

 

 

فرودگاه بین المللی دون مونانگ (DMK)

فرودگاه بین المللی دون مونانگ یکی از قدیمی‌ترین فرودگاه‌های آسیا است که از سال 1924 میلادی شروع به کار کرده است. با شروع کار این فرودگاه، سوارنابومی تعطیل شد، اما ترافیک عظیم باعث شد تا در سال 2007 دوباره افتتاح شود. این فرودگاه اکنون قطب سفرهای منطقه‌ای و داخلی است.

در صورتی که ناچار به توقف چند ساعته در این فروگاه هستید و به دنبال چیزی راحت‌تر از صندلی های فرودگاه می‌گردید، هتل باریکوک فرودگاه یک گزینه مناسب برای شماست. در برخی از سالن‌هایVIP ، فروشگاه‌های سوغات و امکانات مبادله پول هم وجود دارد.

 

 

فرودگاه بین المللی پوکت (HKT)

فرودگاه بین المللی پوکت که در فاصله 32 کیلومتری مرکز شهر پوکت واقع شده است، به دلیل تعداد زیاد بازدید کنندگان سواحل زیبای پوکت، دومین فرودگاه شلوغ در میان فرودگاه‌های تایلند است. هر سال تقریبا 16 میلیون مسافر از طریق این فرودگاه وارد پوکت می‌شوند.

رفت و آمد فرودگاه کار بسیار آسانی است زیرا چندین سرویس مانند تاکسی عمومی، اتوبوس‌های فرودگاهی، لیموزین و مینی اتوبوس ارائه می‌شود. همچنین می‌توانید محبوبترین غذاهای تایلندی را در رستوران بین المللی تایلند ایرویز امتحان کنید. در بین تمام فرودگاه‌های مهم تایلند، فرودگاه پوکت به دلیل طراحی و معماری منحصر به فرد معروف شده است.

 

بخوانید: راه‌های حمل و نقل در پاتایا

 

 

فرودگاه سامویی (USM)

فرودگاه سامویی یکی از زیباترین فرودگاه‌های جهان است. این فرودگاه با فضای داخلی چوبی حال و هوای یک جزیره واقعی در میان جنگل‌های گرمسیری را به شما هدیه می‌کند. تاکسی‌ها در اینجا ارزان هستند و می‌توانید به راحتی از پس هزینه‌ رفت و آمد به فرودگاه برآیید. هم‌چنین وسایل حمل و نقل آبی مانند انواع کروز و کشتی‌های اتوبوسی نیز در دسترس هستند.

پروازهای مستقیم به کوالالامپور، سنگاپور، پوکت و بانکوک از این فرودگاه امکان‌پذیر است. خبر خوب اینکه شما می‌توانید از یک ماساژ سنتی تایلندی در فرودگاه لذت ببرید. پرسنل این فرودگاه بسیار مهمان نواز هستند و به گرمی از شما استقبال خواهند کرد، علاوه بر این می‌توانید از اینترنت بی سیم رایگان این فرودگاه هم استفاده کنید.

 

 

فرودگاه کرابی (KBV)

فرودگاه کرابی حدود 15 کیلومتر از مرکز شهر کرابی فاصله دارد. این فرودگاه به طور روزانه میزبان پروازهایی است که از مبدا بانکوک و کوالالامپور به این شهر می‌آیند. این فرودگاه از تاکسی‌های خصوصی برخوردار است و البته وسایل نقلیه عمومی مانند مینی بوس و تاکسی مشترک هم در دسترس هستند.

این فرودگاه دارای دو ساختمان ترمینال متفاوت برای پروازهای داخلی و پروازهای بین المللی است. این فرودگاه دارای تسهیلات مناسبی برای مبادله ارز از طریق دستگاه خودپرداز است. چند مکان استراحتگاه و رفاهی مانند غذاخوری و رستوران و کافی شاپ و فروشگاه سوغات هم در این فرودگاه برای گردشگران پیش‌بینی شده است.

 

 

فرودگاه بین المللی هات یای (HDY)

فرودگاه بین المللی هات یای در نزدیکی مرکز اصلی تایلند واقع شده است. رفت و آمد از این فرودگاه آسان است زیرا اتوبوس‌های عمومی در همه ساعت‌های شبانه روز در دسترس شما هستند. البته سرویس تاکسی خصوصی نیز در نظر گرفته شده است.

این فرودگاه برای کمک به مسافران خود امکانات خوبی مانند صرافی و دستگاه‌های خودپرداز ارزی را در نظر گرفته است. در داخل ترمینال، امکانات دیگری مانند نمازخانه، چه مسلمان و چه بودایی وجود دارد. امکانات اولیه پزشکی، یک اتاقVIP ، آبگرم و مرکز تجاری ارکید رویال نیز در دسترس مسافران قرار گرفته است.

 

بخوانید: نکاتی در مورد سیستم حمل و نقل عمومی در بانکوک

 

 

مطالب مرتبط