معرفی جزیره koh lipe تایلند: بخش دوم

Koh Lipe در سال‌های اخیر، بسیار مورد استقبال گردشگران تور تایلند قرار گرفته است. سواحل زیبا، هوای مطبوع، آب‌های کریستالی وشفاف، تفریحات آبی و وجود 25 درصد از گونه‌های ماهیان گرمسیری جهان در این منطقه، از جاذبه‌های اصلی جزیره به شمار می‌آیند. و اما بیایید در ادامه مقاله قبل، با هم به گشت و گذار در جزیره koh lipe تایلند بپردازیم.

 

خورد و خوراک

توسعه اخیر این جزیره، باعث بهبود قابل توجهی در انواع غذاهای موجود در کوه لیپ شده است. البته غذاهای تایلندی و غذاهای دریایی بارزترین انواع خوراکی‌ها هستند اما گزینه‌های غربی، ایتالیایی، هندی، گیاهخواری و حلال نیز این جزیره را به مقصدی لذت‌بخش برای گردشگران تبدیل کرده است. کافه‌ها و رستوران‌هایی نظیر On the Rocks، Lekka Lipe، Elephant Books & Coffee، La Luna، Café Lipe، La Cantina، Jack’s Jungle، Mama Pappaya، Family Restaurant و رستوران ساحل Sunrise گوی سبقت را از سایرین ربوده‌اند.

 

 

 

بهترین زمان بازدید

دو فصل اصلی در جنوب تایلند برای سفر وجود دارد که باید از آنها آگاه باشید، اما پیشنهاد می‌کنیم مقاله بهترین زمان برای سفر به تایلند را مطالعه فرمایید تا اطلاعات کامل‌تری را به دست بیاورید، اما این دوفصل از این قرار هستند:

فصل بارندگی که  از ماه مه تا اکتبر ادامه دارد. مسافرت در این زمان‌ها به ندرت صورت می‌گیرد؛ بنابراین با گردشگران کمتری مواجه خواهید شد. نرخ هزینه‌های هتل‌ها پایین می‌آید و البته بسیاری از مغازه‌ها و کافه‌ها تعطیل هستند.

فصل خشک که از نوامبر تا آوریل را شامل می‌شود، برای سفر عالی است. تقریبا هر روز، آفتابی است و باران کمی می‌بارد و یا کلا نمی‌بارد. دمای محیط، کمی خنک‌تر در حدود 25 درجه سلسیوس است. تعداد گردشگران بیشتری وجود خواهد داشت و البته هزینه‌های اقامت بالا می‌رود.

به طور کلی بهترین زمان سفر به koh lipe، اواسط تا اواخر اکتبر است. زیرا هزینه‌ها پایین است، محدوده شلوغ نیست و هوا نیز می‌تواند عالی باشد.

 

بخوانید: معرفی جزیره بنگ کراچائو در بانکوک

 

 

چگونه به koh lipe برویم؟

اگر از در سفر با تور بانکوک می‌‌خواهید عازم این جزیره شوید، ابتدا باید از Don Muaeng  به فرودگاه Hat Yai پرواز کنید که این مسیر در طی 5/1 ساعت طی خواهد شد. سپس از فرودگاه با یک مینی‌بوس، ظرف 2 ساعت خود را به Pak Bara Pier برسانید. در نهایت از آنجا، با کرایه قایق موتوری به Koh Lipe بروید.

اگر مبدا شما بانکوک نیست، قایق‌هایی از سایر مکان‌ها در جنوب تایلند نظیر پوکت، Koh Lanta و Koh Kradan نیز به مقصد koh lipe و برعکس وجود دارند. بیشتر این سفرها، طی 2 ساعت با قایق موتوری انجام می‌شوند.

 

 

از طرفی لنکاوی در مالزی به کوه لیپ است. قایق‌های موتوری، روزانه بطور مستقیم از لنکاوی به Koh Lipe می‌روند. یک دفتر مهاجرت در مالزی و در لنکاوی و یک دفتر مهاجرت تایلند در ساحل پاتایا در koh lipe وجود دارد.

در نهایت باید گفت که سریع‌ترین راه برای ورود از سنگاپور به Koh Lipe ، پرواز صبحگاهی از سنگاپور به مقصد لانگکاوی و سپس قایق سواری تا جزیره است.

 

 

اقامت در جزیره لیپه

در کل بهترین هتل‌های Koh Lipe عبارتند از Castaway ،Serendipity و Bayview Sunset Bungalows است، اما مشکل این است که آنها تقریبا همیشه پر هستند، بنابراین سعی کنید قبل از سفر در زمان مناسب اتاق رزرو کنید.

 

بخوانید: راهنمای گردشگری در جزیره زیبای کرابی

 

 

و اما در مورد اقامت‌گاه تفریحی Castaway باید گفت که در انتهای جنوبی ساحل Sunrise واقع شده است. این مجتمع، ساختاری روستایی دارد و از خانه‌های ییلاقی دو طبقه ساحلی با یک اتاق خواب راحت، تختخواب دو نفره بزرگ، بالکنی با چشم‌اندازهایی عالی به طبیعت و حمام در طبقه پایین و نیز بار، رستوران، فروشگاه و استخر تشکیل شده است.

 

 

Bayview Sunset Bungalows در ساحل Sunset نیز، دارای خانه‌های ییلاقی با اتاق‌های ساحلی و چشم‌اندازی بی‌نظیر به دریای آندامان و کوه‌‌ها است و بهترین امکان را برای لذت بردن از غروب خورشید در جزیره ارائه می‌دهد. رستورانش دارای غذاهای جالب توجه است، اما اردک کبابی با انبه رسیده در صدر قرار دارد. بعلاوه تجهیزات و وسایل غواصی در این مجموعه تفریحی، به صورت رایگان در اختیار مهمانان قرار داده می‌شود.

 

بخوانید: برای دیدن بهشت حتما به این ۵ جزیره پاتایا بروید

 

 

مجتمع تفریحی Serendipity نیز فقط چند دقیقه با ساحل Sunrise فاصله دارد. اتاق‌هایش دارای تهویه مطبوع، یخچال و تلویزیون‌های پلاسما هستند. شما در اینجا دسترسی رایگان به اینترنت بی‌سیم دارید. از امکانات رفاهی این هتل می‌توان به حمام اختصاصی، خدمات تمیز کردن و خشکشویی، رزرواسیون 24 ساعته و صندوق امکانات اشاره کرد.

 

 

به جز موارد فوق، تعدادی از بهترین هاستل‌های تایلند در حوالی خیابان Walking Street نیز وجود دارند؛ که با قیمت پایین‌تری پذیرای مهمانانی هستند که به دنبال سفری مقرون به صرفه هستند. در این میان می‌توان به برخی از معروف‌ترین آنها یعنی Gecko Lipe ،The Chic ،The Street اشاره کرد.

 

 

هزینه‌ها

اگر از جاهای دیگر تایلند به ویژه بانکوک یا چیانگ مای به این جزیره سفر کرده‌اید، از بالاتر بودن قیمت برخی کالاها و امکانات در این جا کمی جا خواهید خورد. اما لازم به یاد داشته باشید که کالاها برای رسیدن به این جزیره، باید مسیری طولانی را طی کنند. اما جالب است که قیمت‌ها در همه جای این جزیره معمولا ثابت هستند. در ضمن قیمت‌ها به صورت فصلی و سراسری در جزیره نوسان دارند و طبیعتا در فصل‌های پربازدید خصوصا ماه نوامبر، همه چیز گران‌تر است.

 

بخوانید: ۵ هتل خانوادگی خیلی ارزان در ساحل کرابی

 

 

در پایان گشت و گذار در جزیره koh lipe تایلند، باید گفت که با سفر به این منطقه می‌توانید در کنار سایر مواردی که به آن اشاره شد، از ماساژ تایلندی یا اسپاهای این جزیره و نیز زندگی شبانه لذت ببرید. خوردن غذاهای دریایی باربیکیو در Walking Street را امتحان کنید، گیاهان متنوع و بسیار زیاد گرمسیری و جانوران جزیره را کشف کنید. در اجتماعات مراقبه ساحل Sunrise شرکت نمایید و به گروه فعالان حمایت از محیط زیست بپیوندید و به تمیزکردن ساحل بپردازید.

 

مطالب مرتبط