۴ اقامتگاه‌ یوگا در کوه فنگان تایلند

تایلند یکی از بهترین مقاصد یوگا در دنیا است. راهبان بودایی از حدود 2 هزار سال پیش در جزیره کوه فنگان ساکن بوده‌اند و این جزیره همیشه از لحاظ تاریخ مذهبی مورد توجه بوده است. این ویژگی حتی تا به امروز دوام آورده و این ماهیت معنوی در کوه فنگان همچنان حفظ شده است. با وجود جنگل‌های گرمسیری و کوهستان‌های سرسبز، سواحل ماسه طلایی و آب‌های آبی، این جزیره برای یوگی‌ها و افرادی که به دنبال آزادی ذهن و جسم هستند مقصدی فوق‌العاده است. در سفری به یادماندنی با تور تایلند با ماندن در اقامتگاه‌های یوگا در کوه فنگان آرامش را پیدا کنید.

 

The Yoga Retreat

این اقامتگاه جذاب در اعماق جنگل‌های شمال غربی جزیره واقع شده و توسط Teresa و Kes Kennard دو معلمی که در شهر میسور هند، دوره آشتانگا را آموزش دیده‌اند تاسیس شده است. این اقامتگاه با منظره‌ای زیبا به جنگل‌های سراسری بارانی آرامش را به وجود شما تزریق می‌کند. تالار اصلی تمرینات یوگا از جنس چوب و حالتی سنتی داشته و دورتا دور آن به سمت طبیعت دید دارد. هر روز صبح در این اقامتگاه روز را با تمرینات سلام بر خورشید آغاز می‌کنند. در اینجا اتاق‌ها و کلبه‌های چوبی واقعا ساده هستند اما اصلا نمی‌توان آرامش و نزدیکی به طبیعت را در آن انکار کرد. در اینجا اصول هشتگانه آشتانگا که یوگای کلاسیک یا رویال شناخته می‌شود، با مربیان بسیار مجربی تدریس می‌شود. شما با شرکت در این کارگاه‌ها می‌توانید انرژی چاکراهای (کانال‌های انرژی) بدن‌تان را تظیم کنید. به علاوه اگر بتوانید در گیاه‌خواری و یا وگان دوام بیاورید، مطمئنا یک جوان‌سازی و سم‌زدایی فوق‌العاده را تجربه کرده‌اید. شما می‌توانید در کارگاه‌های بین 3 تا 14 روز شرکت کنید.

آدرس: 65/4 Moo 8 Koh Phangan haad salad, Surat Thani 84280, Thailand

 

بخوانید: معرفی بهترین هتل‌های ارزان بانکوک

 

 

Orion Healing

درست در جنوب ساحل زیبا و مخفی (Haad Son)، با داشتن شن و ماسه پودری و طلایی، آب‌های آبی و کم عمق و درختان نارگیل، Orion Healing جایی عالی برای انزوا و رسیدن به آرامش است. این اقامتگاه را می‌توانید در غرب جزیره پیدا کنید. با وجود طبیعتی بهشتی شما در اینجا می‌توانید از لحاظ جسمی، عاطفی و ذهنی خودتان را تقویت و بازسازی کنید. یکی از موهبت‌های فراموش نشدنی این بخش از ساحل غروب زیبای آن است. به عنوان یوگی شما در اینجا می‌توانید در طیفی از کلاس‌های وینیاسا یوگا، هاتا یوگا، یوگای هوایی و یوگای نیدرا شرکت کنید. در کنار یوگا شما می‌توانید از کلاس‌های آشپزی وگان، ماساژ تایلندی، و موارد دیگر را هم امتحان کنید. غذاهای خام گیاه‌خواری، خوشمزه‌ترین غذاهای تایلندی و طیفی از سوشی‌ها برای ناهار شام سرو می‌شوند که همگی خوشمزه و باکیفیت هستند.

آدرس: 15/2 Moo8 Srithanu Koh-phangan Koh Phangan, Surat Thani 84280, Thailand

 

 

Samma Karuna

مرکز ساما کارونا در هتل 2 ستاره Haad Chao Phao، خود را به عنوان جایی برای التیام بخشی و درمان معرفی می‌کند. شما در اینجا می‌توانید از ساحل زیبا و طلایی، نوای خلسه‌آور دریا، نسیم گرمسیری، طبیعت سرسبز و خیلی ویژگی‌های دیگر احساس آرامش را دریافت کنید. به علاوه برخلاف هتل‌های گران تایلند، هاد چاو فائو هتلی مقرون به صرفه است که بین کوله‌گردها از محبوبیت برخوردار است. شما می‌توانید در پکیج 5 روزه شامل کلاس‌های روزانه یوگا، پرایایاما، چیگونگ و فعالیت‌هایی از جمله مدیتیش و صحبت‌های گروهی شرکت کنید. اگر مشکل محدودیت زمانی ندارید، می‌توانید در برنامه یک ماهه بیداری و بازسازی را شرکت کنید. به علاوه برنامه‌های سم‌زدایی شامل 7 تا 29 روز تمرینات پاک‌سازی آیورودیک می‌شود.

آدرس: 84/13 Moo 8, Haad Chao Phao, Koh Phangan. Surattani 84280 Koh Phangan Surat Thani 84280, Thailand

 

بخوانید: معرفی جالب‌ترین هتل‌های لاکچری پوکت

 

 

اقامتگاه The Sanctuary

این اقامتگاه در سال 1989 در جنگل‌های خلیج Haad Tien Bay ساخته شد، تا در محیطی خصوصی و کم‌بازدید باشد. هنوز هم با وجود گسترش هتل‌ها و گردشگری این اقامتگاه در جایی دور از چشم واقع شده است. دور تا دور اقامتگاه با جنگل‌های گرمسیری بارانی پوشیده شده و اطراف آن با ماسه‌های درخشان، دریای لاجوردی و سکوت و آرامش پر شده است. با این که اینجا همچون قطعه گمشده‌ای از بهشت است، اما در اصل شما برای یوگا و خدمات آرامشبخش به Sanctuary می‌روید. هدف مربیان این مرکز درمانی ایجاد تعادل و آرامش درونی از طریق آساناهای آرام و ترمیمی است. به جز یوگا اینجا برای ماساژها و اسپای عالی هم شهرت دارد. به علاوه در کارگاه‌های آموزشی تمرینات ترمیمی تا گیاهان دارویی هم ارائه می‌شود. غذاها نیز شامل طیف گسترده‌ای از غذاهای دریایی، سالادها، غذاهای تایلندی و شکم‌پرها می‌شود.

آدرس: 153/14 Ban Tai, Ko Pha-ngan District, Surat Thani 84280, Thailand

 

بخوانید: بهترین هتل‌های ساحل لامای در سامویی

 

مطالب مرتبط