بهترین کارهای خانوادگی در گرجستان

گرجستان از کشورهای شناخته شده قفقاز است که با دشت‌ها، کوه‌ها و حتی دریا محاصره شده و از این رو دارای تنوع طبیعی گسترده‌ای است. بیشتر افرادی که با تور گرجستان به این کشور کوهستانی سفر می‌کنند برنامه کاوش‌های طبیعی را در سر دارند اما اینگونه نیست که خانواده‌ها مخصوصا آن‌هایی که با فرزندشان سفر می‌کنند از تفریحات جذاب و هیجانی بی‌بهره باشند. ما در این مقاله مجموعه‌ای از بهترین فعالیت‌هایی که می‌توان با بچه‌ها در گرجستان انجام داد را بررسی می‌کنیم.

 

تفلیس، پارک تفریحی متاتسمیندا

این پارک تفریحی که در ارتفاع و مشرف به شهر ساخته شده از یادگارهای دوره شوروی است. در این پارک مجموعه‌ای از بازی‌ها و سواری‌ها وجود دارد که نسبت به نمونه‌های مشابه کشورهای اروپایی مقرون به صرفه هستند. اگر ترس از ارتفاع ندارید سوار چرخ و فلک 80 متری شوید و مناظر فوق‌العاده‌ای از شهر را نظاره‌گر باشید. برای ناهار می‌توانید برنامه پیک‌نیک بچینید و یا در کافه روباز آن چیزی بخورید. در سفر با بچه‌ها به تفلیس حتما باید گشت و گذار در این پارک را در برنامه‌تان بگنجانید.

 

 

تفلیس، تراموای هوایی

ترموای هوایی و یا همان تله کابین تفلیس راهی سرگرم کننده برای پیمودن مسیر بین قلعه ناریکالا و پارک ریک است که نمایی جذاب از شهر و پشت بام‌های تفلیس ارائه می‌دهد. این تله کابین در سال 2012 افتتاح شده و با کابین‌های شیشه‌ای مردم را به آن طرف و قلعه ناریکالا منتقل می‌کند. شما می‌توانید همراه خانواده سوار تله کابین شوید و از منظره جذاب شهر لذت ببرید و از پیاده‌روی طولانی آن هم با بچه‌ها که زود خسته می‌شوند اجتناب کنید. نکته‌ای که لازم است بگوییم این است که در اینجا پول نقد کاربرد ندارد و باید با کارت‌های مسافرتی اعتباری هزینه را پرداخت کنید؛ این کارت‌ها در پایانه قابل خریداری هستند.

 

بخوانید: نقاط دیدنی برتر در خسوریتی گرجستان

 

 

تفلیس، موزه توهم (Museum of Illusions)

این موزه که در تفلیس واقع شده بزرگ و کوچک نمی‌شناسد همه را مجذوب خود می‌کند و جز بهترین موزه‌های تفلیس به شمار می‌رود. اتاق‌های مختلفی که ذهن و چشمان شما را به چالش می‌کشند و قوانین دنیای واقعی را در کادری کوچک به شوخی می‌گیرند، برای تمام سنین و مخصوصا بچه‌ها بسیار جذابیت دارد. در تور تفلیس یکی از کارهایی که نباید انجامش را نادیده بگیرید رفتن به همین موزه است.

 

 

باتومی، دلفیناریوم

دلفیناریوم باتومی که یکی از جاذبه‌های جذاب باتومی است، فرصتی جذاب برای بچه‌هاست تا با دلفین‌ها بازی کنند و از تماشای برنامه‌های شاد آن‌ها لذت ببرند. این پارک دریایی در زمان شوروی ساخته شده بود، اما بعد بسته شد و نهایتا در سال 2011 بعد از 20 سال تعطیلی دوباره بازگشایی شد. با خانواده به این مرکز نگه‌داری بروید و در فضایی شاد و هیجانی به تماشای دلفین‌ها و شیرهای دریایی خوش‌اخلاق و بااستعداد بنشینید. در اینجا می‌توانید با دلفین‌ها شنا کنید و عکس بگیرید و تجربه‌ای خاطره‌انگیز به فرزندتان هدیه دهید.

 

بخوانید: جاذبه‌های گردشگری زوگدیدی گرجستان

 

 

لیدزاوا، پارک ساحلی ماسه طلایی

پارک Beach Golden Shore که در لیدزاوا واقع شده یکی از جاذبه‌های شهر لیدزاوا و یکی از معروف‌ترین پارک‌های گرجستان است. این محدوده ساحلی دارای بلواربندی، اسکله و بخش ماسه‌ای برای پیک‌نیک و شنا است. با گرم شدن هوا این ساحل میزبان مردمی می‌شود که به دنبال جایی امن برای شنا و لم دادن می‌گردند. برای خانواده‌هایی که فرزند همراه خود دارند این ساحل بسیار مناسب است. زیرا تنها نیستند و همیشه کسی در حال نظاره است، بنابراین امنیت بالایی دارد و هم این که امکانات رفاهی دیگر هم وجود دارد.

 

 

پیتسوندا، ساحل پیتسوندا

ساحل Pitsunda در پیتسوندا واقع شده است. این ساحل جذاب دارای ماسه‌های تمیز، آب تمیز و آبی است. این ساحل دارای امکانات اولیه بوده و غریق‌های نجات هم در حال کشیک و تماشا هستند. بچه‌ها می‌توانند در ساحل بازی کنند، سوار تاب شوند و در کنار شما آب بازی کنند. در فاصله چند متری نیز غرفه‌های غذا و شیر آب برای شستشو وجود دارد. با این همه اگر در تدارک پیک‌نیک خانوادگی هستید هر چیزی که لازم دارید از جمله آب و غذا را با خودتان ببرید.

 

بخوانید: جاذبه‌های گردشگری مستیا؛ گرجستان

 

 

گاگرا، ساحل سنترال

ساحل مرکزی در گاگرا در واقع یک پارک تفریحی مجهز است که با رفتن به آن می‌توانید سوار قایق‌های موتوری و بادی شوید، پاراسل را تجربه کنید، شنا کنید و حمام آفتاب بگیرید. این ساحل اساسا تفریحی بوده و امکانات تفریحی و رفاهی در آن ارائه داده می‌شود. در حالی که در کنار این ساحل تمام اعضای خانواده سرگرم خواهند بود، بچه‌ها نیز می‌توانند در محیطی بی‌خطر به تفریح و بازی مشغول شوند. برای گشت و گذاری هیجان‌انگیز با قایق‌ موتوری همراه خانواده در آب‌های آبی دور بزنید و خطه ساحلی را در نمایی متفاوت به تماشا بنشینید و اگر از این منطقه خوشتان آمد در یکی از بهترین هتل‌های ساحلی در گاگرا بقیه روزهای سفر خود را بگذرانید.

 

 

آباستومانی، رصدخانه اخترفیزیکی آبستونانی

رصدخانه ملی اختر فیزیکی گرجستان (رصدخانه آباستومانی) توسط یوجین خارادزه در سال 1932 تاسیس شده است. این مرکز در حدود 250 کیلومتری پایتخت تفلیس، در قسمت جنوبی گرجستان واقع شده است. این رصدخانه که در ارتفاع 1650-1700 متری بالاتر از سطح دریا واقع شده روی کوه کانُبیلی قرار دارد. میانگین شب‌های آسمان پاک در این منطقه 150 شب در سال است.

 

بخوانید: آشنایی با منطقه بشومی در گرجستان

 

مطالب مرتبط