معرفی شهر ساحلی کبولتی؛ گرجستان

آیا هیچگاه اسم کبولتی را شنیده بودید؟ آیا می‌دانستید که کبولتی یکی از شهرهای توریستی و ساحلی گرجستان است؟ این شهر در منطقه آدجارا و در غرب گرجستان، در ساحل شرقی دریای سیاه واقع شده است. این شهر درست در شهرداری کبولتی و در منطقه تفریحگاهی واقع شده است. این شهر همه ساله میزبان گردشگران داخلی و خارجی مخصوصا قسمت اروپای شرقی می‌شود. با این همه اسم کبولتی پشت شهرت باتومی پنهان مانده و خیلی‌ها به درستی آن را نمی‌شناسند. در تور گرجستان بهترین تفریحات این شهر ساحلی را تجربه کنید.

 

پارک ملی متیرالا

پارک ملی متیرالا یکی از مناطق محافظت شده دولتی و یکی از زیباترین پارک‌های ملی گرجستان است و بسیار زیبا و پرطرفدار بوده و دارای امکانات توریستی و رفاهی است. مخصوصا این پارک جنگلی در طول تابستان زمانی که هوا داغ و آفتاب سوزان است، به دلیل دمای خنک و مرطوب و امکان تماشای انواع حیوانات بسیار مورد استقبال قرار می‌گیرد. خیلی از هتل‌ها با هزینه اضافی تورهای گردشی همراه با وعده غذایی مسافران را به این پارک می‌برند. حتی شما می‌توانید خودتان با تاکسی و هزینه 20 دلار برای هر نفر به این پارک بروید. یکی از هتل‌هایی که اقامتی بسیار عالی و گشت و گذاری در دل طبیعت را برای شما فراهم می‌آورد هتل گرین است. خیلی از توریست‌های باتومی با یک ساعت ماشین‌سواری به عنوان سفر روزانه به این پارک می‌روند.

 

 

پارک تفریحی Tsitsinatela

پارک تفریحی کرم شب‌تاب که در شهرداری گوریا ازورتی واقع شده دارای 36 سواری جذاب و هیجان‌انگیز برای سنین مختلف است؛ که از این تعداد 8 تای آن‌ها مناسب کودکان، 17 وسیله خانوادگی، و 11 جاذبه هیجان‌انگیز برای افرادی که به دنبال هیجان هستند وجود دارد. این مجموعه شامل بخش‌های متنوعی مثل فست فود، کافه و چند فروشگاه لباس می‌شود. اگر شب را در یکی از مناطق شکولیتی، اورکی و یا کبولتی اقامت دارید، حتما باید یک عصر را به پارک تفریحی جذاب اختصاص دهید. ساعت کار این پارک از ساعت 6 عصر تا 3 صبح است.

 

بخوانید: نکات مفید و مهم برای سفر به گرجستان

 

 

قلعه پترا

این ویرانه تاریخی که به خوبی حفظ شده از بالا منظره‌ای به شدت زیبا و دیدنی دارد. اگر صبح زود برای بازدید از اینجا بروید می‌توانید منظره‌ای فوق‌العاده زیبا و رویایی را به تماشا بنشینید. این قلعه زیبا در یکی از دهکده‌های کبولتی به اسم Tsihisdziri واقع شده که با 15 دقیقه ماشین سواری به راحتی می‌توانید به آن برسید. کبولتی خود به تنهایی جذاب و سرگرم کننده است، اما اگر دوست داشتید به سفر روزانه بروید بازدید از این قلعه را که روزی یکی از باشکوه‌ترین قلعه‌های گرجستان بوده به شما توصیه می‌کنیم.

 

 

ساحل کبولتی

راستش را بخواهید این ساحل از لحاظ گردشگری شبیه به سواحل توریستی باتومی نبوده و خالی از امکانات رفاهی، مهمانخانه‌ها، فعالیت‌های تفریحی آبی و هر چیز دیگری است. در عوض پر سر و صدا و کاملا عمومی است. با این همه آنقدر طولانی و گسترده است که بخش‌های آرام آن برای تفریح و سفری ارزان به گرجستان مناسب باشد. به علاوه بخشی از ساحل دارای درختان سبز است که برای پیک‌نیک کردن و دورهمی مناسب است.

 

 

باغ گیاه‌شناسی باتومی

قسمت پایینی، بالایی و ساحلی این منطقه در محدوده اصلی این پارک قرار دارند. در حال حاضر، این باغ از 9 بخش فلورزیستی تشکیل شده، که شامل مناطق گرمسیری مرطوب قفقاز، آسیای شرقی، نیوزیلند، آمریکای جنوبی، هیمالیا، مکزیک، استرالیا و مدیترانه می‌شود. مجموعه باغ شامل 2.037 واحد طبقه‌بندی گیاهان آب شیرین، از جمله 104 منشاء قفقازی است. در حالی که دیگر گیاهان از مناطق دیگر دنیا در این مجموعه جمع شده‌اند.

آدرس: Mtsvane Kontskhi (Green Cape), Batumi, Georgia

 

بخوانید: معرفی نرم‌افزارهایی برای سفر به گرجستان

 

 

پارک ملی کینتریشی

این پارک در قلمرو آجدارا، در فاصله 320-340 کیلومتری تفلیس، در دامنه غربی رشته کوه‌های آجدارا-ایمرتی، در دره رودخانه کینتریشی و در مجاورت شهر کوبولتی واقع شده است. پناهگاه کینتریشی در سال 1959 برای حفاظت از انواع حیوانات بومی از جمله پرندگان، پستانداران، ماهی‌ها، خزندگان و دیگر موجودات ساخته شد. از میان شکارچیان نیز گونه‌هایی همچون خرس، گرگ، سیاه گوش، روباه، عقاب کوچک، شاهین، جغد شاخ دار، جغد اسکوپ، جغد‌های معمولی و غیره در این پناهگاه جنگلی زندگی می‌کنند.

 

 

موزه کبولتی

دست کم این موزه ارزش 15 دقیقه وقت گذاشتن را دارد زیرا یکی از موزه‌های معروف گرجستان است. این موزه در ساختمانی دو طبقه واقع شده و مدیر آن نیز یک طرفدار واقعی است و یک مینی تور بسیار خوب را ارائه می‌دهد. اگر در آجدارا هستید این موزه تنها چند دقیقه از وقت شما را می‌گیرد و قطعا ارزش بازدید را دارد.

آدرس: 100 Aghmashenebeli Ave, Kobuleti 6400, Georgia

 

بخوانید: معرفی موزه هنرهای زیبای تفلیس

 

مطالب مرتبط