گردش در استانبول: راهنمای سال 2020

استانبول یکی از پرجنب و جوش‌ترین کلانشهرهای دنیاست که انواع رویدادهای بین قاره‌ای، جشنواره‌های بین‌المللی فیلم، موسیقی و تئاتر، جشنواره‌های دوسالانه بین‌المللی و بیش از 80 موزه و گالری هنری نمایش را از گذاشته و فرهنگ، هنر و تاریخ کشور ترکیه را به نحو سحرانگیزی ارائه می‌دهد. ما در این مقاله مهم‌ترین جاذبه‌ها و دیدنی‌های این شهر را برای تور استانبول در سال 2020 معرفی می‌کنیم.

 

در سلطان احمد بگردید

برای کسانی که علاقه‌مند به تاریخ هستند توصیه می‌کنیم گردش‌ خودرا با گردش در محله سلطان احمد استانبول شروع کنند. سلطان احمد بهترین جا برای دیدن مناظر تاریخی و جاذبه‌های قدیمی شهر است. در سلطان احمد می‌توانید میراث غنی بیزانس و جلال پایتخت شاه‌نشاهی را تجربه و احساس کنید. در واقع این محله تجربه نهایی و کلی استانبول را به شما ارائه می‌دهد. تقریبا این محله تمامی جاذبه‌های دیدنی شهر را در خودش جای داده است. شما با پیاده‌روی می‌توانید از جاهایی مانند موزه ایاصوفیه، کاخ توپکاپی، مسجد آبی در استانبول، مخزن باسیلیکا در استانبول، موزه‌های باستان شناسی استانبول و موزه هنرهای ترکی و اسلامی دیدن کنید.

 

 

از گالاتا و تقسیم دیدن کنید

برای کسانی که به زندگی مدرن شهری علاقه دارند و طرفدار زندگی شبانه پرجنب و جوش هستند محله بی‌اغلو استانبول بهترین انتخاب است. شما در این محله همچنین می‌توانید از موزه‌ها و یادبودها نیز دیدن کنید. تقسیم با  نماد خود یعنی میدان تقسیم اصلی‌ترین جاذبه گردشگران همیشه مملو از مردمی‌ست که در حال گرفتن سلفی از جای جای آن هستند. شما می‌توانید حد فاصل تقسیم تا گالاتا در بی‌اغلو را از خیابان معروف استقلال بپیمایید. محله گالاتا به خاطر برج معروف گالاتا شهرت زیادی دارد. شما می‌توانید در مسیر تقسیم تا گالاتا از محله‌های جهانگیر، چکورجوما، و کاراکوی هم بازدید کرده و از زندگی شهری در امتداد خیابان‌های باریک با نمای قدیمی دیدن کنید.

 

بخوانید: معرفی دیدنی‌ترین کلیساهای استانبول

 

 

در کروز بسفر شرکت کنید

کروز بسفر در استانبول یکی از محبوب‌ترین و جذاب‌ترین کارهایی است که توریست‌ها می‌توانند در استانبول انجام دهند. به طور معمول کروز بسفر از سمت شرقی پل معروف گالاتا آغاز شده و تا آنادولو کاواجی که ورودی بسفر در دریای سیاه است ادامه می‌یابد. این مسیر دیدنی‌های متعددی برای عرضه به نمایش می‌گذارد.

 

 

از بهترین رویدادها‌ و جشنواره‌های شهر لذت ببرید

در تقویم سالانه استانبول انواع رویدادها و جشنواره‌های جذابی وجود دارد که هر گردشگری را جذب خود می‌کند. شما می‌توانید در محبوب‌ترین فستیوال‌های استانبول و جشنواره‌ها اعم از غذا، هنر، موسیقی و فیلم هر چیزی که دوست دارید شرکت کرده و از جو و محیط نهایت لذت را ببرید.

 

بخوانید: دیدنی‌ترین جاذبه‌های گردشگری بدروم چیست؟

 

 

غذای ترکی را امتحان کنید

اگر عازم استانبول هستید این یعنی قرار است در معرض غذاهای خوشمزه ترکی، گزینه‌های تند و داغ آناتولی، و دسرهای فوق‌العاده خوشمزه قرار گیرید. غذاهای ترکی تنوع بالایی در استانبول دارند که می‌توانید در رستوران‌های محبوب تا لوکس شهر پیدا کنید. غذاهای اصیل ترکی واقعا ارزش امتحان کردن را دارند. معمولا گردشگران از انواع کباب‌ها، مزه‌ها و بهترین دسرهای ترکیه استقبال می‌کنند. شیرینی‌هایی مثل باقلوا نیز زبانزد بومی‌ها و توریست‌ها هستند.

 

 

از خرید در شهر لذت ببرید

تنوع محصولات سنتی و مدرن ارائه شده در بازارهای تاریخی و مراکز خرید مدرن، این شهر را به یک مرکز جذاب برای علاقه مندان به خرید تبدیل کرده است. شما در این بازارها می‌توانید اقلام متنوعی از جمله فرش‌های نفیس ترکی، دکوری‌های شیشه‌ای زیبا، جواهرات و انواع چشم نظرها و چیزهای جذاب دیگر مثل ادویه را پیدا کنید. گرند بازار یکی از معروف‌ترین بازارهای سرپوشیده دنیا و بزرگ‌ترین آن‌ها با بیش از 4 هزار حجره و غرفه است. به علاوه بازار ادویه مصری‌ها در استانبول نیز به خاطر انواع خشک‌بار، ادویه‌جات، جواهرات، پارچه فروشی و برخی اقلام متفرقه دیگر شهرت و محبوبیت زیادی دارد.

 

 

از جذاب‌ترین موزه‌های استانبول دیدن کنید

برای کسانی که علاقه‌مند به فرهنگ و هنر هستند، موزه‌های استانبول بهترین میراث تاریخی شهر، فرهنگ و هنر مدرن را ارائه می‌دهند. استانبول میزبان بیش از 80 موزه و بی‌شمار گالری هنری است که تاریخ و فرهنگ این مرز و بوم را به نمایش می‌گذارند. از جمله بهترین موزه‌هایی که می‌توانیم نام ببریم موزه‌ باستان شناسی استانبول، ایاصوفیه، موزه کاخ توپکاپی، استانبول مدرن، موزه حمل و نقل راحمی کوچ و موزه هنرهای ترکی و اسلامی هستند.

 

 

در تم پارک‌ها تفریح کنید

شاید خیلی به این بخش استانبول پرداخته نشده باشد، اما استانبول با انواع پارک‌های جذابی با سواری‌های هیجان‌انگیز، آکواریوم‌ها، دلفیناریوم‌ها و موارد دیگر پوشیده شده است. به علاوه پارک‌های تفریحی و سرگرمی نه تنها مکا‌های تفریحی بلکه مکان‌های بسیار خوبی برای یادگیری و پیشرفت تخیل بچه‌های شما نیز هستند. توصیه می‌کنیم از Istanbul LEGOLAND Discovery Center و یا Aquarium Sea Life Istanbul دیدن کنید.

 

بخوانید: دیدنی‌ترین موزه ها و گالری‌های استانبول

 

مطالب مرتبط