راهنمای تور استانبول در نوروز 99

بهار، یکی از بهترین و زیباترین زمان‌های بازدید از استانبول است. دما در این فصل در حال افزایش است، اما هنوز خیلی گرم نیست. می توانید از تراس‌های باز و فعالیت‌های فضای باز لذت ببرید، به خصوص اینکه این شهر در ماه آوریل و هنگام شکوفا کردن لاله‌ها، بسیار زیبا و رنگارنگ می‌شود.

از آنجا که استانبول یک مرکز فرهنگی است، فضای مناسبی را برای بسیاری از جشنواره‌ها و بازارهای بهاری ایجاد می‌کند و یک مرکز تفریحی عالی برای گردشگران فراهم می‌آورد. در ادامه قصد داریم تا یک راهنما برای سفر به استانبول در تور نوروز 99 ارائه دهیم و به مهم‌ترین جاذبه‌های این شهر در این فصل بپردازیم. اگر با تور استانبول سفر می‌کنید، بهتر است تا پایان این مقاله با ما باشید.

 

فستیوال بین‌المللی رقص

در استانبول، جشنواره‌های متعددی خصوصا در  فصل بهار برگزار می‌شود. در مقاله فستیوال‌های بهاره ترکیه، می توانید اطلاعات مفیدی در این زمینه بیابید.

اما باید گفت که از 27 مارس تا اول آوریل، محبوب‌ترین این جشنواره‌ها یعنی جشنواره‌ رقص لاتین در این شهر برگزار می‌شود. این جشنواره بین‌المللی رقص، هر ساله با حضور بیش از 5000 رقصنده از 80 کشور جهان در هتل و مرکز همایش‌های Green Park Pendik برگزار می‌شود. فستیوال با یک مهمانی استقبال آغاز می‌شود و به دنبال آن ورک شاپ‌ها، مهمانی‌ها، کنسرت‌های زنده، مسابقات و نمایش‌هایی که توسط هنرمندان و گروه‌های رقص مشهور جهان از آمریکا، آمریکای جنوبی، هلند، اسپانیا، فرانسه، بالکان و غیره اجرا می‌شوند.

 

بخوانید: مهم‌ترین دلایل سفر به استانبول

 

 

خوراکی‌ها و جشنواره‌های غذا در بهار استانبول

مردم ترکیه، عاشق خوردن هستند. با احیای شهرها در این کشور در فصل بهار، رستوران‌ها نیز تراس های خود را می‌گشایند و خوشمزه‌ترین غذاهای استانبول را در فضای بازبه علاقمندان عرضه می‌کنند. بازارها در بهار جانی دوباره می‌گیرند و به ارائه محصولاتی رنگارنگ و خوشمزه می‌پردازند. میوه‌های آبدار مانند توت، آلبالو و زردآلو در غرفه‌ها در کنار پسته و فندق‌های کشت شده در سرتاسر ترکیه ظاهر می‌شوند. طبیعتا استانبول نیز حرف‌های زیادی در این مورد برای گفتن دارد.

 

 

در عین حال باید گفت که در بهار، تعدادی جشنواره و رویداد غذا در استانبول برگزار می‌شود که در سطح شهر آنها را مشاهده خواهید کرد. بعنوان مثال، می‌توانید هر یکشنبه ماه مارس و آوریل به جشنواره یکشنبه بروید که در هتل فورسیزن بسفر برگزار می‌شود. در این مکان رستورانی به سبک بوفه درنظر گرفته شده است و غذاهایی نظیر پیتزا، ماکارونی، ساشیمی، صدف و کباب ترکی در آن سرو می‌شوند.

همچنین می‌توانید از 18 تا 21 آوریل از جشنواره پنیر در مرکز کنگره استانبول دیدن کنید. در این جشنواره برای فعالیت‌های مختلفی از جمله برنامه‌های تولید پنیر، کنسرت‌ها، فعالیت‌های کودکان، ارائه مجسمه‌های غول پیکر پنیر و غیره برنامه‌ریزی می‌شود.

 

بخوانید: تجربه‌های شگفت‌انگیز در اولین سفر با تور استانبول

 

 

گشت و گذار در جنگل بلگراد

بهار، زمان بسیار خوبی برای گذراندن روز در بین درختان و طبیعت است. جنگل بلگراد در استانبول که در فاصله‌ای نه چندان دور از مرکز شهر واقع شده است، به راحتی با اتوبوس در استانبول قابل دسترسی است. شما می توانید در هوای بی‌نظیر بهاری از فعالیت‌های فضای باز نظیر پیاده‌روی، دویدن، اسب سواری، دوچرخه سواری، جیپ سافاری و غیره لذت ببرید.

 

 

جشنواره لاله‌ها

در حال حاضر 14 نوع لاله در ترکیه وجود دارد، اما تنها چهار نوع از آنها منشاء محلی دارند. 10 گونه دیگر این گل از ایران و مناطق دیگر آسیای مرکزی سرچشمه گرفته و در دوره سلجوقی به ترکیه آورده شده‌اند. اکنون لاله ها آنقدر در فرهنگ ترکیه مطرح شده‌اند که به یکی از نمادهای سنتی استانبول بدل شده‌اند و شما آنها را در همه جا مشاهده خواهید کرد: از نقوش روسری ابریشمی گرفته تا استکان‌های لاله‌ای شکل برای نوشیدن چای ترکی.

 

بخوانید: کاهش هزینه سفر با کارت حمل‌ونقل عمومی؛ استانبول

 

 

طی 14 سال گذشته، جشنواره لاله‌ها در ماه آوریل و آغاز ماه مه در استانبول برگزار شده است. قرن هاست که مردم ترکیه، این گل‌ها را تحسین می‌کنند و  باغ های عمومی بسیاری، از وجود آنها سرشار می‌شوند. اما به شما پیشنهاد می‌کنیم که برای دیدن این گل ها در فصل بهار، حتما از پارک سلطان احمد که بین مسجد آبی در استانبول و موزه ایاصوفیه استانبول واقع شده است دیدن کنید. پارک امیرگان و پارک گزتپه نیز، از سایر مکان‌های معروف برای دیدن لاله‌ها در فستیوال بهاری هستند. در طول جشنواره، انواع مختلفی از لاله‌ها و محصولاتی با مضمون لاله را نیز می‌توان خریداری کرد. خلاصه اینکه‌، جشنواره بین‌المللی لاله‌های استانبول را از دست ندهید.

 

 

گشت و گذار در جزایر پرنس

اگر در استانبول هستید و نمی‌خواهید راه طولانی را طی کنید، جزایر پرنس ممکن است گزینه خوبی باشد. شما به راحتی می‌توانید برای یک یا چند روز به جزایر پرنس سفر کنید. می توانید در آنجا یک دوچرخه کرایه کنید و در جزایر به گشت و گذار بپردازید، از هوای بی‌نظیر بهاری و مناظر رنگارنگ طبیعی لذت ببرید و به راحتی از شلوغی شهر فرار کنید.

 

بخوانید: سفر به استانبول و صرفه جویی در هزینه‌ها

 

 

همانطور که در راهنمای سفر به استانبول در نوروز 99 مشاهده کردید، بهار فرصت زیادی را برای گردشگران و کسانی که در ترکیه زندگی می‌کنند، ارائه می‌کند. در سفر به این شهر، هرگز برای یافتن علاقمندی‌های خود سردرگم نخواهید شد و متناسب با سلیقه تان می توانید از سفر با تور استانبول نهایت لذت و استفاده را ببرید.

 

مطالب مرتبط