نحوه اتصال به اینترنت در استانبول

وقتی به جایی سفر می‌کنیم یکی از مهم‌ترین سوالاتی که پیش می‌آید این است که "چگونه می‌توانم آنلاین بمانم؟" البته خیلی‌ها معتقدند در سفر باید وابستگی به نت را کم کرد و در عوض از زمان معاشرت با همراهان لذت برد. اما بسیاری از برنامه‌های اجتماعی و حتی راهنماهای حمل و نقل، جاده‌ها و رستوران‌ها با اینترنت کار می‌کنند. برای رزرو تاکسی‌های آنلاین نیاز به اینترنت هست و حتی خیلی از مردم به خاطر شغل‌شان به اینترنت نیاز دارند. اگر تصمیم به سفر با تور استانبول را دارید، در اینجا می‌توانید اطلاعات مفصلی درباره WiFi در استانبول از جمله بهترین راه حل‌های WiFi، نقاط مهم اتصال، و هزینه اینترنت به دست بیاورید.

 

اینترنت جیبی (هات اسپات) کرایه کنید

اجاره وای‌فای جیبی، که به عنوان اتصال تلفن همراه شناخته می‌شود، کارآمدترین، ایمن‌ترین و عملی‌ترین راه برای دریافت WiFi در استانبول یا کل ترکیه است. این دستگاه هات اسپات قابل حمل کوچک و با سرعت بالا اینترنت معتبری و نامحدود را در استانبول ارائه می‌دهد و شما قادر هستید با استفاده از اتصال 4G، لپ تاپ‌، تلفن و سایر دستگاه‌های خود را در هر کجای استانبول هستید با اینترنت متصل کنید. همچنین می‌توانید بدون پرداخت هزینه اضافی، اتصال به اینترنت را با حداکثر 10 نفر به اشتراک بگذارید. این برای گروه‌های دوستانه و پرجمعیت راهی عالی برای استفاده از اینترنت محسوب می‌شود. همه شما باید برای استفاده در فصله 15 متری دستگاه قرار بگیرید. تعداد زیادی شرکت ارائه دهنده وای‌فای جیبی هستند که می‌توان از سرویس‌شان در ترکیه، اتحادیه اروپا و انگلستان استفاده کرد. شما می‌توانید این دستگاه‌ها را از هتل، یا فرودگاه جدید استانبول و فرودگاه صبیحا تهیه کنید.

 

بخوانید: ۱۰ رستوران برتر در میدان تقسیم استانبول

 

 

سیم کارت پیش پرداخت ترکیه را بخرید

برای افرادی که نیاز به برقراری و دریافت تماس دارند، خرید سیم کارت ترکی یا سیم کارت پیش پرداخت با وای‌فای هم می‌تواند راه حلی خوب باشد. فقط 3 ارائه دهنده GSM در ترکیه وجود دارد که خدمات سیم کارت و بسته‌های اینترنتی را ارائه می‌دهند که شامل Vodafone ، Turkcell و Turk Telekom می‌شوند. البته طبق قانون ترکیه مالکیت تمامی سیم کارت‌ها باید ثبت شوند که آن هم تنها با گذرنامه معتبر و قانونی امکان‌پذیر است. برای اطلاعات بیشتر در این زمینه پینشهاد می کنیم مقاله راهنمای خرید سیم کارت در ترکیه را مطالعه فرمایید. در مراجعه به ایستگاه‌های فروش سیم کارت، متصدیان به شما در انتخاب بسته مناسب راهنمایی می‌دهند. این سیم کارت‌های پیش پرداخت، بسته به اینکه از چه میزان داده استفاده می‌کنید و مدت اقامت‌تان چقدر است خیلی گران نیستند. البته این بسته‌ها ممکن است هزینه‌های بالایی برای شما بتراشند.

 

 

هات اسپات هتل، هاستل و یا آپارتمان

برای مسافرانی که به فکر سفری ارزان به استانبول هستند و یا افرادی که خیلی نیاز به اتصال اینترنت ندارند استفاده از اینترنت محلی بهترین گزینه است. اکثر هتل‌ها، آپارتمان‌ها یا خوابگاه‌های استانبول وای‌فای رایگان به میهمانان خود ارائه می‌دهند. که البته دو مشکل عمده دارد. یکی این که چون همه به آن متصل می‌شوند شدیدا افت سرعت دارد و دوم مساله پایین امنیت شبکه است. وای‌فای رایگان مشکلاتی مثل عدم پوشش کامل در محیط را به همراه دارد و حتی برخی از هتل‌های مجلل ممکن است هزینه اضافی دریافت کنند. بنابراین، در صورت نیاز به اینترنت در هنگام قدم زدن در شهر، WiFi رایگان هتل را فقط برای واتس‌اپ و اینستاگرام توصیه می‌کنیم.

 

بخوانید: بهترین نرم‌افزارهای موبایل در سفر به استانبول

 

 

اینترنت رایگان کافه‌ها و رستوران‌ها

استفاده از وای‌فای رایگان در رستوران‌ها و کافه‌ها گزینه خوب دیگری برای مسافران سفرهای مقرون به صرفه محسوب می‌شود. در بهترین رستوران‌های استانبول و کافه‌های منطقه‌های توریستی شهر دسترسی به اینترنت رایگان داده می‌شود. اگر گرسنه هستید کافی است کیک و قهوه سفارش دهید و سپس رمز وای فای را درخواست کنید و بعد از دسترسی به نت لذت ببرید. البته با وجود این که اتصال به اینترنت در کافه‌ها و رستوران‌ها راحت و بی‌دردسر است؛ اما گاهی در زمان شلوغی می‌تواند با افت سرعت و کم بودن امنیت شبکه روبرو باشد. بنابراین، فقط در صورت نیاز به اینترنت و برای استفاده در طول زمان استراحت وای‌فای رستوران‌ها و کافه‌ها را توصیه می‌کنیم.

 

 

وای‌فای رایگان استانبول سیتی

در گوشه و کنار استانبول چندین نقطه اتصال اینترنت وجود دارد که توسط شهرداری راه‌اندازی شده‌اند. برای استفاده از این سرویس که “ibbWiFi" نامیده می‌شود، ابتدا باید ثبت نام کنید. ibbWiFi دارای نقاط مهم در تمام میدان‌های توریستی استانبول و محله هایی نظیر سلطان احمد، تقسیم، امینونو، بشیکتاش و همچنین برخی پارک‌ها، پایانه‌های اتوبوس بین شهری و اتوبوس‌های عمومی و متروبوس است. منتها این سرویس به ندرت کار می‌کند و گاهی اوقات ثبت نام و اتصال به خاطر سرعت بسیار پایین با مشکل روبرو می‌شود. به علاوه در اینجا فقط 1 گیگابایت اینترنت رایگان با سرعت 2 مگابیت در ثانیه دریافت خواهید کرد. بنابراین ما فقط برای باز کردن ضروری ایمیل می‌توانیم این سرویس را توصیه کنیم.

 

بخوانید: بهترین سفرهای یک روزه از استانبول

 

مطالب مرتبط