آشنایی با بهترین مقاصد رفتینگ در دنیا

رفتینگ یکی از محبوب‌ترین ورزش‌های ماجراجویی در کل دنیا و و یک راه بی‌نظیر برای گذراندن اوقات فراغت و تعطیلات شماست. هیچ چیز عجیب‌تر از عبور و پایین آمدن در یک رودخانه پرتلاطم در حالی که مناظر شگفت‌انگیز در امتداد ساحل چشمک می‌زنند، وجود ندارد. در این مقاله، همراه ما باشید تا بهترین مقاصد رفتینگ در دنیا را مرور کنیم.

 

رودخانه Colorado

امکان ندارد لیستی از رودخانه‌های بزرگ برای تجربه رفتینگ هیجان‌انگیز در دنیا را ببینید و نامی از رودخانه کلرادوی ایالات متحده آمریکا در آن آورده نشده باشد. این آبراه معروف با طول بیش از 277 مایل، در بخش‌هایی از شمال آریزونا در جریان است و معروف‌ترین شاخه آن از تنگه بزرگ iconic عبور می‌کند و یکی از مقصد‌های هیجان‌انگیز آبی دنیا است. برای به دست آوردن تجربه کامل برای رفتینگ در این آب‌ها بیش از دو هفته زمان نیاز است.

 

بخوانید: معرفی شگفت انگیزترین پدیده‌های آبی دنیا

 

 

رودخانه Zambezi

بهترین مقصد رفتینگ در آفریقا، بدون شک رودخانه زامبزی در زیمبابوه است و یکی از بهترین مقاصد دنیا برای عاشقان ورزش است. در کل، 23 رپید در یک مسیر 15 مایلی از آب و در امتداد آبشار ویکتوریا وجود دارد که هیجان‌انگیزترین تجربیات رفتینگ در تمام دنیا را رقم می‌زنند. بازدیدکنندگان، با چشم‌های تیزبین خود حتی می‌توانند شیرهای دریایی و تمساح‌ها را در کنار رودخانه مشاهده کنند. توصیه می‌شود که فقط قایقرانان حرفه‌ای به رفتینگ در این محدوده بپردازند.

 

 

Río Upano

جنگل‌های بارانی متراکم و خطوط ساحلی رودخانه Río Upano در اکوادور، فرصتی عالی را برای مسافران فراهم می‌کند تا رپیدهای کلاس IV را در یک مکان بکر و جذاب تجربه کنند. رودخانه‌ در میان مسیرهای باریک از جمله تنگه باورنکردنی Namangosa که سرشار از صخره‌های بلند است و در کنار آبشارهای قدرتمند جریان دارد و یکی از هیجان انگیزترین تجربه‌های رفتینگ را برای علاقمندان رقم می‌زند.

 

 

رودخانه Magpie

کانادا دارای چندین مقصد تفریحی برای رفتینگ است، اما رودخانه مگپی در استان کبک شرقی را می‌توان بهترین دانست. در طول راه، مسافران از جنگل‌های بکر کاج عبور می‌کنند و رپیدهای کلاس V را تجربه می‌نمایند. شب هنگام نیز در زیر آسمان شب و ستارگان چادر می‌زنند و شکوه مناظر اطراف را نظاره می کنند. جالب است بدانید که طی کردن کامل مسیر رودخانه، به 6-8 روز زمان نیاز دارد.

 

بخوانید: از بهترین تم‌پارک‌های آبی دنیا دیدن کنید

 

 

رودخانه Pacuare

با وجود 38 رپید انفرادی که در بیش از 67 مایل پراکنده شده‌اند، رودخانه Pacuare در کاستاریکا چیزهای زیادی برای مسافرت‌های ماجراجویانه دارد. مسیر این رودخانه، رپیدهای کلاس III و IV و چشم‌اندازی شگفت‌انگیز از جنگل‌های سرسبز پر از پرندگان رنگارنگ، میمون‌های کنجکاو و پلنگ‌های زیرک را ارائه می‌دهد.

 

 

رودخانه Salmon

این آبراه در ایالات متحده نیز، به دلیل امکانات تفریحی قایقرانی‌اش شهرت دارد. مناظر دیدنی اطراف این رودخانه 100 مایلی فراوان هستند، از قله‌های پوشیده از برف گرفته تا دره های گرانیتی و جنگل‌های ساحلی. رفتنیگ در این مسیر، بسیار هیجان‌انگیز بوده و محبوب تمام کسانی است که به این ورزش آبی علاقمندند.

 

بخوانید: حقایقی‌ جالب و ارزشمند در مورد آسیا

 

 

رودخانه Futaleufú

تعداد کمی از نقاط کره زمین به اندازه پاتاگونیا در جنوب شیلی زیبا و خیره‌کننده هستند و یکی از بهترین راه‌ها برای کشف این زیبایی‌ها، قایق‌سواری در امتداد رودخانه Futaleufú است. آب‌های این رودخانه از یخچال‌های طبیعی ارتفاعات این منطقه تغذیه می‌شوند. این رودخانه با ارائه رپیدهای کلاس III - V ، تمام وجود را سرشار از هیجان می‌کند و علاقمندان به رفتینگ را به چالش می‌کشاند.

 

 

رودخانه Noce

ایتالیا معمولاً اولین جایی نیست که وقتی به فکر رفتینگ می‌افتید، به ذهن خطور کند. اما باید گفت که رودخانه 16 مایلی Noce یکی از بهترین مکان‌ها در اروپا است که می‌توانید برای این ورزش آبی از آن بهره بگیرید. آب های یخی این رودخانه، حاصل ذوب شدن یخچال‌های طبیعی در دولومیت‌ها هستند. علاقمندان در هنگام عبور از میان تنگه‌های Mostizzolo، با رپیدهای سطح IV و V مواجه می شوند و از مناظرزیبایی گذر می‌کنند.

 

 

Nam Wah

این رودخانه، از پارک ملی Mae Jarim تایلند عبور می‌کند. بدنه بلند آب به سه بخش مجزا یعنی قسمت فوقانی، میانه و پایینی تقسیم می‌شود. در مسیر رودخانه، با حدود 80 رپید کوچک و بیش از 20 رپید بزرگ روبرو خواهد شد. آب‌های آشفته رودخانه در مقیاس درجه III ،IV و V  ارزیابی شده‌اند. بنابراین‌، کاملاً بدیهی است که سفر قایقرانی در این جا با هیجان و جنجال بسیاری همراه باشد. اگر با تور تایلند سفر می‌کنید و علاقمند به این تفریح آبی هستید، پیشنهاد می‌کنیم که حتما مقاله بهترین مکان‌ها برای رفتینگ در تایلند را مطالعه کنید.

 

 

Chilko

رودخانه چیلکو به طول 47 مایل در بریتیش کلمبیای کانادا، بخاطر جریان تند و رپیدهای کلاس IV در دنیا شهرت دارد. این رودخانه بسیار سریع، خشمگین و بیرحم بوده اما سرگرم‌ کننده است. گشت و گذار کامل در این مسیر می‌تواند تا یک هفته طول بکشد، بنابراین بسیاری از قایقرانان در طول این مسیر اردو می‌زنند و در عین حال از مناظر زیبای اطراف لذت می‌برند.

 

بخوانید: با ۱۰ مرکز خرید بزرگ دنیا آشنا شوید

 

 

North Johnstone

این رودخانه که فقط با هلیکوپتر قابل دسترسی است، از میان جنگل‌های بارانی دست نخورده و تنگه‌های آتشفشانی پارک ملی پالمسترون در شمال کوئینزلند استرالیا عبور می‌کند. رفتینگ در این مسیر که رپیدهای کلاس IV و V را در اختیار علاقمندان قرار می‌دهد، به 4-6 روز زمان نیاز دارد. بنابراین قایقرانانی که می‌خواهند این مسیر را به طور کامل طی کنند، شب ها در جنگل‌های متراکم اطراف رودخانه اردو می‌زنند.

 

 

در این مقاله با بهترین مقاصد رفتینگ در دنیا آشنا شدیم. همانطور که مشاهده کردید، رفتینگ یک ورزش آبی عالی و هیجان انگیز است. جای بسی خوشحالی و شکرگذاری است که این کره خاکی، سرشار از رودخانه‌ها و امکاناتی برای تفریحات آبی بی‌نظیر از جمله رفتینگ و قایق‌رانی است. 

 

بخوانید: ۶ مقصد ارزان دنیا برای گردش و خرید

 

مطالب مرتبط