حقایقی‌ جالب و ارزشمند در مورد آسیا

آسیا بزرگ‌ترین قاره دنیاست که از بخش‌های مختلف با موهبت‌ها و شرایط آب و هوایی گوناگونی تشکیل شده است. این قاره پهناور درصد بسیار بالایی از گردشگری دنیا را به خود اختصاص داده است.
در حالی که بخش‌ جنوب شرقی ساحل دوستان را میزبانی می‌کند، هیمالیا مشتاقان طبیعت و ورزشکاران را ملاقات می‌کند. جنگل‌های گرمسیری، زیست بوم‌های گوناگون و انواع ماجراجویی‌های جذاب از این قاره مقصدی همه چیز تمام ساخته است. حقایق زیادی هم درباره آسیا وجود دارد که بد نیست به عنوان گردشگری ماجراجو آن‌ها را بدانید.

 

بزرگ‌ترین قاره سیاره است

آسیا با مساحت وسعت 44،579،000 کیلومتر مربعی نه تنها بزرگ‌ترین بلکه پرجمعیت‌ترین قاره زمین هم است. به علاوه بزرگ‌ترین کشورهای دنیا همچون روسیه، چین و هند نیز در این قاره وجود دارند. تازه این همه ماجرا نیست زیرا قاره آسیا بخشی از ابرقاره اوریاست و از لحاظ فنی آسیا و اروپا از هم جدا نیستند.

 

largest

 

آسیا بیشترین میلیاردها را دارد

در سال‌های اخیر اقتصاد جهانی تغییر کرده و حالا آسیا آمار بیشترین میلیاردهای دنیا را دارد. چین خود به تنهایی در حال حاضر از آمریکا بیشتر میلیاردر دارد. قطعا یکی از جالب‌ترین حقایق در مورد آسیا اینست در حالی که تعداد بسیار زیادی از مردم قاره در قفر به سر می‌برند و زندگی روزانه‌شان را با کم‌تر از یک دلار در روز اداره می‌کنند.

 

billionaires

 

معرفی مرموزترین مقاصد گردشگری آسیا

میزبان بلندترین کوه‌های دنیاست

با این که همه رشته کوه هیمالیا و بلندترین کوه دنیا را در آسیا می‌شناسند اما کم‌تر کسی می‌داند این قاره میزبان 14 کوه مرتفع دنیاست که قله‌شان 8 هزار متر بالاتر از سطح دریا قرار دارد. به علاوه کوه اورست با 8.848 متر بالاتر از سطح دریا سرآمد همه آن‌ها است.

 

mount-everest-asia

 

زیستگاهی غیرقابل انکار

این قاره نه تنها با جمعیت انسانی پر شده بلکه خانه طیف وسیعی از حیوانات و گیاهان هم هست. به عنوان مثال، در قاره آسیا شما می‌توانید فیل‌های وحشی، ببرها، پلنگ‌های سفید، اورانگوتان‌ها و بسیاری موارد دیگر را از جمله برخی از سمی‌ترین مارهای جهان را ببینید. با این حال، به دلیل گسترش شهرها و افزایش تقاضا برای زمین‌های کشاورزی محیط‌های طبیعی با سرعت زیادی در حال نابودی هستند.
از این گذشته، مشکل جدی آلودگی پلاستیک در این قاره وجود دارد که منجر به مرگ و نابودی زیستگاه‌ها نیز می شود. به همین دلیل زنگ هشدار برای دانشمندان، طبیعت دوستان و دولت‌ها به صدا درآمده است.

 

زیستگاهی غیرقابل انکار

 

بهترین نقاط اروپا برای ماه عسلی رویایی

60 درصد جمعیت زمین در آسیا ساکنند

قاره آسیا دارای 4،46 میلیارد نفر جمعیت است که بیش از 60٪ از کل جمعیت بشر روی کره زمین را تشکیل می‌دهد. تنها 2،6 میلیارد نفر از این جمعیت در دو کشور چین و هند زندگی می‌کنند. جمعیت آسیا همچنان رو به رشد است. البته دانشمندان معتقدند با پیشرفت هر چه بیشتر کشورها و بالا رفتن سطح آگاهی مردم این روند با افت رو برو شود.

 

population

 

بیش از 500 میلیون بودایی در آسیا

بودیسم در آسیا، به ویژه در جنوب و شرق آسیا، جایگاه خودش را حفظ کرده است. بیش از 500 میلیون نفر بودایی در این قاره زندگی می‌کنند. مثلا 95 درصد مردم تایلند بودایی هستند. البته این بزرگ‌ترین سیستم اعتقادی قراره نیست. زیرا تعداد هندوها و مسلمانان از بودایی‌ها بیشتر است.

 

بودایی

 

90٪ از برنج جهان در کشورهای آسیایی مصرف می‌شود

برنج قوت غالب مردم قاره است و بیشتر برنج‌های تولیدی آسیا در خود قاره مصرف می‌شود. به عبارتی 90 درصد تولید برنج جهانی را آسیایی‌ها می‌خورند. در خیلی از کشورهای آسیایی برای هر سه وعده صبحانه، ناهار و شام برنج سرو می‌شود.

 

rice

 

49 کشور در آسیا

در آسیا 49 کشور عضو سازمان ملل متحد وجود دارد به علاوه 5 کشوری که هنوز توسط این سازمان به رسمیت شناخته نشده‌اند.

 

countries

 

مردم جنوب و شرق آسیا به لاکتوز حساسند

طبق گفته‌ها حدود 90 درصد مردم ساکن جنوب و شرق آسیا به لاکتوز حساسیت داردند. برخی از آسیایی‌ها فاقد آنزیمی به نام لاکتاز هستند و یا سطح پایینی از آن را در بدن خود دارند و این بدان معناست که آن‌ها نمی‌توانند لاکتوز را در محصولات لبنی هضم کنند.

 

لاکتوز

 

سفری به شهرهای هوشمند و توریستی آسیا

بلندترین سازه دنیا در آسیا

در حالی که برخی مردم دنیا فکر می‌کنند خاورمیانه یک قاره جداگانه است‌، اما می‌دانیم که متعلق به قاره آسیا است. برج خلیفه در دبی بلندترین سازه دنیا یکی از جاذبه‌های برجسته و از اصلی‌ترین نمادهای سرزمینی این کشور است که می‌توانید در سفر به دبی از آن بازدید کنید. اما بسیاری از ساختمان‌های بلند دیگر مانند برج شانگهای، برج لوته ورلد ،تایپه 101، آسمان خراش توکیو و برج ساعتAl-Bait  نیز در این قاره وجود دارد.

 

بلندترین سازه دنیا

مطالب مرتبط