بهترین مکانها برای رفتینگ در تایلند

قایق سواری Whitewater یا رفتینگ، از تفریحات بسیار جذاب برای گردشگران تایلند است. اگر با تور تایلند سفر می‌کنید و علاقمند به ورزش‌های آبی هستید، هیچ چیز به اندازه آشنایی با بهترین مکان‌ها برای رفتینگ در تایلند به کارتان نخواهد آمد. در ضمن باید گفت که شما در حین تفریح، می‌توانید از مناظر خیره‌کننده اطراف رودخانه‌ها نیز لذت فراوان ببرید.  

 

Chiang Mai

پایتخت شمالی تایلند، از دیرباز شهری بوده است که علاقه‌مندان به فضای باز به آن رجوع کرده‌اند. هر چند که این منطقه بسیار محبوب کوهنوردان است، اما مکانی عالی برای مسافرانی است که به دنبال ورزش‌ها و تفریحات آبی هستند.

رودخانه‌های Mae Cham و Mae Taeng، در خارج از مرکز شهر چیانگ مای واقع شده اند. اینجاست که اکثر تورهای تفریحی رفتینگ، مسافرت‌های یک روزه‌ای را برای علاقمندان برگزار می‌کنند. چیانگ‌مای از بهترین مقصد‌های دنیا برای تفریح‌های آبی است. البته گفتنی است که با ارزش‌ترین چیز در مورد قایقرانی در چیانگ مای، مناظر بی‌بدیلی است که در این مسیر یافت می‌شوند. شنا در امتداد حرکت ماهی‌های آرام آب و تصاویر جنگل‌های سبز زمردی که در دو طرف رودخانه به چشم می‌خورند، تجربه‌ای لذت‌بخش برای علاقمندان به تفریحات آبی در جنوب شرقی آسیا خواهد بود. 

 

 

Pai

Pai، در شمال غربی چیانگ مای واقع شده است. رفتینگ در این بخش از چیانگ مای، مناسب کسانی است که دارای حس ماجراجویی زیادی هستند. این رودخانه 180 کیلومتری، از لائوس شروع شده و با پیوستن به رودخانه سالاوین در میانمار به پایان می‌رسد. در ضمن Pai Adventure، یک شرکت قایقرانی در این منطقه بوده که دارای گشت و گذارهای یک یا دو روزه در رودخانه است.

 

بخوانید: بهترین تم‌پارک‌ها و پارک‌های آبی در بانکوک

 

 

Nan

کسانی که به دنبال هیجان هستند و فراتر از یک قایق سواری بر روی رودخانه را طلب می‌کنند، می‌توانند از رفتینگ در رودخانه Nam Wa در Nan بهره بگیرند. این شهر، با لائوس هم مرز است و به ندرت مورد بازدید گردشگران قرار می‌گیرد و برای بسیاری ناشناخته مانده است. این امر برای کسانی که به دنبال رودخانه‌های بکر و خلوت هستند، به مقصد اصلی تبدیل شده است. سفر در مسیر این رودخانه طولانی، بیش از نیم روز طول خواهد کشید. این رود، از پارک ملی Mae Jarim می‌گذرد که در مناطق کوهستانی و بین مناظر خیره‌کننده واقع شده است.

 

 

Chanthaburi

لزوما تمام تجربه‌های خوب رفتینگ در شمال تایلند واقع نشده‌اند و  Chanthaburi، نمونه بارز این امر است. این استان، تا حد زیادی برای بازدیدکنندگان از تایلند ناشناخته مانده است. رودخانه این استان با نام Khlong Pong Nam Ron، رودخانه‌ای است که برای رفتینگ مبتدیان بسیار عالی است، زیرا جریان آب سرعت چندانی ندارد. در ضمن، سفر در طی این رود می‌تواند با یک بازدید بی‌نظیر از پناهگاه جالب توجه حیات وحش Khao Soi Dao به پایان برسد.

 

بخوانید: خوش‌گذرانی در پارک آبی فیل صورتی در سامویی

 

 

Phang Nga

Phang Nga، در شمال جزیره محبوب پوکت قرار دارد. این بخش از تایلند، امکانی بی‌نظیر برای رفتینگ مسافران تور پوکت در رودخانه Khlong Song Phraek را فراهم می‌کند. سفر در طی این رودخانه، مناظری جالب از دهکده‌های محلی گرفته تا مناظر طبیعی را به مسافران ارائه می‌دهد.

البته باید گفت که سفرهای رفتینگ، در این رودخانه طولانی هستند. در نهایت باید گفت کسانی که از پوکت بازدید می‌کنند، می‌توانند برای سفر به استان Phang Nga نیز تورهای رفتینگ را در این جزیره رزرو کنند. در ضمن برای آشنایی با سایر تفریحات آبی پوکت، می‌توانید مقاله تفریحات آبی در خانه‌ موج‌سواری پوکت را مطالعه کنید.

 

 

Krabi

رودخانه Songpraek در کرابی، یکی دیگر از نقاط خوب برای رفتینگ در تایلند است. این گزینه، مناسب قایق سواری هر کدام از علاقمندان به این ورزش آبی از مبتدی تا پیشرفته است. البته رفتینگ‌های طولانی بیش از 9 کیلومتر، فقط برای بزرگسالان و افراد باتجربه پیشنهاد می‌شود.

در ضمن مناظر زیبا در طی سفر در این رودخانه و همچنین فعالیت‌های دیگری مانند پیاده‌روی و چهارچرخه سواری، کرابی را به مکانی عالی برای تفریحات به یاد ماندنی تبدیل می‌کند. توصیه می کنیم اگر می خواهید با سایر تفریحات آبی در کرابی آشنا شوید، مقاله جذاب‌ترین تفریحات آبی در کرابی را مطالعه کنید.

 

بخوانید: گردش‌های ماجراجویانه در تایلند

 

 

و کلام آخر...

در این مقاله، با بهترین مکان‌ها برای رفتینگ در تایلند آشنا شدیم. هزینه رفتینگ در تایلند عموما بین 1000 تا 3000 بات است. برای استفاده از این ورزش آبی هیجان‌انگیز، لزومی ندارد که حتما جزو بهترین قایق‌رانان و یا شناگران باشید. به عبارت دیگر، سطوح این ورزش بین درجه 1 تا درجه 6 متغیر است، به این معنا که درجه 1 ساده‌ترین و درجه 6 سخت‌ترین تجربه رفتینگ را شامل می‌شود. در واقع  بیشتر نقاط قایقرانی، گزینه‌های مختلفی را برای مبتدیان و متخصصان ارائه می‌دهند. در ضمن کودکان زیر 6 سال مجاز به شرکت در رفتینگ نیستند.

اما قبل از اقدام به این کار، حتما نکات ایمنی را مد نظر داشته باشید و الزامات ایمنی شرکت تور رزرو شده را در این رابطه بررسی کنید. در ضمن بسیاری از این رودخانه‌ها در طول فصل موسمی (جولای تا اکتبر)، مستعد جاری شدن سیل هستند و می‌توانند کاملاً خطرناک شوند. بنابراین در این مدت، تورهای قایقرانی را رزرو نکنید. در نهایت توصیه می‌شود که حتما لباس اضافی، ضد آفتاب و همچنین کفش راحتی همراه خود داشته باشید. در ضمن اپراتورهای تور قایقرانی جلیقه‌های خوبی را ارائه می‌دهند. 

 

مطالب مرتبط