۵ مکان برای صخره نوردی در تایلند

اگر شما هرگز روی یک صخره قدم نگذاشته‌اید و یا بزرگ‌ترین کوه‌ها را فتح نکرده اید، ناامید نباشید. امکان صعود صخره‌ای در تمام سطوح مهارت، در سرزمین تایلند وجود دارد. در واقع، نزدیک به سی سال است که تایلند مقصد کوهنوردی، ورزشی گرمسیری بوده است. اگر با تور تایلند سفر می‌کنید، در اینجا می‌توانید از بهترین مکان‌ها برای صخره‌نوردی در تایلند بازدید کنید.

 

Krabi

بخش جنوبی تایلند، سرشار از مناظردیدنی و جذاب است. کافی است به مطالعه مقاله جاذبه‌های اصلی شهر کرابی، بپردازید. سواحل ماسه‌ای سفید بسیار خیره‌کننده این بخش از تایلند، شهرت فراوانی دارند. اما باید گفت که صخره‌های سنگ آهک برآمده از سطح شیشه‌ای دریا، یکی از قابل توجه‌ترین ویژگی‌های این منطقه به شمار می‌آیند.

 

بخوانید: اینستاگرامی‌ترین جزایر زیبا و معروف در تایلند

 

 

کرابی، یکی از استان هایی است که پر از این صخره‌هایی است که دریای اندامان را تزئین می‌کنند. این سازنده‌های سنگی علاوه بر زیبایی، امکانی عالی برای کوهنوردان فراهم می‌کنند. در این راستا یکی از مناطق محبوب کرابی، ساحل ریلی است.

بازدیدکنندگان در این قسمت از تایلند، همیشه صخره‌نوردان امیدواری را ملاقات خواهند کرد که در تلاش برای صعود هستند. در ضمن تورهای یک‌ روزه در کرابی، با توجه به سطح مهارت علاقمندان برای صخره‌نوردی یافت می‌شوند. این تورها، تجهیزات مناسب و لازم را در اختیار علاقمندان قرار می‌دهند.

 

 

Chiang Mai

از غذاهای محلی لذیذ گرفته تا آب و هوا و مناظر بی‌بدیل، دلایل زیادی برای بازدید از پایتخت شمالی تایلند یا همان چیانگ مای وجود دارد. این شهر، از فرصت‌های سفر یک روزه برای بازدید از انواع جاذبه‌ها، از تورهای معبد گرفته تا بازدید از پناهگاه فیل‌ها برخوردار است. برای آشنایی بیشتر، توصیه می‌کنیم که حتما مقاله تجربه گردشی جذاب در چیانگ مای را مطالعه کنید. با این حال کسانی که به دنبال کشف ارتفاعات چیانگ مای هستند، می‌توانند به خوبی از فرصت صخره‌نوردی در این منطقه بهره‌مند شوند.  

 

 

یکی از محبوب‌ترین سازندها در این بخش از تایلند، با عنوان اسب دیوانه (Crazy Horse) شهرت دارد. علاقمندان به صخره‌نوردی برای اولین بار در سال 1998، شروع به صعود از این سازندها کردند. گفتنی است که این ساختارها، هم برای صخره‌نوردان حرفه‌ای وهم برای افراد مبتدی مناسبند.

این صخره‌ها، تنها 25 کیلومتر با مرکز شهر چیانگ مای فاصله دارند و 150 مسیر برای صخره‌نوردی در این منطقه وجود دارد. در ضمن علاوه بر صخره‌ها، تعدادی غار نیز در این ناحیه قرار دارند که می‌توانند به عنوان بخشی از یک تور صخره‌نوردی مورد کاوش قرار گیرند.

 

بخوانید: ۶ اقامتگاه‌ خانوادگی در ساحل کامالا، پوکت

 

 

Koh Phi Phi

تمام شش جزیره‌ای که Koh Phi Phi را تشکیل می‌دهند، طیف گسترده‌ای از جاذبه‌ها را برای گردشگران فراهم می‌کنند. مسافران می‌توانند در بهترین هتل‌های جزیره فی فی استراحت کنند و یا به انواع ورزشها و تفریحات از جمله قایق سواری، غواصی و بازدید از زندگی موجودات دریایی بپردازند. و طبیعتا صخره‌نوردی از این قاعده مستثنی نیست.

 

 

 صخره اصلی که در این منطقه مورد توجه بسیاری از صخره‌نوردان قرار گرفته است، Tonsai Tower نام دارد. بالای این صخره، چشم اندازی بی‌نظیر از مناظر دیدنی اطراف و اقیانوس را در معرض دید صخره‌نوردان قرار می‌دهد. حتی افراد مبتدی نیز، می‌توانند به صخره‌های این بخش از تایلند صعود کنند. در کل، صخره‌نوردی در این ناحیه، به حدود 30 مسیر مجهز است.  گفتنی است که اولین بار در دهه 1980،علاقمندان به صخره‌نوردی در این جا پرداختند و امروزه یکی از مقصدهای برتر کوهنوردانی است که به جنوب شرقی آسیا سفر می‌کنند.

 

بخوانید: بهترین هتل‌های ساحل لامای در سامویی

 

 

Koh Tao

این جزیره، کوچکترین جزیره از سه جزیره بزرگ در مجمع الجزایر سامویی است و همچنان یکی از مقصدهای برتر غواصان در سراسر جهان به شمار می‌آید. در ضمن گفته می‌شود مکان‌های شگفت‌انگیز بسیاری در بالای آب نیز وجود دارد که برای صخره‌نوردان عالی هستند.

جزیره کوه تائو از تخته سنگ‌های بزرگ، صخره‌ها و سازندهای دیگر ساخته شده است که میتوانید در گردش‌های یک روزه به جزایر اطراف سامویی از این جزیره دیدن فرمایید. افرادی که به بالای این سازندها می‌رسند، به منظره‌ای بی‌عیب و نقص از خلیج تایلند در اطراف این جزیره دست خواهند یافت. در ضمن، بازدیدکنندگان می‌توانند در تورها شرکت کنند یا تجهیزات مورد نظرشان را اجاره نمایند و به صخره‌ها بروند.

 

 

Koh Yao Noi

این جزیره نسبت به دو جزیره دیگری که در خلیج Phang Nga واقع شده‌اند، کوچکتر است. تقریباً می‌شود گفت که این جزیره، بین کرابی و پوکت قرار گرفته است. این منطقه یکی از جزایر دریای آندامان است و امروزه به یکی از مقاصد محبوب صخره‌نوردی برای گردشگران تبدیل شده است. البته برخی این مسیرها نظیرGrateful Wall  و Big Tree Wall که پیمودن آنها ریسک بالایی دارد، به دستور رئیس پارک ملی Ao Phang Na بسته شده‌اند.

 

بخوانید: بهترین اقامتگاه‌های ساحلی پوکت

 

 

واقعیت این است که برای بسیاری از ورزشکاران، تایلند مترادف با بهترین نقاط صخره‌نوردی در جهان است. این ورزش، ترکیبی از صخره‌های سنگ آهک باورنکردنی و زمینه بی‌بدیلی از اقیانوس بی‌پایان آبی را ارائه می‌دهد. در این مقاله، بهترین مکان‌ها برای صخره‌نوردی در تایلند معرفی شدند.

بسیاری از این مکانها، هم برای صخره‌نوردان باتجربه و هم برای مبتدیان کنجکاو مناسب هستند. در ضمن نیازی به نگرانی نیست، زیرا در حوالی این صخره‌ها نیز همیشه افراد باتجربه و حرفه‌ای حضور دارند که مشتاق کمک و حمایت از شما هستند.

 

مطالب مرتبط