بهترین اکوهتل‌های چیانگ مای تایلند

شهر خواهر خوانده بانکوک در شمال تایلند، یعنی چیانگ مای، کلیه امکانات زندگی همراستا با محیط زیست را دارد. در این جا می‌توانید غذاهای سالم و گیاهان ارگانیک، امکانات سلامتی و نیز اقامت‌گاه‌های سازگار با محیط زیست را بیابید. اگر با تور تایلند سفر می‌کنید و علاقمند به دوستی با محیط زیست هستید، پیشنهاد می کنیم که در ابتدا مقاله با آشنایی با اکوتوریسم در چیانگ مای آشنا شوید را مطالعه کنید. سپس سری بزنید به بهترین اکوهتل‌های چیانگ مای تایلند.

 

Eco Resort Chiang Mai

این بهشت واقع شده در جاده Bumrungrad  در چیانگ مای، ده‌ها سال پیش توسط یک کشاورز محلی و همسرش بر اساس اصول باغداری و کشاورزی پایدار طراحی و بنا شد. امروزه، این ملک به یک مجموعه تفریحی لوکس تبدیل شده است. جالب است بدانید که این فضا به 67 واحد تهویه مطبوع متناسب با هر نیاز و سبکی، از فضاهای مشترک کم بودجه گرفته تا اتاق‌های خصوصی و لوکس مجهز است.

اتاق‌ها نیز، گرداگرد یک استخر 50 متری در یک باغ سرسبز واقع شده‌اند. در ضمن هتل دارای وای فای رایگان، رستوران، بار، ترانسفر فرودگاهی و زیرساخت‌های بیزینسی است و مهم‌تر از همه اینکه، سیگار کشیدن در این هتل مجاز نیست.

 

بخوانید: معرفی بهترین بوتیک هتل‌های بانکوک

 

 

BMP Farmhouse

این ملک، در یک مزرعه خانوادگی در محله Baan Chang چیانگ مای واقع شده و دارای اتاق‌های متوسط برای مهمانان، رستوران و وای فای رایگان است. گفتنی است که این هتل، در راستای توانبخشی و مراقبت از فیل‌های این ناحیه فعالیت دارد. مشتریان این هتل را هم، عمدتا علاقمندان به شرکت در این فعالیت‌ها تشکیل می‌دهند.

این پروژه برای فیل‌هایی که از شرایط بهره‌برداری نجات یافته‌اند، غذا، تغذیه، معالجه پزشکی و عشق بسیار زیادی را فراهم می‌کند. مهمانان، می‌آموزند که چگونه با این حیوان ارزشمند در تایلند ارتباط برقرار کنند و به آنها کمک می‌کنند تا با محیط جدید خود سازگار شوند. در ضمن گزینه‌هایی برای استفاده از فرصت‌های داوطلبانه بلند مدت در این رابطه برای علاقمندان وجود دارد. مانند بسیاری از اکوهتل‌ها، در این هتل نیز سیگار کشیدن مجاز نیست.

 

بخوانید: پناهگاهای حیات وحش برای دیدن فیل‌ها؛ تایلند

 

 

اقامت‌گاه درختی Rabeang Pasak

در 70 کیلومتری خارج از چیانگ مای، در منطقه Luang Nuea و در جنگلی سرشار از درختان ساج، کلبه‌های درختی وجود دارند که از معماری خاصی مبتنی بر پایداری و رفتار آگاهانه و متناسب با محیط زیست ساخته شده‌اند و از زیباترین هتل‌های درختی در دنیا هستند. این فضا سرشار از صدای آواز صبحگاهی پرندگان و آبشار کوچکی است که در حوالی این اقامت‌گاه هستند. جالب است که این اقامت‌گاه زیبا و آرامش‌بخش همچنین دارای وای فای رایگان، رستوران، بار، ترانسفر فرودگاهی و امکاناتی برای تفریح و فعالیت کودکان است.

 

 

Karen Eco Lodge

این اقامت‌گاه، در سمت تپه سرسبز چیانگ مای در ناحیه Tambon Mae Win واقع شده است. طراحی این ملک، در راستای حفظ منابع طبیعی در داخل و اطراف آن، به روشی کاملاً پایدار صورت گرفته است و در این رابطه آموزش‌هایی به مهمانان ارائه می‌دهد. بنابراین اقامت در آن، به نحوی است که تأثیر منفی کمتری بر محیط زیست داشته باشد.

این تفرجگاه، دارای 35 اتاق به سبک تایلندی است. همچنین، تور قایقرانی بامبو را در امتداد رودخانه مائه وین برگزار می‌کند. بعلاوه می‌توان از روستاهای محلی کارن در امتداد مسیر پیاده‌روی این هتل بازدید کرد، در مورد فرآیند سنتی تولید برنج منطقه آموخت و با فیل‌ها در پناهگاه مجاور بازی کرد.

 

بخوانید: لاکچری‌ترین هتل‌های ساحلی در پاتایا

 

 

Earth Home

تعداد 9 خانه خشتی ساخته شده دستی و یک خوابگاه بزرگ‌تر در روستای آرام Baan Maejo، در دسترس مسافران هستند. امروزه Earth Home، یکی از اصلی‌ترین مراکز یادگیری در کشور است که زندگی پایدار را ترویج می‌کند. میهمانان می‌توانند از کلیه کارگاه‌های آموزشی موجود در محل در رابطه با ساخت و ساز طبیعی، توسعه اکوسیستم‌های کشاورزی پایدار و دوره‌های سلامتی بهره‌مند شوند. کافه و رستوران این اقامت‌گاه، غذاهای ارگانیکی را به مهمانان ارائه می‌دهند که توسط سرآشپزهای حرفه‌ای بومی تهیه می‌شوند.

 

 

Kaysorn

این اکوهتل زیبا در جاده Tepprarit Road چیانگ مای، بهترین امکانات را برای مسافرانی که به دنبال اصول پایداری و ارتباط سالم با محیط زیست هستند فراهم می‌کند. این اقامت‌گاه، تنها 500 متر از بازار سیری واتانا فاصله دارد. جالب است بدانید که اینجا از بهترین مکانها برای دوچرخه سواری در تایلند است و فقط با یک دوچرخه، می‌توان از این هتل به همه جاذبه‌های دیدنی چیانگ مای رفت و آمد کرد.

بالکن‌ها نیز چشم انداز بی‌نظیری به منظره کوه دارند. باید گفت که پایداری، در هر جنبه‌ای از خدمات و عملکرد هتل به چشم می‌خورد از جمله یک برنامه بازیافت مدیریت شده عالی قرار دادن کیسه‌های زباله قابل استفاده مجدد در اتاق‌ها، و نیز ارائه آب در بطری‌های قابل استفاده مجدد.

 

 

Om Waters

این خانه‌های شناور در پارک ملی Si Lanna، فقط با تاکسی‌های قایقی قابل دسترسی هستند و فضای استراحت در فضای باز را برای مهمانان فراهم می‌کنند. مهمانان، از امکانات آشپزخانه و حمام به صورت اشتراکی استفاده می‌کنند. این اکوهتل، امکان دسترسی رایگان به کایاکس، تخته‌های برقی، تیوپ، و یک عرشه با تشک‌های یوگا و کوسن‌ها را به مهمانانش ارائه می‌دهد و دیگر لازم نیست به بهترین موسسات یوگا در چیانگ مای بروید. در این مکان، تقریباً همه چیز توسط انرژی خورشیدی اداره می‌شود. وای فای، محدود است و یک سم‌زدایی کامل دیجیتال در این فضا حکم فرماست.

 

 

CAMPINESS Camping & Farmsook

به طبیعت بازگردید و در یکی از این چادرهای جادار، خصوصی و دنج منطقه Tambon Mae Win که دارای امکانات کامل هستند، اقامت کنید. این چادرها که بر روی سکوهای برجسته ساخته شده‌اند، در میان مزارع برنج و کنار رودخانه‌ای آرام قرار گرفته‌اند و منظره‌ای پانوراما از کوه های اطراف دارند.

همچنین در این مکان، امکاناتی برای باربیکیو در فضای باز وجود دارد. طراحی این فضا، بر اساس تفکر پایداری صاحبان آن صورت گرفته است. میهمانان می‌توانند ملزومات یک سالاد تازه را از مزرعه ارگانیک جمع‌آوری کنند، تخم مرغ را از محل نگهداری مرغ‌ها انتخاب کنند و قارچ را از خانه قارچ تهیه کنند.

 

بخوانید: بهترین هتل‌های کوه سامویی را ببینید

 

 

Howie’s Homestay

این اکوهتل با وجود وسعت 5 هکتاری از باغ آب‌های گرمسیری منطقه Tambon Mae Raem، یک ساختمان لوکس و خیره‌کننده به شمار می‌آید و از سرسبزترین هتل‌های جنوب شرقی آسیا است. این ملک، از مجموعه غرفه‌هایی ساخته شده از چوب طلایی ساج، چوب طبیعی دفع حشرات و با طرحی سنتی تشکیل شده است. در ضمن، مفاهیم انرژی سبز در سراسر این ملک قابل مشاهده است. در واقع این فضا، سرشار از زندگی گیاهان گرمسیری است و یک تجربه واقعاً پایدار را تضمین می‌کند. در ضمن این اکوهتل دارای وای فای رایگان، ترانسفر فرودگاهی، استخر و گهواره است.

 

 

Four Seasons

این اکوهتل لوکس، در مزارع سرسبز برنج ناحیه Tambon Rim Tai در چیانگ مای واقع شده است و میشود گفت یکی از هتل‌های جذاب جنوب شرقی آسیا برای ماه عسل برای زوج‌های جوان است . مراسم دعای صبحگاهی، مسیرهای وسیع طبیعت‌گردی، استحمام در استخرهای ملک و آموزش‌های رایگان در زمینه زبان تایلندی، فرهنگ و پایداری، از امکانات اصلی این اقامت‌گاه زیبا هستند.

در ضمن برای تقویت کشاورزی ارگانیک و پایدار و نیز حمایت از جوامع روستایی، دارای رستوران‌هایی است که مواد غذایی ارگانیک خود را از مزارع اطراف تهیه می‌کنند. از دیگر امکانات این اکوهتل می توان به وای فای رایگان، رستوران، بار، استخر، اسپا، سالن ورزشی، جکوزی و نیز بازی و ارتباط دوستانه با حیوانات اشاره کرد.

 

بخوانید: ۵ هتل خانوادگی خیلی ارزان در ساحل کرابی

 

 

سفری شاد و آرامش‌بخش را در کنار هم، به بهترین اکوهتل‌های چیانگ مای تایلند تجربه کردیم. اگر گذرتان به این مقاله افتاده است، بی‌شک از جمله طرفداران محیط زیست هستید که دوست دارید از خود اثری مثبت را در سفر به جای بگذارید.

واقعیت این است که فضاهای طبیعی و حیات وحش در تایلند، از تنوع و گستردگی فراوانی برخوردارند. بنابراین حفظ منابع طبیعی این کشور، همراهی مسئولانه گردشگران را می‌طلبد. و این همراهی به آگاهی کافی نیاز دارد. در این راستا مقاله بهترین تجارب اکوتوریسم در تایلند نیز، به شما در ارتقاء سطح بینش کمک خواهد کرد. اگر با تور تایلند سفر می‌کنید، سفری عاشقانه با محیط زیست را برایتان آرزو می‌کنیم. 

مطالب مرتبط