بهترین مکانها برای دوچرخه سواری در تایلند

گردش در هر کشوری با پای پیاده، می‌تواند تا حدودی خسته‌کننده و باعث ناامیدی باشد. اجاره یک موتور سیکلت برای گشت و گذار نیز، ممکن است خطرناک باشد. خوشبختانه برای گردشگران با تور تایلند، یک امکان شاد و مفرح وجود دارد: دوچرخه سواری! در ادامه به معرفی بهترین مکان‌ها برای دوچرخه سواری در تایلند خواهیم پرداخت.

 

استان Kanchanaburi  در غرب تایلند

این استان زیبا به گذرگاه Hellfire و پل بالای رودخانه کوای شهرت دارد که توسط اسرای جنگ متفقین، در جنگ جهانی دوم ساخته شده است. این مکان، مملو از معابد بی‌نظیر و ویرانه‌های زیبای آثار تاریخی و غارهای عظیم است. کسانی که با دوچرخه تپه‌های جنگلی آن را طی می‌کنند، پاداشی از مناظر دیدنی را دریافت می‌کنند.

 اغلب دوچرخه سواری در این استان، در مسیرهای پیاده‌روی روستایی و جاده‌های پنهان انجام می‌شود. به همین دلیل بهتر است هنگام کاوش در این قسمت ناهموار و زیبای تایلند، از دوچرخه مناسب کوهستان استفاده کنید، نه دوچرخه‌های جاده‌ای. همچنین می‌توانید در مسیر راه آهن مرگ نیز به دوچرخه سواری بپردازید.

 

بخوانید: بهترین تم‌پارک‌ها و پارک‌های آبی در بانکوک

 

 

Sukhothai در شمال تایلند

مسیرهای روستایی مورد استفاده کشاورزان محلی، مسیرهای دوچرخه سواری ایده‌آل برای دوچرخه سوارانی است که علاقمند به کشف جاهای دیدنی شهر تاریخی Sukhothai هستند. بسیاری از آنها، در کنار کانال‌های باستانی هوا می‌خورند و از مناظر سرسبز این منطقه لذت می‌برند. این ناحیه، با وجود بیش از 193 ویرانه تاریخی زیبا، در لیست میراث جهانی یونسکو به ثبت رسیده است.  

 

 

پارک ملی Khao Sam Roi Yot

این پارک ملی که در استان Prachuap Khiri Khan تایلند واقع شده است، یکی ا بهترین مکان‌ها برای دوچرخه سواری در تایلند در مسیری طولانی به شمار می‌آید. البته گاهی این مسیر پر از پستی و بلندی می‌شود و باید مراقب باشید.

دوچرخه سواران برای دیدن جاده‌های ساحلی متروک که در امتداد صخره‌های آهکی بلند قرار دارند، به این منطقه می‌آیند. همچنین از این فرصت بی‌نظیر، برای ثبت عکس‌های یادگاری زیبا استفاده می‌کنند. سایر جاذبه های توریستی که دوچرخه سواران بسیاری را جذب می‌کند شامل غار Phraya Nakhon ، اقامتگاه پادشاه رامای پنجم و مناظر و چشم‌اندازهای خیره‌کننده خود پارک ملی است. شاید بهتر باشد که قبل از آن، با زیبا‌ترین پارک‌های ملی تایلند برای طبیعت‌گردی نیز آشنا شوید.

 

 

پارک Lumphini در بانکوک

یکی از بهترین مکان‌ها برای دوچرخه سواری در تایلند، پارک زیبای Lumphini بانکوک با جاذبه های گردشگری فراوان است. می‌توانید دوچرخه مورد نظر خود را از یکی از ایستگاه‌های اشتراک دوچرخه در حاشیه پارک انتخاب کنید. یکی از مسیرهای پیاده‌روی و دوچرخه سواری در این ناحیه به جاده Sarasin، در بالای پارک منتهی می‌شود که خود این مسیر با پارک Benjakiti که چند کیلومتر دورتر است ارتباط دارد.

مسیر دوم، دریاچه زیبایی است که با یک مسیر دوچرخه سواری وسیع و صاف، احاطه شده است. در ضمن بهترین گزینه هنگام گرسنگی، خوردن رشته فرنگی‌هایی است که با آب پرتقال تازه طبخ شده‌اند و در مسیر دوچرخه سواری شما قرار دارند.

 

بخوانید: خوش‌گذرانی در پارک آبی فیل صورتی در سامویی

 

 

Chiang Rai در شمال تایلند

چشم انداز اطراف شهر Chiang Rai ، یک مکان دوچرخه سواری پرطرفدار است. دوچرخه سواران برای اجتناب از ترافیک این شهر، می‌توانند در مسیری 15 کیلومتری در امتداد رودخانه Mae Lao و مزارع برنج، پدال بزنند و از فضای اطراف لذت ببرند. این قسمت نیز در شمار بهترین مکان‌ها برای دوچرخه سواری در تایلند است.

 

 

Ko Kret بانکوک

امروزه به لطف مسیرهای بتونی صاف و مسطح که در سراسر این منطقه یافت می‌شود، مکانی عالی برای دوچرخه سواران فراهم شده است. شما می‌توانید یک دوچرخه را برای کل روز حدود 40 بات کرایه کنید. دوچرخه سواری در Ko Kret بانکوک، یک راه عالی برای دیدن زندگی محلی است. در این مسیر شما از  بازارها، شالیزارهای برنج و مزارع میوه عبور خواهید کرد. ممنوعیت ورود اتومبیل به این منطقه، آنرا به امن‌ترین مکان برای دوچرخه سواران تایلند تبدیل کرده است.

 

بخوانید: راه‌های حمل و نقل در پاتایا؛ تایلند

 

 

Khao Lak

این ناحیه، در استان Phang Nga واقع شده است. با دوچرخه سواری بر روی پل Sarasin که شمال جزیره پوکت را به سرزمین اصلی متصل می‌کند، یک دوچرخه سواری عالی را از Khao Lak شروع کنید. شما به طور عمده، در جاده‌های باریک خواهید راند. ترافیک سبک است و این منطقه، یک مقصد دوچرخه سواری خارق‌العاده به شمار می‌آید.

 توصیه می‌کنیم قبل از عزیمت به آبشار Ton Prai که مناسب غواصی و تفریحات آبی است، بازدید از رستوران‌های ساحلی و خلیجی را که دربرگیرنده حیات وحش در این ناحیه است، در نظر داشته باشید. این بخش زیبا و ساحلی با ماسه‌های سفید، یکی از بهترین مکانها برای دوچرخه سواری در تایلند محسوب می‌شود.

 

 

Chiang Mai

انواع دوچرخه سواران از مبتدی تا پیشرفته، چیانگ مای را بعنوان مقصد اصلی دوچرخه سواری در نظر دارند. دوچرخه سواران حرفه ای می‌توانند به بالای Doi Inthanon ، بالاترین نقطه تایلند برسند. باید گفت که اخیرا 2،200 دوچرخه سوار، دقیقاً این کار را به عنوان بخشی از یک مسابقه دوچرخه سواری سازمان یافته انجام دادند. البته مسیر دوچرخه سواری تا حدودی پر تردد و چالش برانگیز است اما عبور از چهار دروازه چیانگ مای و گذر از معبد بودا، برای دوچرخه سواران تایلند یک وسوسه همیشگی به شمار می‌آید.

 

 

Bang Krachao بانکوک

این منطقه که به ریه سبز بانکوک شهرت دارد، جزیره مصنوعی کوچکی است که در جنوب بانکوک واقع شده است. مسیرهای عبور از این جزیره باریک هستند. بنابراین استفاده از دوچرخه، بهترین گزینه برای رفت و آمد در این ناحیه است. این مکان‌های دوچرخه سواری در تایلند، طیف وسیعی از مناظر طبیعی شگفت‌انگیز و جاذبه‌های توریستی از جمله بازارهای شناور Bangnamphueng، معبد بودایی، پارک Sri Nakhon Khuean Khan و باغ گیاهشناسی را در بر گرفته است.

 

بخوانید: راهنمای حمل و نقل در کو سامویی؛ تایلند

 

 

Ayutthaya

این شهر که پایتخت سابق تایلند به شمار می‌آید، در فاصله 70 کیلومتری شمال بانکوک واقع شده است. دوچرخه سواران مشتاق، از بانکوک به سمت این شهر حرکت می‌کنند. البته این مسیر، کمی سخت و ناهموار است و در گرمای تابستان غیرقابل تحمل می‌شود. اما دوچرخه سواران با رسیدن به آیوتایا و برخورداری از این مکان آرامش‌بخش و کوهستانی، مسیرهای هموار عاری از تپه و جاذبه‌های توریستی متعددی که در مسیر دوچرخه سواری وجود دارد، پاداش خود را دریافت می‌کنند.

 

 

Lopburi

این استان با شهر آیوتایا همسایه است و به دلیل میمون‌های زیادی که در اینجا ساکن هستند، شهرت دارد. البته باید گفت که این ناحیه، دارای جاذبه‌های گردشگری متعدد و ویرانه‌های باستانی و کاخ‌های بی نظیر است که در مسیرهای دوچرخه سواری از یکدیگر واقع شده‌اند و دوچرخه سواران را از حیرت و شادی لبریز می‌کنند.

 

بخوانید: راهنمای گردش و خوش گذرانی در شب‌های کرابی

 

 

در این مقاله به بررسی بهترین مکان‌ها برای دوچرخه سواری در تایلند پرداختیم. در انتها تاکید می‌کنیم که تایلند، یک مقصد خارق‌العاده برای دوچرخه سواران است. خواه جاده‌های ساحلی پیچیده و یا مسیرهای باریک کوهستانی، همگی تعداد زیادی از دوچرخه سواران برتر جهان را به خود جذب می‌کنند.

مطالب مرتبط