زیباترین مناطق کمتر‌ دیده‌شده تایلند، بخش دوم

تایلند سرزمین وسیعی است که جاذبه های گردشگری زیادی را در خود جای داده است؛ جاذبه‌ هایی که برخی از آن‌ها برای بسیاری از گردشگران تور تایلند هنوز ناشناخته و یا کمتر شناخته شده هستند. در قسمت نخستین این مطلب با سه مقصد گردشگری کمتر شناخته شده در تایلند و جاذبه های گردشگری آن‌ها آشنا شدیم: نخست سری به ناخون راچاسیما زدیم و با نخستین پارک ملی تایلند، پارک تاریخی، Wat Ban Rai و جنگل Sai  Ngam  آشنا شدیم. پس از آن به سراغ استان کانچانابوری (Kanchanaburi) رفتیم و از جاذبه‌های گردشگری آن شامل راه آهن مرگ، پارک ملی Erawan National Park، پل اوتامانوسورن و معبد Wat Tham  Sua سخن گفتیم. سپس سری به اودون تانی (Udon Thani) زدیم و درباره زیبایی‌های غار اراوان، Phu Foi Lom و مرکز خرید Central Plaza گفتیم. در ادامه این مطلب با مقاصد گردشگری کمتر شناخته شده بیشتری در تایلند آشنا خواهیم شد:

 

کو فانگان (Koh Phangan)

اگرچه کو فانگان، به خاطر مهمانی‌های ساحلی جذاب و پرشور خود در سال‌های اخیر برای گردشگران تا حدودی شناخته شده است، اما دیدنی‌های بسیار دیگری هم در این منطقه در انتظار شماست که بسیاری هنوز از وجودشان بی اطلاع هستند. این جزیره، تنها به اندازه یک سفر دریایی کوتاه با کشتی‌های روزمره از کوه ساموئی فاصله دارد پس اگر گذرتان به ساموئی افتاد، حتما سری هم به کو فانگان بزنید. در این رابطه مقاله گردش‌های به جزایر اطراف سامویی میتواند مفید واقع شود.

 

 

 ساحل Thong Sala

می‌توانید سفر خود به کو فانگان را با بازدید از ساحل شگفت انگیز Thong Sala که جز سواحل زیبای تایلند است، آغاز کنید. علاوه بر ساحل آرام و دست نخورده، در این منطقه می‌توانید سری هم به بازار شب ساحلی بزنید که طیف گسترده‌ای از مواد غذایی و صنایع دستی تایلندی را به گردشگران و مردم محلی عرضه می‌کند.

 

 

قله Khao Ra

 اگر با ارتفاع مشکلی ندارید، به شما پیشنهاد می‌کنیم برای تماشای زیباترین منظره‌های این جزیره سری به قله Khao Ra بزنید. این قله در ارتفاع 627 متری از سطح دریا قرار گرفته است و برای رسیدن به آن باید حدود یک و نیم تا دو ساعت زمان اختصاص بدهید. بهترین زمان حضور در این قله، ساعت‌های نخستین صبح یا هنگام غروب خورشید است.

 

بخوانید: کارهای عجیبی در سفر به بانکوک

 

 

غواصی در Sail Rock

 اگر به جای ارتفاع دوست دارید به عمق آب‌های بی کران تایلند سرک بکشید، برای یکی از جذاب‌ترین سایت‌های غواصی تایلند یعنی Sail Rock در کو فانگان برنامه‌ریزی کنید. مناظر زیر آب در این منطقه، دسته کمی از زیبایی‌های روی زمین ندارد.

 

 

منطقه Nong Khai

منطقه Nong Khai در شمال شرقی تایلند قرار دارد و هنوز هم گردشگران زیادی پای‌شان را در این سرزمین بهشتی نگذاشته‌اند. این استان، در سواحل حیرت انگیز سواحل رودخانه مکونگ (Mekong River) واقع شده است و دروازه‌ای است که شما را به پایتخت لائوس می‌رساند. پل دوستی تایلند و لائوس در همین منطقه قرار دارد.

 

بخوانید: مهم‌ترین دلایلی که چرا باید به پوکت سفر کنیم

 

 

پارک Sala Keoku

 این پارک در قسمت شرقی شهر واقع شده است و دارای تندیس‌های بتونی بزرگ بودایی، مسیحی و هندو است.

 

 

جنگل Phu Wua

در شمال شرقی کنار رودخانه نیز جنگل Phu Wua را خواهید دید که پناهگاه زندگی حیواناتی هم‌چون فیل، گوزن ، خرس و میمون است. این جنگل یکی از بکرترین مناطق تایلند است.

 

 

معبد Wat Pho Chai

 این معبد بودایی که از زیباترین معابد تایلند است،‌ با دیوارهای رنگارنگ خود که با نقاشی‌های زیادی تزئین شده‌اند، صحنه‌ای دیدنی و جذاب را به نمایش می‌گذارد که شبیه به فیلم‌های قدیمی هندی و بودایی است. اما آنچه واقعا این معبد را کامل می‌کند، مجسمه برنز و طلا بودا در وسط معبد است.

 

 

شهر الماس یا Phetchaburi

شهر الماس یا همان شهر Phetchaburi به زبان تایلندی، سرزمینی است که غارهای زیادی را در دل خود پنهان کرده است و برای همین هم سنگ‌های ارزشمند قیمتی زیادی در این سرزمین پیدا می‌شوند. این استان، در نزدیکی مرز تایلند با میانمار (برمه) واقع شده است. جنگل‌های بارانی متراکم و پارک ملی Kaeng Krachan که از زیباترین پارک‌های ملی تایلند است، تقریبا نیمی از وسعت این منطقه را به خود اختصاص داده‌اند.

 

 

غار Tham Khao Luang

 این غار، که یکی از چندین غار سنگ آهک منطقه است، علاوه بر سنگ‌ها و سازه‌های زمین شناسی عجیب و غریب، مجسمه‌هایی از بودا را نیز در خود جای داده است. جذاب ترین مجسمه این غار، یک مجسمه 14 متری از بودا است که درست در وسط غار قرار دارد.

 

بخوانید: راهنمای گردش در ساحل کاتا؛ پوکت

 

 

پارک تاریخی Phra Nakhon Khiri Historical Park

 این پارک تاریخی، در بالای تپه‌ الماس پنهان قرار گرفته است. بر روی این تپه، ابتدا کاخ بزرگی ساخته شده بود که معماری باشکوه آن هنوز هم می‌تواند عاشقان هنر و معماری را شگفت‌زده کند. هر سال در ماه فوریه، جشنواره تاریخی Phra Nakhon Khiri برگزار می‌شود که زیباترین و هیجان انگیزترین آتش بازی منطقه در آن‌جا برپا می‌شود و عده زیادی برای حضور در این جشنواره به این استان سفر می‌کنند.

 

 

کاخ Phra Ram Ratchaniwet

 این کاخ در اوایل قرن بیستم میلادی توسط یک معمار آلمانی طراحی و ساخته شد و اکنون هم به عنوان یک موزه تحت حمایت ارتش سلطنتی تایلند از شما میزبانی خواهد کرد. تاثیر معماری اروپایی و الگوهای باروک را می‌توانید در ستون‌های سفید باشکوه این کاخ به وضوح ببینید.

 

 

شهر باستانی Lopburi

Lopburi شهری باستانی است که در طول تاریخ ماجراهای فراوانی را به چشم دیده است و هنوز هم با سفر به آن می‌توانید خاطراتی به جای مانده از دوره‌های مختلف پادشاهی و تاریخی را در آن‌جا مشاهده کنید. جایی که هنوز میزبان بسیاری از سازه‌های قدیمی ساخته شده به دستور حاکمان و پادشاهان تایلندی است.

 

بخوانید: بهترین اقامتگاه‌های ساحلی پوکت

 

 

مجموعه کاخ‌های Phra Narai Ratchaniwet و کاخ King Nara

 این مجموعه از کاخ‌های دیدنی، اگرچه ممکن است از دور تنها ویرانه‌ای به نظرتان بیاید اما هنوز هم ترکیب حیرت آوری از معماری تایلندی و فرانسوی را به شما نشان خواهد داد که شاید مشابه آن را در هیچ کجای دنیا نمی‌‌توانید ببینید.

 

 

موزه ملی (National Museum)

 موزه ملی تایلند، یکی دیگر از جاذبه های گردشگری این شهر است که آثاری مربوط به دوره آیوتایا و همچنین آثار باستانی پیش از آن را به نمایش گذاشته است.

 

 

معبد باستانی Phrang Sam Yod

 این معبد باستانی که به معبد میمون نیز معروف است یکی از شلوغ‌ترین جاهایی است که در سراسر این منطقه خواهید دید. علاوه بر این، هر سال در ماه نوامبر، جشنواره شکرگذاری در این معبد برگزار می‌شود که مهمان اصلی آن میمون‌ها هستند که دیدن آن خالی از لطف نخواهد بود.

 

بخوانید: ۶ ساحل با منظره‌های رویایی در ساموئی

 

مطالب مرتبط