زیباترین مناطق کمتر‌ دیده‌شده تایلند، بخش اول

تایلند یک مقصد خیره کننده و در عین حال مقرون به صرفه برای مسافرانی است که می‌خواهند یک تعطیلات رویایی برای خود برنامه‌ریزی کنند. جای تعجب نیست که با گسترش زیر ساخت‌های گردشگری و مراکز رفاهی و تفریحی، هر روز بر تعداد گردشگرانی که این کشور را به عنوان مقصد سفر خود انتخاب می‌کنند افزوده می‌شود. بانکوک، پوکت و کرابی همه گزینه‌های محبوب تور تایلند هستند. اما اگر می‌خواهید تجربه جدیدی در سفر به تایلند داشته باشید، به کدام جزیره یا کدام ساحل این کشور سفر می‌کنید؟

نگران نباشید. سرزمین لبخندها آن‌قدر زیبایی کمتر شناخته شده دارد که حتی اگر بارها به آن سفر کرده باشید، بازهم دیدنی‌های جدیدی برای شما در آستین دارد. در این مطلب دو قسمتی با مقاصد گردشگری جذاب در تایلند آشنا می‌شویم که عده کمی از گردشگران از وجودشان با خبر هستند.

 

ناخون راچاسیما (Nakhon Ratchasima)

ناخون راچاسیما بخشی از تایلند است که به نام کرات (Korat) هم شناخته می‌شود که اگر چه گردشگران هنوز آن را کشف نکرده‌اند اما سومین شهر پرجمعیت و همچنین بزرگترین استان تایلند است. این شهر تنها چند ساعت با بانکوک، پایتخت کشور فاصله دارد. ناخون راچسیما، جاذبه‌های گردشگری فراوانی را در خود جای داده است.

 

جاذبه‌های دیدنی ناخون راچسیما

نخستین پارک ملی تایلند: گشت و گذار خود در این شهر را از پارک ملی Khao Yai،  نخستین پارک ملی تایلند که از زیباترین پارک‌های ملی تایلند است، شروع کرده و حیات وحش متنوع تایلند را در این سرزمین عظیم حفاظت شده کشف کنید.

 

 

پارک تاریخی Phimai Historical Park: بدون دیدن معابد منحصربه فرد تایلند، سفری نیمه تمام است. پارک تاریخی Phimai در ناخون راچاسیما یکی از گنجینه‌هایی است که در آنجا می‌توانید معابد زیادی را ببینید. از معابد بودایی گرفته تا معابد هندوها با حکاکی‌های زیبا و خیره کننده.

 

 

Wat Ban Rai : این معبد، یکی از معابد مشهور ناخون راچشیما است که دارای معماری دیدنی و آثار هنری ارزشمندی است. این معبد رنگارنگ که به نام معبد فیل هم معروف است، درست در وسط یک دریاچه قرار گرفته است. انعکاس نور در آب، زیبایی این معبد را دو چندان کرده است. معبد فیل با بیش از 20 میلیون قطعه موزائیک، بزرگترین معبد سرامیکی آسیا است.

 

بخوانید: ۷ مرکز خرید مشهور و دیدنی در کرابی

 

 

Sai Ngam : این منطقه، محدوده سرسبز و جذاب است که از درختان با شکوه سرشار شده است. تماشای شاخ و برگ‌های به هم پیچیده درختان انجیر، راه‌هایی شبیه به تونل درست کرده است که گاهی کمی هم ترسناک به نظر می‌رسند. برخی از درختان این محدوده بیشتر از 350 سال قدمت دارند.

 

 

کانچانابوری (Kanchanaburi)

کانچانابوری، در بخش غربی کشور تایلند واقع شده است و بزرگ‌ترین استان منطقه است. کانچانابوری آب و هوای مطلوب استوایی دارد، به طوریکه میانگین دمای سالانه آن به طور تقریبی ۲۷ درجه سانتی گراد است. همین آب و هوای مطلوب، یکی از دلایلی است که می‌تواند پای شما را به این استان باز کند. علاوه بر این آثار باستان‌شناسی کشف شده در این منطقه، نشان می‌دهند که قدمت کانچابوری به حدود قرن چهارم میلادی باز می‌گردد.

 

یخوانید: مهم‌ترین دلایلی که چرا باید به پوکت سفر کنیم

 

 

جاذبه های دینی کانچانابوری تایلند

راه آهن مرگ (Death Railway): برای ماجراجویی در کانچابوری، می‌توانید سفر خود را با بازدید از راه آهن مرگ شروع کنید! این راه آهن توسط امپراتوری ژاپن ساخته شده است. ساخت این راه آهن، در زمان جنگ جهانی دوم به دلیل شرایط سختی که اسیران جنگی برای ساخت آن متحمل شدند، جان هزاران نفر را گرفته است. با این حال محدوده ساخت این راه آهن، آن‌قدر طبیعت زیبایی دارد که به یک مکان گردشگری تبدل شده است.

 

 

پارک ملی Erawan National Park: یکی دیگر از پارک‌های جالب توجه تایلند، همین پارک ملی اراوان است. در اساطیر هندو، اراوان یک فیل سفید سه سر است که حالا این پارک به نام آن شناخته می‌شود. یک آبشار هفت طبقه و استخرهای طبیعی زیادی در این پارک خواهید دید که برای کسب آرامش بسیار مفید هستند.

 

 

پل اوتامانوسورن (Uttamanusorn Bridge): این پل، طولانی‌ترین پل چوبی تایلند و دومین پل چوبی طولانی جهان است که در دهه 1980 میلادی ساخته شده است. البته در سال 2013 میلادی، این پل فرو ریخت و پس از آن دوباره مرمت شد اما هنوز از ترسناکترین پل‌های جهان به شمار می‌رود. عبور وسایل نقلیه از روی این پل، محدودیت‌های مشخصی دارد اما گردشگران تایلند، می‌توانند با پای پیاده و با اطمینان از سلامت پل، از روی آن عبور کنند.

 

 

معبد Wat Tham Sua: این معبد با داشتن مجسمه برج طلای بودا تصویر شکوهمندی پیشِ چشم شما آشکار خواهد کرد. نام معبد به زبان تایلندی به معنی معبد غار ببر است. اگر به این منطقه سفر کردید، سری هم به معبد وات تام خائو نو که در مجاورت آن قرار دارد، بزنید.

 

بخوانید: معرفی زیباترین سواحل تایلند

 

 

اودون تانی (Udon Thani)

اودون تانی، یکی از چهار شهر اصلی در منطقه ایزان ایلند است که گوهرهای پنهانی را در خود جای داده است. اگر درباره تایلند در اینترنت جستجو کرده باشید، احتمالا عکس‌هایی از دریاچه معروف  Red Lotus را دیده‌اید که درست در همین منطقه قرار دارد. این شهر تقریبا مساحتی به اندازه بانکوک دارد اما تعداد گردشگرانی که از آن بازدید می‌کنند، بسیار کمتر از دیگر مناطق گردشگری تایلند است.

 

 

جاذبه‌های دیدنی اودون تانی در تایلند

غار اراوان (Erawan Cave): غار Erawan در اودون تانی مناظر شگفت انگیز بسیاری دارد که یکی از آن‌ها، مجسمه‌ای عجیب از یک فیل سه سر است. همچنین در این غار می‌توانید یک مجسمه بزرگ طلایی از بودا را ببینید که ابهت آن نفس‌تان را در سینه حبس خواهد کرد.

 

 

Phu Foi Lom: این پارک اکولوژیکی در اودون تانی میزبان و محافظ تعداد زیادی از پرندگان و جانواران است که یک جاذبه گردشگری جذاب برای کسانی است که به اکوتوریسم علاقمند هستند و دوست دارند در سفرهای خود، گیاهان و حیوانات عجیب و غریبی را ببینند.

 

بخوانید: بهترین پارک‌ها و فضای سبز در بانکوک

 

 

Central Plaza: اگر می خواهید در سفر خود به تایلند، یک خرید جذاب هم داشته باشید می‌توانید به مرکز خرید سنترال پلازا سری بزنید. تایلند فقط به خاطر داشتن سواحل و معابد باشکوه، در میان گردشگران محبوب نشده است بلکه گردشگری خرید هم در این سرزمین رونق زیادی دارد.

 

 

مطالب مرتبط