ولنتاین متفاوت در سفر به تایلند

سنت ولنتاین کاتولیک رومی است که در ادبیات قرون وسطای انگلیسی و فرانسوی بزرگ شده و در دنیا گسترش یافته است. امروزه روز ولنتاین یا روز عشاق، حتی در کشورهای شرقی نیز رواج یافته‌اند. تایلند، سرزمین لبخندها هر چیزی که بر گردشگری تاثیر مثبت بگذارد استقبال می‌کند. شاید این جشن غیر بومی از رم آمده باشد اما بیشتر عشاق این روز را به اندازه جشن‌های تایلندی دوست دارند. تور تایلند به خودی خود جذاب است و هر کاری در آن نشان رمانتیکی دارد. ما در این مقاله بهترین کارهایی که می‌توانید در روز ولنتاین در این کشور انجام دهید را  بررسی می‌کنیم.

 

جشن ملی عشق

شیوه‌ای که ولنتاین در تایلند جشن گرفته می‌شود خیلی فرقی با اروپا و آمریکا ندارد و خیلی شبیه به هم هستند. به نوعی به نظر می‌رسد ولنتاین جشنی ملی باشد تا غربی. روزهای نزدیک به ولنتاین به یک باره قلب‌های قرمز تمام فروشگاه‌ها و مراکز خرید را پر می‌کند. زوج‌های جوان علاقه دارند ناهاری رمانتیک را در محیط جذاب و گرمسیری ترانگ، تدارک ببینند و یا به زیباترین مکان‌های تایلند بروند و به هم دسته‌های گل هدیه بدهند. به علاوه خیلی‌ها سعی می‌کنند تا سند ازدواج‌شان را در این روز بگیرند. اگر روز ولنتاین را در تایلند به سر می‌برید و برنامه دارید تا روزی عاشقانه را سپری کنید حتما از قبل اقدام به رزرو رستوران کنید زیرا رستوران‌های زیبا و برجسته خیلی زودتر از آن چه که فکرش را بکنید پر می‌شوند.

 

بخوانید: راهنمای سفر به جزیره لیپه؛ تایلند

 

 

از جاهای شلوغ و پرترافیک و جشن‌های افراطی دوری کنید

ترانگ یکی از آرام‌ترین جزایر تایلند است و جایی‌ست که ولنتاینی متفاوت را جشن می‌گیرد. همه ساله ترانگ میزبان تلفیقی زیبا از ایده‌آل‌های غربی روز سنت ولنتاین با آئین‌های مذهبی بودایی ماکا بوچا است. تایلند دارای عاشقانه‌ترین سواحل آسیا برای جشن عروسی است و معمولا رستوران‌های ساحلی تبدیل به صحنه مراسم‌های ازدواج با تمام جزئیات می‌شوند. برای کسانی که مناظر کوهستانی را ترجیح می‌دهند، اقامتگاه تفریحی جذابی در نزدیگی پاچینبوری (Pachinburi) هست که با فعالیت‌های جذابی احاطه شده است. شما از این اقامتگاه می‌توانید به جاهای دیگر بروید و گردشی طبیعی و فرهنگی را تجربه کنید. به جای این که در جشن‌های کلی و شلوغ شرکت کنید موتورسیکلت و کلاه ایمنی اجاره کنید و در جاده‌های حومه به دامان طبیعت بروید. دوربین‌تان را ببرید و عکس‌های سلفی عاشقانه بیاندازید.

 

 

به دیدن کرم‌های شب تاب در کوه چانگ بروید

این جزیره زیبا که در خلیج غربی مرز کامبوج واقع شده دارای چندین آبشار، صخره‌های مرجانی پر رونق و جنگل‌های سرسبز است. تمامی این عناطر به تنهایی از کوه چانگ مقصدی رمانتیک می‌سازد. اما چیزی که این جزیره را فوق‌العاده می‌کند منطقه وسیعی از جنگل‌های مانگرو است که محل زندگی هزاران کرم شب تاب است. برای ولنتاین، قایقی حدود ساعت 5 به بعد رزرو کنید تا غروب زیبای خورشید را در کنار تابیدن این کرم‌ها تماشا کنید. با خودتان نوشیدنی و دسر ببرید و همینطور که غرق تماشای غروب آفتاب، تابیدن کرم‌های شب تاب و ستارگان اطراف‌تان می‌شوید کنار هم چیزی نوش جان کنید.

 

بخوانید: راهنمای ماه عسلی عاشقانه در پوکت

 

 

درخشش فسفری خلیج فانگ نگا

بین سواحل شگفت‌انگیز کرابی و پوکت، خلیج فانگ نگا در نزدیکی پوکت واقع شده که برخی از زیباترین مناظر تایلند را ارائه می‌دهد. روزی بی‌نظیر را با قایق‌رانی بین جزیره‌های منطقه و کشف زیبایی‌های ناب خلیج سپری کرده و سری به جزیره جیمز باند بزنید. از شامی رمانتیک با نمایش آتش بازی لذت ببرید و یا در کروز غروب آفتاب شرکت کنید تاریک شدن هوا را نظاره‌گر شوید. وقتی شب می‌شود کایاک دونفره اجاره کنید و به تماشای درخشش فسفری پلانگتون‌ها بروید. این موجودات کوچک و ریز با حتی تکان‌ها آرام و دست و پای شما در آب می‌ترسند و از خودشان در اثر تغییرات شیمیایی نور فسفری خیره‌ کننده‌ای ساطع می‌کنند.

 

 

در خائو یای غذا بخورید

اگر دوست ندارید در جنگل‌ها و سواحل غرق شوید می‌توانید به خائو یای در چند ساعتی شرق بانکوک بروید و در تور تاکستان‌ها شرکت کنید. سه تا از بهترین تاکستان‌ها شامل PB Valley ،Village Farm و Grant Monte هستند و همه به اندازه کافی به هم نزدیک هستند که بتوانید به راحتی در یک روز از آن‌ها بازدید کنید. شما می‌توانید ولنتاین را روزی رمانتیک در این منطقه با غذای عالی و هتلی راحت سپری کنید.

 

بخوانید: هتل‌های رویایی کرابی برای ماه عسل

 

 

Mae Hong Son و کوهستان

اگر به دنبال جایگزین منحصر به فرد برای گشت و گذار در ساحل هستید، به دهکده دورافتاده Mae Hong Son واقع در شمال غربی تایلند، در نزدیکی مرز میانمار بروید. در اینجا می‌توانید از مناظر کوهستانی لذت ببرید، در روستاهای قبیله‌ای "گردن دراز" کاوش کنید و از کاخ پانگ تونگ دیدن کنید. برای رسیدن به این کاخ باید مسیر کوهستانی شیب‌دار را دنبال کنید. شما در حدود یک ساعت رانندگی از شهر این کاخ را پیدا خواهید کرد، که به واسطه قرارگیری در ارتفاع منظره‌ای به شدت زیبا ارائه می‌دهد. برای بقیه روز به اسپای دو نفره بروید.

 

مطالب مرتبط