گردش‌های ماجراجویانه در تایلند

تایلند از آن دسته از مقاصدی است که در سفر به آن آدرنالین خون‌تان به سقف خواهد چسبید. آیا اهل ماجراجویی هستید؟ پس برای سفر با تور تایلند تردید نکنید. این که دوست دارید این کشور را با دوچرخه کشف کنید و یا با زیپ‌لاین از مسیرهای جنگلی عبور کنید، روش‌های متنوعی برای بازدید از این کشور وجود دارد. ما در اینجا نگاهی به سفر ماجراجویانه در تایلند می‌اندازیم.

 

گواهینامه اسکوبا بگیرید

تایلند دارای بهترین نقاط غواصی دنیاست و گرفتن گواهینامه در یکی از جزایر آن بسیار ارزان است. بسته‌های گواهینامه غواصی اغلب با اقامت و غذای مناسب همراه است، پس هیچ عجیب نیست که گردشگران ماجراجو این کشور را برای دریافت گواهینامه غواصی انتخاب می‌کنند. بهترین مکان برای دریافت گواهینامه PADI (انجمن حرفه ای مربیان غواص) در کوه تائو است. موسسات غواصی در سراسر جزیره خدمات کاملی برای تمامی سطوح از مبتدی تا حرفه‌ای را ارائه می‌دهند. برخی از این موسسات برجسته و باکیفیت شامل Chic Divers، Ban’s Diving Resort و Koh Tao Easy Divers می‌شوند.

 

بخوانید: ۶ جزیره‌ی دیدنی در کرابی برای غواصی

 

 

در جنگل‌های تایلندی پیاده‌روی و کاوش کنید

جنگل‌های سرسبز تایلند برخی از بهترین نواحی سرسبز جنوب شرقی آسیا را تشکیل می‌دهند. مناظر شگفت‌انگیز دیدنی، گیاهان متنوع و حیات وحش بی‌نظیر تایلند سه موردی هستند که عاشقان طبیعت را به تایلند می‌کشانند. برخی از بهترین نقاط برای کاوش و پیاده‌روی در طبیعت شامل شهرهای چیانگ مای، چیانگ رای و مائه ساریانگ می‌شوند. بسته به سطح مهارت و شرکتی که به آن ملحق می‌شوید می‌توانید یک هفته را در جنگل‌های تایلند سپری کنید. یکی از شرکت‌هایی که می‌توانید به آن اعتماد کنید Pooh Eco-Trekking است که 8 ماجراجویی مختلف را در صعودهای 3 ساعته، 4.5 ساعته و 6 ساعته تدارک می‌بیند. اما اگر دوست دارید تجربه‌ای محلی و جذاب را تجربه کنید باید به Trekking Collective ملحق شوید که در برنامه‌های این چنینی به شدت مهارت دارد.

 

بخوانید: دریم‌ورلد تم‌پارک شماره یک بانکوک

 

 

به زیپ‌لاین در شمال تایلند بروید

اگر حس و حال پیوستن به جنگل‌گردی را ندارید اما همچنان دوست دارید در محیطی سرسبز وقت بگذرانید و از بهترین مقاصد گردشگری تایلند لذت ببرید، شاید زیپ‌لاین جواب مناسب برای شما باشد. و این چیزی نیست جز پرواز در ارتفاع 20 متر بر فراز جنگل‌های سرسبز شمال تایلند. یکی از فراموش نشدنی‌ترین فعالیت‌هایی که می‌توانید به صورت گروهی در این کشور انجام دهید رفتن به زیپ‌لاین همراه با سرگروهی طنزپرداز است. برخی از معروف‌ترین شرکت‌هایی که در زمینه پیکنیک گروهی و زیپ‌لاین خدمات ارائه می‌دهند عبارتند از Flight of the Gibbon، Flying Hanuman و Treetop Tour. زیپ‌لاین‌ها برای نوجوانان به شدت جذاب و به یادماندنی هستند. خانواده‌‌های دارای فرزند شانس این را دارند که در جمعی خانوادگی به کاوش در طبیعت همراه با هیجان و ترشح آدرنالین بپردازند.

 

 

تایلند را با دوچرخه بگردید

چه در شهر فرشتگان و چه در شمال تایلند گشت و گذار کنید، بهترین مکانها برای دوچرخه سواری در تایلند به شما این امکان را می‌دهد تا کشور را به روشی بسیار صمیمی‌تر از آنچه که ممکن است از طریق موتور سیکلت یا ماشین تجربه کنید و ببینید. در حالی که پیاده‌روی راهی عالی برای تجربه نقاط دیدنی و محلی و کسب تجارب شخصی است اما در مسافت‌های طولانی می‌توانید رکاب بزنید. مسیرهای دوچرخه سواری معمولا آرام، زیبا، محلی و عاری از شلوغی و ترافیک هستند. در شهرهای اصلی همچون بانکوک و پوکت مسیرهای دوچرخه سواری در نظر گرفته شده تا بتوانید شهر را بگردید و فضای داخلی آن‌ها را از نزدیک ببینید. فقط مطمئن شوید شهری که به آن می‌روید ایستگاه‌های کرایه دوچرخه دارند. شما می‌توانید این دوچرخه‌ها را برای تمام روز به مبلغ 30 بات یعنی کم‌تر از 1 دلار کرایه کنید. به علاوه تعداد زیادی تورهای دوچرخه وجود دارد که می‌توانید به آن‌ها ملحق شوید و نواحی حومه و روستایی را بگردید.

 

بخوانید: بهترین ویلاهای خصوصی سامویی

 

 

در پارک ملی کمپ کنید

میتوانید در زیباترین پارک‌های ملی تایلند پیاده روی کنید. اما توصیه می‌کنیم در فصا‌های موسمی و مرطوب این کار را نکنید زیرا بارش باران‌های ناگهانی می‌‌تواند حس و حال‌تان را خراب کند. شما می‌توانید در جایی مثل اروان واقع در کانچانابوری و در یکی از خانه‌های ییلاقی اطراق کنید. یکی دیگر از پارک‌های ملی که مدت زیادی نیست فضای سبز خود را برای کمپ در دسترس قرار داده Phu Kradueng است. ما همچنین پارک‌های زیبا Kraeng Krachan ، Doi Inthanon و خائو یای را توصیه می‌کنیم که همه این موارد به بازدیدکنندگان امکان می‌دهند تا شب را در فضای سبز کمپ کنند. نکته‌ای که بد نیست بدانید این است که برای امنیت بیشتر از روز قبل ورود و اقامت‌تان را اطلاع دهید.

 

بخوانید: بهترین زمان برای سفر به تایلند

 

مطالب مرتبط