سفر در تعطیلات بهاری: ویژه نوروز 99

آوریل برابر با فروردین، در آغاز فصل بهار زمانی است که زمین دوباره نفس جوانی را می‌کشد. در این فصل طبیعت دوباره زیبایی‌اش را به دست می‌آورد، زمین خشک می‌شود و جوانه‌ها از همه جا سر باز می‌کنند. در سراسر دنیا مردم تمایل زیادی دارند تا به سفر بروند و از دیدن زیبایی‌ها و هوای دل‌انگیز این دوره لذت ببرند. خوشبختانه تعطیلات نوروز فرصت خوبی به ما می‌دهد تا از زیبایی‌های بهاری دنیا دیدن کنیم.

 

تعطیلات بهاری در ژاپن

از چراغ‌های نئون و آشوب پایتخت گرفته تا آرامش و زینت بسیاری از زیارتگاه‌ها و معابد کیوتو، ژاپن یک مقصد فوق‌العاده تلفیقی از مدرنیته و زندگی سنتی است و از بهترین نقاط دنیا برای سفر در فصل بهار است. برخی از مناطق کشور دارای اهمیت تاریخی بوده و جایی مثل پارک صلح از مهم‌ترین نقاط دیدنی ژاپن است. بهار یکی از بهترین فصل‌ها برای سفر به ژاپن، کشور شکوفه‌های گیلاس است. در این زمان باغات درخت گیلاس شکوفه می‌دهند و تمام کشور در صورتی ملایم فرو می‌رود. توکیو پایتخت این کشور هم از این موهبت بی‌نصیب نیست. جشن شکوفه‌های گیلاس هانامی، زمانی است که خانواده‌ها به پارک‌های محلی خود برای تفریح و شادمانی می‌روند. شما در بهار می‌توانید انتخاب کنید در باغ‌های زیبای رنگی گشت بزنید و یا به سمت ارتفاعات برفی بروید.

 

بخوانید: ۱۰ مقصد ایده‌آل برای تعطیلات در فصل بهار

 

 

تعطیلات بهاری در چین

در چین استان شگفت‌انگیز Guizhou، به دلیل فراوانی آب و هوای جذاب در بهار یکی از مقاصد برتر تور نوروز 99 شناخته می‌شود. این استان به لحظ آنتن‌دهی و دسترسی جزو مناطق محروم شناخته می‌شد، اما حالا شرکت‌هایی مثل اپل، هواوی و سایر شرکت‌های فنی تاسیساتی در مرکز استان یعنی Guiyang احداث کرده‌اند که باعث شده تا استان تحت پوشش قرار بگیرد. یکی از پیامدهای این برنامه توسعه در دسترس قرار گرفتن نواحی دورتر و شناخته شدن روستاهای دنج و کوچک سنتی بوده است. شما در سفری اسرارآمیز به این منطقه می‌توانید از روستاهای قدیمی که به کشاورزی و بافندگی مشغولند دیدن کنید و در منظر طبیعی فوق‌العاده دیدنی بازدید کنید.

 

 

تعطیلات بهاری در پرتغال

آیا طرفدار ساحل، شنا و آفتاب گرفتن هستید؟ شاید هوای فروردین برای این کارها خیلی مناسب نباشد اما هوای لیسبون با 20 درجه سانتی‌گراد ایده‌آل برای پیاده‌روی، بازدید از درختان پرشکوفه و کشف گوشه و کنار شهر است. هوای بهاری را به ریه بکشید و از زیبایی‌های کشور دیدن کنید. شهر ساحلی پورتو با نماهای زیبا و مناظر ساحلی دیدنی هوای بسیار مطبوعی در بهار دارد که توجه زوج‌های جوان را به خود جلب کرده است. به علاوه لاگوس در مسیر جنوب کشور دارای جاذبه‌هایی مثل شهر قدیمی و صخره‌های دیدنی است که نباید از دیدن‌شان غافل شوید.

 

بخوانید: برترین فستیوال‌های بهاره در قاره‌ی آسیا

 

 

تعطیلات بهاری در اردن

شاید اردن به خاطر کافه‌های مدرن جهانی و زندگی لوکس آنچنانی شناخته شده نباشد اما شهرت آن برای میراث جهانی یونسکو و مناظر کویری دیدنی‌اش به گوش دنیا رسیده است. این گوهر خاورمیانه‌ای مملو از شگفتی‌هایی است که می‌توانید در تعطیلات بهار 99 آن‌ها را کشف کنید. فروردین هوای اردن گرم است اما سوزان و آزاردهنده نیست و جنگل‌ها و دره‌ها نیز به دلیل بارش‌های زمستانی سرسبز و باطراوت هستند. با چنین توصیفاتی واقعا چه زمانی بهتر از این دوره که بتوانید از هوای عالی و زیبایی‌های طبیعی لذت ببرید؟ در پایتخت از موزه اردن و تاتر رومی دیدن کنید. دریای مرده نیز از مهم‌ترین جاهای اردن است که نباید از رفتن به آن غافل شوید.

 

 

تعطیلات بهاری در مراکش

آیا به دنبال مقصدی تاریخی با زیبایی‌های طبیعی هستید؟ پس به مراکش بروید. بسیاری از منابع می‌گویند این نقطه از آفریقای شمالی بهترین مفصد برای سفر در ماه آوریل، زمانی که آب و هوای تابستان مسیر خود را به سمت جنوب، کوه‌ها، سواحل مدیترانه و اقیانوس اطلس پیش گرفته است. در سراسر این کشور هوا بین 15 تا 35 درجه متغیر است. پس هیچ عجیب نیست اگر و نواحی گرم مرتب به دنبال دوش گرفتن باشید.

 

بخوانید: سفری رمانتیک به زیباترین کشورهای دنیا

 

 

تعطیلات بهاری در ترکیه

در کنار نقاط تاریخی، روستاهای سنتی و مناظر کویری که تاکنون نام بردیم نباید از مهم‌ترین مقصد محبوب و نزدیک به کشورمان غافل بمانیم. استانبول مهم‌ترین شهر گردشی ترکیه در فروردین آب و هوایی خنک و دلچسب با بارش‌های گاه و بی گاه را تجربه می‌کند اما تعطیلات نوروز یکی از شلوغ‌ترین زمان‌ها برای سفر با تور استانبول است. بنابراین اگر واقعا می‌خواهید به ترکیه بروید از شهر زیبای چشمه دیدن کنید و یا مسیرتان را به شهر کویری و تاریخی پاموکاله کج کنید. هر کدام از این شهرها دارای موهبتی هستند که به حسب سلیقه می‌توانند شما را جذب کنند. برای سفری ساحلی با تور آنتالیا سفر بروید. گرچه دمای هوا برای شنا هنوز مناسب نیست اما بی‌شمار فعالیت برای انجام در این منطقه از کشور مثل بازدید از خرابه‌های تاریخی، قایق‌سواری، پیاده‌روی و صعود وجود دارد.

 

مطالب مرتبط