با ۱۰ مرکز خرید بزرگ دنیا آشنا شوید

مراکز خرید عظیم، مملو از فروشگاه‌های متفاوت و سالن‌های سینما، پارک بازی و کافه‌ها و رستوران‌ها، حالا به بخش جدایی ناپذیر شهرهای بزرگ دنیا، مخصوصا آن‌ها که حجم بالایی از گردشگر را هر ساله به خود می‌بینند تبدیل شده است. با این وجود مسابقه ساخت مراکز خرید بزرگ در آسیا باعث شده تنها ۲ مورد از بزرگ‌ترین‌ها، خارج از قاره کهن باشند.

 

 

۱۰- Siam Paragon بانکوک 

 

 

Siam Paragon

 

 

دومین مرکز خرید بزرگ در تور تایلند، در لیست ما دهمین مرکز خرید بزرگ دنیا به حساب می‌آید و تنها از CentralWorld که در نزدیکی‌اش واقع شده است کوچک‌تر است. این مکان بسیار محبوب در تایلند، به خاطر داشتن تعداد بسیار زیاد و متنوعی از سالن‌های سینما، گالری آثار هنری، آکواریوم بسیار معروف "دنیای آب سیام" و سالن کنسرت و اپرا، خارج از تعداد بسیار بالایی از فروشگاه‌های متنوع، به مراتب از هر مرکز خرید دیگری در این کشور پربازدیدتر به شمار می‌رود.

 

 

۹- Berjaya Times Square کوالالامپور

 

 

Berjaya Times Square

 

 

Berjaya Times Square در کوالالامپور در واقع یک برج دو گانه بسیار پیچیده است که شامل یک مرکز خرید بسیار بزرگ و دو هتل پنج ستار می‌شود که با مجموع ۲٫۲۸ میلیون متر مربع مساحت، بزرگ‌ترین مجتمع دنیا به حساب می‌آید با تور مالزی خرید در این مرکز خرید را از دست ندهید. مرکز خرید موجود در این برج دو گانه شامل ۱۰۰۰ فروشگاه، ۶۵ رستوران و کافه و چندین مرکز تفریحی شامل بزرگ‌ترین تم‌پارک سرپوشیده در تمام آسیا، اولین سینمای IMAX دو بعدی و سه بعدی مالزی و بسیاری چیزهای دیگر است. 

 

 

۸-Istanbul Cevahir استانبول

 

 

Istanbul Cevahir استانبول

 

 

این مرکز خرید که در بخش اروپایی استانبول واقع شده، در سال ۲۰۰۵ ساخته شد و هم‌اکنون نیز به عنوان بزرگ‌ترین مرکز خرید اروپا از آن یاد می‌شود. Istanbul Cevahir شامل ۳۴۳ فروشگاه، ۳۴ کافه و رستوران معمولی و ۱۴ رستوران اختصاصی لوکس است، اما این‌ها را باید بگذارید کنار ۱۲ سالن سینما، سالن بولینگ بسیار بزرگ، ترن هوایی کوچک در فضای داخلی و سالن تفریحی دیگر تا به عظمت این مرکز خرید پی ببرید.

 

 

راهنمای گردش در محله تقسیم؛ استانبول

 

 

۷-SM Megamall فیلیپین 

 

 

۷-SM Megamall فیلیپین 

 

 

این مرکز خرید از قدیمی‌ترین‌های لیست ما به شمار می‌رود و در سال ۱۹۹۱ در مترو مانیل ساخته شده و هنوز با ترافیک انسانی ۸۰۰ هزار نفری در روز، یکی از شلوغ‌ترین مراکز خرید دنیا به حساب می‌آید. نکته جالب این است که گنجایش SM Megamall نزدیک به ۴ میلیون نفر در لحظه است! امکانات موجود در این مرکز خرید نیز جزو بهترین‌ها به شمار می‌رود، جایی که چند سالن سینمای کلاس جهانی، یک سالن بولینگ، چندین و چند رستوران و کافه و همچنین یک پارک بازی با نام "پادشاهی اسباب‌بازی‌ها" نیز در آن واقع شده است.

 

 

۶-West Edmonton Mall کانادا 

 

 

۶-West Edmonton Mall کانادا 

 

 

قدیمی‌ترین مرکز خرید در میان بزرگ‌ترین‌ها، در آلبرتای کانادا و در سال ۱۹۸۱ ساخته شد و تا سال ۲۰۰۴، بزرگ‌ترین مرکز خرید دنیا به حساب می‌آمد. از عظمت این مرکز خرید همین بس که در کنار ۸۰۰ فروشگاهی که در خود دارد، شامل بزرگ‌ترین پارک بازی سرپوشیده در تمام دنیا، بزرگ‌ترین پارک آبی سرپوشیده دنیا، سالن گلف مینیاتوری و یک قصر یخی بسیار بزرگ می‌شود و در نهایت سالن‌های سینما و رستوران‌ها و کافه‌ها را نیز باید به این لیست اضافه نمایید.

 

 

۵-Dubai Mall دبی 

 

 

Dubai Mall دبی 

 

 

مرکز خرید Dubai Mall بزرگ و مدرن را در تور دبی می‌بینید  که جزوی از برج خلیفه به حساب می‌آید یکی از جذاب‌ترین مراکز خرید دنیاست که در کنار فروشگاه‌های مختلف از تمامی برندهای معروف دنیا، بزرگ‌ترین آکواریوم جهان را نیز در خود جای داده است. چندین سالن سینما با بهترین تجهیزات ممکن، سالن‌های بازی، بزرگ‌ترین فروشگاه آبنبات در تمام دنیا، بیش از ۱۲۰ کافه و رستوران، سالن بازی واقعیت مجازی و لیستی بلندبالا از سالن‌های مختلف و امکانات متفاوتی که تمامی ندارد.

 

 

ارزان‌ترین هتل‌های دبی برای سفری مقرون به صرفه

 

 

۴-SM Mall of Asia فیلیپین

 

 

SM Mall of Asia فیلیپین

 

 

دیگر مرکز خرید بزرگ فیلیپین نیز در مترو مانیل و در سال ۲۰۰۸ ساخته شد و به واسطه داشتن سالن هاکی روی یخ در ابعاد سالن‌های المپیکی که در خود دارد، به سرعت به یکی از معروف‌ترین مراکز خرید دنیا بدل شد. این مرکز جدا از این سالن یخی، بزرگ‌ترین سالن سینمای IMAX کشور و بزرگ‌ترین سالن سینمای سه بعدی دنیا را در خود جای داده است.

 

 

۳-CentralWorld بانکوک

 

 

۳-CentralWorld بانکوک

 

 

تایلند تعداد بسیار زیادی مرکز خرید را در شهرهای مختلفش جای داده است، اما CentralWorld از تمامی آن‌ها بزرگ‌تر است. البته تفاوت CentralWorld با دیگر مراکز خریدی که تا به اینجا برای شما معرفی کردیم این است که این مکان برای خرید‌های متوسط و نسبتا ارزان قیمت در نظر گرفته شده و همچون دیگر مراکز، جایی لوکس با برندهای معروف و لاکچری نیست.

 

 

۲-Golden Resources Mall پکن

 

 

Golden Resources Mall پکن

 

 

در قلب پکن، دومین مرکز خرید بزرگ دنیا واقع شده که در سال ۲۰۰۵ ساختش به اتمام رسید و حالا به صورت روزانه بیش از ۵۰ هزار بازدیدکننده را میزبانی می‌کند. یکی از مشکلات Golden Resources با تمام خوبی‌های که در خود دارد، این است که همچون اسم در نظر گرفته شده برایش، محصولاتی که در آن به فروش می‌رسد آنقدر گران است که تقریبا خرید از آن برای بیشتر محلی‌ها امکان‌پذیر نیست و به همین واسطه ترافیک انسانی کمی دارد که آن هم اغلب به واسطه گردشگرانی است که به پکن سفر می‌کنند.

 

 

۱-New South China Mall پکن

 

 

۱-New South China Mall پکن

 

 

بزرگ‌ترین مرکز خرید دنیا، در بزرگ‌ترین کشور دنیا با تور چین ببینید. اما بر خلاف انتظار در شانگهای یا پکن نیست و در شهر دوگانگوان قرار دارد. این مرکز خرید شامل ۷ بخش مختلف می‌شود که هر کدام نمادی از یکی از شهرهای بزرگ‌ دنیا را در خود داشته و معرف آن است. متاسفانه این مرکز خرید بزرگ و زیبا، کم رونق‌ترین در میان لیست ما است و با کم بود شدید مراجعه کننده مواجه بوده و هست. به همین خاطر بسیاری از فروشگاه‌های آن بعد از گذشت ۱۳ سال از بازگشایی، هنوز خالی مانده است.

 

 

کاوش در پارک تاریخی باستانی ریتان با بچه‌ها؛ پکن

مطالب مرتبط