۶ مقصد ارزان دنیا برای گردش و خرید

افرادی که به سفر می‌روند، به دسته‌های مختلفی تقسیم‌بندی می‌شوند. آن‌ها که برای دیدن مناظر طبیعی به جایی سفر می‌کنند، آن‌ها که علاقه‌مند به نقاط تاریخی هستند و البته دسته‌ی بزرگ‌تری که عاشق خریدند و پا به هر شهری که می‌گذارند، اول به دنبال بازارها و مراکز خرید می‌گردند. بین همین علاقه‌مندان به خرید هم همیشه هستند کسانی که دوست‌ دارند اجناس نسبتا ارزان‌تر بخرند. لیستی که ما امروز تهیه کردیم، مختص به این افراد است. شهرهایی که اگر چه مراکز خرید لوکس و گران دارند، اما به عنوان ارزان‌ترین مقاصد گردشگری برای خرید در تمام دنیا شناخته می‌شوند.

 

 

۱- هنگ کنگ

 

 

هنگ کنگ

 

 

بهترین مقصد گردشگری آسیایی برای خرید، ارزان‌ترین در تمام دنیا نیز محسوب می‌شود. شهری که به گواه مسافرانی که به آن سفر کرده‌اند، قیمت‌ها واقعا عالی است و در بسیاری از بازارها و مراکز خریدش می‌توان بر روی قیمت تمام شده چانه زد و در نهایت محصولی خرید که به تمام هزینه‌ای که برایش کرده‌اید می‌ارزد. هنگ کنگ مراکز خرید لوکس و بسیار خوبی دارد، اما در نهایت بازارهای متنوع و مراکز خرید همگانی آن جایی هستند که شما می‌توانید اجناس بسیار عالی در دسته‌بندی‌های متفاوت از لباس و ملزومات شخصی تا وسایل الکترونیک را با قیمت پایین خریداری کنید.

 

 

۲- توکیو، ژاپن

 

 

 توکیو، ژاپن

 

 

توکیو به طور کلی شهری گران برای سفر است، اما این گرانی در بازارهای این شهر خیلی صدق نمی‌کند. برای هر دسته اجناسی که به دنبالش باشید، جایی برای رفتن وجود دارد. لباس، کیف و کفش و صد البته تجهیزات الکترونیک بازارهای مخصوص به خود را دارند که جدا از مراکز خرید لاکچری و معروف شهر هستند. یکی از نکاتی که احتمالا همه در موردش به شما گفته‌اند، پیدا کردن اجناس عجیب و خاص ژاپنی است. جنس‌هایی که در هیچ کجای دنیا پیدا نخواهید کرد. در این بین علاقه‌مندان به مجسمه‌ها و کارهای فانتزی نیز انتخاب‌های گسترده و بسیار ارزان‌تر از کشورهای اروپایی در دسترس خواهند داشت. توکیو برای کودکان و نوجوان بهشتی برای خرید به سلیقه آن‌هاست.

 

 

سفر به شهرهایی با خانه‌های رنگارنگ

 

 

۳- مادرید، اسپانیا

 

 

مادرید، اسپانیا

 

 

اگر در اروپا بخواهیم جایی را برای خرید ارزان مثال بزنیم، اول از همه باید در مورد مادرید بگوییم. مادرید به این معروف است که بیش از ۵۰ هزار بوتیک در خود دارد و برای کسانی که قصد خرید لباس دارند، هر سلیقه با هر میزان بودجه‌ای را پوشش می‌دهد. با این حال بازارهای متعدد، مراکز خرید بسیار و بازارهای دوره‌ای در این شهر زیبا، باعث می‌شود گاهی فراموش کنید که قرار بوده به سراغ زیبایی‌های معماری پایتخت اسپانیا بروید، نه اینکه تمام مدت به خرید مشغول شوید. برای مثال "ال راسترو" بزرگ‌ترین بازار کل اسپانیاست که یکی از بهترین نقاط برای خرید با قیمت مناسب شناخته می‌شود.

 

 

۴- مکزیک

 

 

مکزیک

 

 

مکزیک همچون چین، از جمله غول‌های تولید لباس و لوازم شخصی ارزان‌قیمت به حساب می‌آید. در واقع همان انتظاری که ما از بازارهای ارزان قیمت آسیای شرقی داریم که در کنار لباس‌های چینی به فروش وسایل دست ساز محلی، اجناس ارزان و زیبا می‌پردازند، این نظر در آمریکا نسبت به مکزیک است. بسیاری شهرهای مکزیک حالا به مهم‌ترین نقاط گردشگری در این قاره بدل شده و بسیاری از آمریکایی‌ها تعطیلات خود را در سواحل این کشور می‌گذرانند و از بازاهار ارزان آن خرید می‌کنند.

 

 

۵- بانکوک، تایلند

 

 

 بانکوک، تایلند

 

 

چه کسی است که نداند بانکوک در تور تایلند یکی از ایده‌آل‌ترین نقاط دنیا برای آن‌هایی است که عاشق خرید هستند. این شهر مملو از مراکز خرید مدرن و زیبا، بازارهای روزانه و شبانه پر تعداد و تعداد بی‌شماری فروشگاه و پاساژ و بوتیک است. در واقع همانقدر که می‌توانید در این شهر به خرید لوکس و گران مشغول شوید، امکانات زیادی نیز برایتان وجود دارد تا خریدی ارزان قیمت نیز بکنید. بازارهای بانکوک مملو از اجناس تولید چین و تولید خود این کشور است و البته در عین اینکه می‌توانید با فروشندگان به چانه‌زنی مشغول شوید، باید حواستان باشد تا اجناس تقلبی نخرید. به طور کلی خرید اجناس الکترونیک از بازارهای این شهر خیلی توصیه نمی‌شود، در عوض خرید لباس بهترین گزینه برایتان خواهد بود.

 

 

بهترین مقاصد گردشگری تایلند برای سفری آرامش‌بخش

 

۶- پراگ

 

 

prague

 

 

پایتخت جمهوری چک یکی دیگر از نقاطی است که شما در عین دیدن از زیبایی‌های یک شهر فوق‌العاده، می‌توانید در آن به خرید ارزان در بازارهای متنوع آن مشغول شوید. پراگ نمونه‌ی بارز یک کشور شرق آسیایی زیبا با بازارهای مختلف است، به شکلی که بخش زیادی از مردم اروپا حتی برای تفریح و خرید این شهر را انتخاب می‌کنند. قیمت‌های بسیاری اجناس مخصوصا در زمینه پوشاک، بین پراگ با دیگر شهرهای اروپایی به هیچ وجه قابل قیاس نیست. شهری که در عین عالی بودن برای گردش و بازدید از بناهای متعدد و زیبایی‌های طبیعی، جایی عالی برای خرید نیز به حساب می‌آید.

مطالب مرتبط