معرفی شگفت انگیزترین پدیده‌های آبی دنیا

همانطور که می‌دانید ۷۱ درصد از سطح زمین را آب‌ها پوشانده‌اند. به همین دلیل کره ما به رنگ آبی دیده می‌شود. عکس‌های رسیده از فضاپیمای آپولو مناظر زیبای از پدیده‌های آبی در سطح زمین را به ثبت رسانده است. دنیای ما با داشتن روخانه‌های فراوان، دریاچه‌های زیبا، آبشارهای چشمگیر، یخچال‌های خیره‌کننده و دریاهای سرسبز و زیبا دارای شگفتی‌های زیادی است که هنگام سفر می‌توانند به عنوان جاذبه‌های دیدنی و گردشی در نظر گرفته شود. معمولا این مناطق برای تمام گروه‌های سنی جذاب بوده و اوقات دل‌انگیزی را برای خانواده‌ها رقم می‌زنند. ما در این مقاله به معرفی برخی از بهترین شگفتی‌های آبی خواهیم پرداخت.

 

 

زیمبابوه زامبیا، آبشارهای ویکتوریا

 

 

زیمبابوه زامبیا، آبشارهای ویکتوریا

 

 

رودخانه زامبزی واقع در کشور زیمبابوه، یکی از زیبایی‌های طبیعی آبی است که عرض زیاد آب به ۱۷۰۰ متر می‌رسد. این رودخانه طی پیمودن مسیری به لبه صخره رسیده و با سقوط از ارتفاع ۱۰۰ متری به آبشار ویکتوریا می‌پیوندد. حجم بالای آب و وجود ارتفاع ۱۰۰ متری آبشار باعث ایجاد سر و صدای بلند و رعد و برق گونه‌ای می‌شود که از دور دست‌ها به گوش می‌رسد. در فصل بارانی که از اوایل آذر ماه تا اواسط اردیبهشت ادامه دارد به بیشترین حجم خود رسید و محیط اطراف خود را در مه و غبار آب فرو می‌برد.

 

 

 

ایتالیا، کانال‌های آبی ونیز

 

 

ایتالیا، کانال‌های آبی ونیز

 

 

یکی از لذت‌هایی که می‌توان از سفر به جایی با شگفتی‌های آبی به دست آورد. گشت و گذار در کانال آبی ونیز واقع در ایتالیا است. ونیز بر روی آب ساخته شده و بعضی از ۱۵۰ کانال آن حدود ۷۰۰ جزیره شناور را به هم مرتبط می‌کند. هر کسی که به ونیز سفر می‌کند چه با پا چه با قایق باید به محله‌های سر زده و به تماشای منظره زیبای کانال بپردازند. گشت و گذار در این کانال‌ها زیر نور مهتاب یکی از عاشقانه‌ترین تجاربی است که می‌توانید در ونیز کسب کنید. کانال ۳ کیلومتری گرند که خیابان اصلی آبی ونیز محسوب می‌شود. در مسیرهای طولانی، تاکسی‌ها و اتوبوس‌های دریایی بهتر از قایق‌ها است.

 

 

چین، رودخانه لی

 

 

چین، رودخانه لی

 

 

طی سالیان دراز رودخانه لی الهام‌بخش شاعران و هنرمندان زیادی بوده است. این رودخانه ۸۳ کیلومتری با پیمودن مسیری مارپیچ یک منظره افسانه‌ای بین قله‌های مخروطی آهکی ایجاد می‌کند. انعکاس محیط زیبای اطراف در آب‌های صاف و شفاف آن دنیایی وارونه پیش چشمان شما ترسیم می‌کند. هنگام مه، جنگل‌ها و قله‌های کوه‌ها در مه فرو رفته و زیبایی نفسگیر آن دو چندان می‌شود در تور چین حتما دیدن این منظره را تجربه کنید. این قله‌ها میزبان انواع گیاهان و درخت‌های متنوعی و همچنین بامبو نیز هست. این رودخانه در هم پیچ خود چیزهای گوناگونی برای ارائه دارد.

 

 

زیباترین پارک‌های ملی چین که باید ببینید

 

 

روسیه، دریاچه بایکال

 

 

روسیه، دریاچه بایکال

 

 

دریاچه بایکال در جنوب شرقی سیبری، بزرگ‌ترین و قدیمی‌ترین دریاچه در جهان است که در تور روسیه می‌توانید به دیدن آن بروید این دریاچه  که حدود ۲۵ میلیون سال عمر و ۱۷۰۰ متر عمق دارد. به همین دلیل دانشمندان جهان بر روی این دریاچه تحقیق می‌کنند تا درک بهتری از آن و دوره‌هایی که به خود دیده به دست بیاورند. این دریاچه به دلیل قدمت بالایی که دارد در داشتن انواع موجودات و آبزیان متنوع بسیار غنی بوده و یکی منابع تحقیق بر روی تکامل و سیر زندگی این موجودات محسوب می‌شود. جدای این، از نظر گردشگری، اطراف این دریاچه عظیم را جنگل‌ها و صخره‌‌های پوشیده از برف احاطه کرده است که منظره بی‌نهایت زیبایی را پدید آورده و چشم هر بیننده‌ای را به خود خیره می‌کند. در طول زمستان، سطح این مکان به گونه‌ای یخ می‌زند که قطار از روی آن عبور می‌کند و یک سواری هیجان انگیز را پدید می‌آورد. در تابستان همین مسیر یخ زده به آب‌های شفاف و کریستالی تا عمق ۴۰ متر بدل می‌شود که در حاشیه‌هایش گلزارهای زیبایی پدید آمده و در کنار هم منظره‌ای کم نظیر را سبب می‌شوند.

 

 

دانستنی‌های جذاب روسی که شما را مسافر مسکو می‌کند!

 

 

مصر، رود نیل

 

 

مصر، رود نیل

 

 

داستان‌ها و شگفتی‌هایی که از رود نیل –طولانی‌ترین رودجهان- گفته می‌شود، باعث شده بسیاری بار سفر ببندند و به مصر سفر کرده تا سوار بر قایق به میان آن رفته و به چشم خود زیبایی‌هایش را ببینند. این سفرها عموما به وسیله کشتی‌های Dhow یا قایق‌ها و کشتی‌های این چنینی انجام می‌شود. مسیری زیبا و چشم‌نواز که می‌توان تا ساعت‌ها در آن پیش رفت و هر لحظه ویژگی جدیدی از این کشور زیبا را کشف کرد. این رودخانه یکی از جذاب‌ترین نقاطی خواهد بود که می‌توانید با همسرتان لحظات عاشقانه‌ای را سپری کرده و از زیبایی‌های طبیعی آن استفاده ببرید.

 

 

جنوب اقیانوس آرام، بورا بورا

 

 

جنوب اقیانوس آرام، بورا بورا

 

 

جزیره پلینزی بورا بورا در اقیانوس آرام جنوبی به عنوان زیباترین جزیره جهان شناخته می‌شود. تالاب‌های آبی آن توسط تپه‌های دریایی مرجانی احاطه شده است. این جزیره در امتداد یک کوه آتشفشانی فوق‌العاده به ارتفاع ۷۲۷ متر پوشیده از درختان گرمسیری واقع شده است. شما می‌توانید در سواحل ماسه سفید آن به گشت‌زنی پرداخته و از انواع امکانات و تفریحات آبی آن استفاده کنید. همچنین اقامتگاه‌های فوق لاکچری با مناظر شگفت‌انگیز نیز انتظار شما را در این منطقه خواهد کشید. شما می‌توانید یکی از عاشقانه‌ترین تجارب زندگی‌تان با همسر خود در این جزیره کسب نمایید.

 

 

ایتالیا، دریاچه کومو

 

 

ایتالیا، دریاچه کومو

 

 

هزاران سال پیش، یخچال‌های طبیعی قله‌ها و دره‌های آلپ را شکل دادند. این یخچال‌های طبیعی، حدود ۴۸ کیلومتری شمال میلان، دریاچه‌های pre-Alpine را در منطقه لومبارد در حدود تشکیل دادند. دریاچه کمونو با آب‌های عمیق رنگی شفاف و نیلگون داشته و به شیشه زهره شناخته می‌شود. در اطراف این دریاچه ویلاهای زیبا در بین درختان سرسبز ساخته شده است که محلی دل‌انگیز برای اقامت پیش‌کش می‌کنند. همچنین روستاهای عجیب و جذاب آن از نقاط گردشی محسوب می‌شود.

مطالب مرتبط