زیباترین رودخانه‌های دنیا: قسمت اول

رودخانه‌ها، مهم‌ترین منابع آب شیرین هستند که توسط مادر طبیعت به موجودات هدیه داده شده‌اند. رودها به خودی خود زیبا هستند، با این وجود برخی از آنها به دلایلی نظیر مناظر اطراف و چشم اندازهای مسیر و شفافیت و رنگ آب نسبت به سایرین از لحاظ زیبایی برتری دارند.

مقاله معرفی 10 رود بزرگ دنیا، دیدی مناسب از ارزیابی طول رودهای بزرگ جهان را در اختیارتان می‌گذارد. اما در این جا قصد داریم به معرفی زیباترین رودهای دنیا بپردازیم که بی‌شک، می‌توانند ذهن شما را برای همیشه به خود مشغول کنند و از تصاویر زیبا سرشار نماید. 

 

Danube

دانوب یکی از رودخانه‌های نمادین جهان است. این رودخانه، نزدیک به 2،896 کیلومتر طول دارد و از ده کشور از جمله آلمان، اتریش و رومانی عبور می‌کند. شاید زیباترین بخش آن، همان قسمتی باشد که از جنگل سیاه آلمان می‌گذرد و تصویر کاخ شاهزاده فورستنبرگ، در دوناوشتینگن آلمان در آن منعکس می‌شود. بی‌شک دانوب از زیباترین رودهای دنیا است. 

بخوانید: بهترین شهرهای حاشیه رود در دنیا

 

 

Colorado

یکی از بزرگ‌ترین رودخانه‌های دنیا با طول ۲،۳۰۰ کیلومتر، رودخانه کلرادو است که در نهایت خود به خلیج کالیفرنیا سرازیر می‌شود. این رودخانه به لحاظ بزرگی و زیبایی، شهرت زیادی خصوصا در شبکه‌های اجتماعی نظیر اینستاگرام پیدا کرده است. پیشنهاد می‌کنیم که حتما سفری دریایی با یک قایق در این رودخانه داشته باشید و با این پدیده واقع شده در جنوب غربی آمریکا از نزدیک آشنا شوید.

 

 

Nile

رود نیل، در شمال شرقی قاره آفریقا واقع شده و طول آن ۶،۶۵۰ کیلومتر تخمین زده شده است. این رود که از 10 کشور افریقایی عبور می‌کند، تصاویری بی‌بدیل از معابد لوکسور و کوم اومبو که مربوط به 180 سال قبل از میلاد مسیح هستند را به مخاطبان هدیه می‌دهد. سد آسوان که بر روی رودخانه نیل ساخته شده است، مانع از آبگرفتگی بیشتر شهرهای مدرن می‌شود.  توصیه می‌کنیم که سفر با قایق بادبانی، کایاک سواری و رفتینگ را در این رود زیبا تجربه کنید.

 

بخوانید: بهترین‌ نقاط دنیا برای عاشقان غذاهای دریایی

 

 

Columbia

با وجود آتش سوزی اخیر که در جنگل‌های اطراف رودخانه کلمبیا رخ داد، اما این رودخانه هنوز هم از زیباترین مقاصد رودخانه گردی در دنیا به شمار می‌آید. مهم‌ترین منظره‌هایی که در طول سفر به این رودخانه با آن مواجه خواهید شد، یکی خانه ویستا سنگی مربوط به سال 1917 و دیگری نمادهای هنری موزه هنر ماری هیل است. گفتنی است که رودخانه کلمبیا، در حدود 2000 کیلومتر طول دارد و جزو بزرگ‌ترین رودخانه‌های دنیا محسوب می‌شود.

 

 

Mississippi

طول این رود بزرگ و زیبا که در آمریکای شمالی واقع شده است، به 2،320 کیلومتر می‌رسد. این رودخانه، از دریاچه ایتاسکا سرچشمه می‌گیرد و در نهایت به خلیج مکزیک سرازیر می‌شود. یک سفر قایقی به می سی سی پی داشته باشید و در سر راه خود، از مناظر و جاذبه‌های مسیر از جمله املاک لوئیزیانا و زمین‌های هوماس، دیدن کنید.

 

بخوانید: زیباترین دریاچه‌های رنگی دنیا

 

 

Hanalei

این رود، یک قطعه چشمگیر از هدیه طبیعت است که در جزایر هاوایی واقع شده است. خود هاوایی برای بیشتر ما، یک سرزمین عجایب عالی را تداعی می‌کند و وجود چنین رودخانه‌ای، زیبایی آنرا چندین برابر می‌نماید. اگرچه طول رودخانه چندان زیاد نیست و در حدود 25.3 کیلومتر است، اما این رود، زیستگاه بسیاری از موجودات به شمار می‌آید. رودخانه Hanalei، به عنوان یکی از مکان‌های معتبر و میراثی در هاوایی در نظر گرفته شده است. علاوه بر این ، اکثر اراضی کشاورزی در کنار رودخانه واقع شده‌اند که طبیعتی سرسبز و چشم نواز را برای مخاطبان به ارمغان می‌آورند.

 

 

Mekong

این رود که از فلات تبت، چین، برمه، لائوس، ویتنام، کامبوج و تایلند میگذرد، با طول تقریبی 4،350 کیلومتر، دوازدهمین رودخانه طولانی جهان است. اگر با تور تایلند سفر می‌کنید، پیشنهاد می‌کنیم که حتما از این رود دیدن کنید. شما می‌توانید با گشت و گذار در این منطقه، چشم‌اندازهای زیبا و بی‌نظیری از مزارع برنج، طبیعت بکر، معابد قرن هشتم، تنوع زیستی گیاهان و جانوران و غیره را ببینید و یا یک اتاق در هتل Mekong Riverview رزرو کنید تا از بالکن آن، منظره‌ای دلنشین از رودخانه را به نظاره بنشینید. البته باید گفت که به دلیل تغییرات شدید فصلی در جریان و وجود رودها و آبشارها، حرکت در این رودخانه دشوار است.

 

 

Seine

یکی از جاذبه‌های گردشگری محبوب پاریس، رود Seine است که با طول بیش از 777 کیلومتر، دومین رودخانه طولانی فرانسه به شمار می‌آید. این رودخانه، فقط در فضای داخلی کشور فرانسه جریان دارد. آب آن، بسیار تمیز و مناسب برای نوشیدن است و همچنین به خنک کردن ایستگاه‌های برق واقع در مجاورت رودخانه کمک می‌کند. این رودخانه زیبا، چشم انداز بی‌نظیری به بسیاری از نقاط دیدنی پاریس مانند برج ایفل، لوور و کلیسای جامع نوتردام دارد.

 

بخوانید: جذاب‌ترین گردش‌های دریایی در سراسر دنیا

 

 

Missouri

با طی مسافت 5،526 کیلومتر از غرب مونتانا تا میسوری، رودخانه میسوری پانزدهمین رودخانه بزرگ جهان و از زیباترین نمونه‌های موجود در دنیاست. این رود زیبا از مونتانا، داکوتای شمالی و داکوتای جنوبی، کانزاس، میسوری، نبراسکا و آیووا عبور می‌کند. لازم به ذکر است که این رودخانه علاوه بر جاذبه‌های بصری و زیبایی، امکان اصلی حمل و نقل، تجارت و کشاورزی برای میلیون‌ها نفر در این منطقه به شمار می‌آید. جالب است بدانید که حدود 1/3 جو و گندم در امتداد رودخانه رشد می‌کنند.

 

 

کره زمین سرشار از رودخانه‌های زیبا و بی‌بدیل است. این امکانات طبیعی که تمدن‌های بسیاری را در حوالی خود جمع کرده‌اند، حال و هوایی شاعرانه و عاشقانه را به بشر ارزانی می‌کنند. در این مقاله به معرفی برخی از این جاذبه‌های طبیعی پرداختیم. در ادامه، شما را با رودخانه‌های زیبای دیگری در جهان آشنا خواهیم کرد.

 

مطالب مرتبط