زیباترین رودخانه‌های دنیا: قسمت دوم

در طی قرن‌ها، بشر از زیبایی پدیده‌های طبیعی نظیر رودخانه‌ها برخوردار بوده و از این رهگذر روحش را جلا داده است. بی‌شک یکی از جاذبه‌ها برای سفر گردشگران به اقصی نقاط دنیا، همین رودها هستند که چشم اندازهای بی‌بدیل و نیز تفریحات آبی متعددی را برای علاقمندان فراهم می‌کنند. در ادامه مقاله قبلی، در این جا نیز قصد داریم برخی از زیباترین رودخانه‌های جهان را به نظاره بنشینیم.

 

Douro

این رودخانه با زیبایی بی‌نظیرش، از مناطق شمالی-مرکزی اسپانیا شروع شده و به پرتغال ختم می‌شود. علاوه بر این، رودخانه به دلیل ویژگی خاص و منحصر به فردش در مقایسه با سایر رودخانه‌های جهان، به عنوان میراث جهانی شهرت دارد و یکی از زیباترین رودخانه‌های دنیا است. رنگ بی‌بدیل آن به همراه طبیعت سرسبز اطراف طول رودخانه، منظره‌ای کامل و تجربه یک سفر دریایی عالی را برای علاقمندان فراهم می‌کند.

 

 

Hudson

این رود زیبا، به نام هنری هادسون انگلیسی نامگذاری شد که در سال 1609 آنرا کشف کرد. رودخانه، از مناطق شمالی نیویورک جاری می‌شود و مرز سیاسی بین نیوجرسی و نیویورک را تشکیل می‌دهد. واقعاً باورکردنی نیست، اما باید گفت که رودخانه هادسون به دلیل زاویه دید فوق العاده‌اش می‌تواند میلیون ها نفر را شیفته خود کند. این رود، چشم اندازی به کوه خرس و پل معروف آن دارد.

 

بخوانید: جذاب‌ترین گردش‌های دریایی در سراسر دنیا

 

 

Rhine

رود راین به دلیل ظاهر خارق العاده‌اش، هر بیننده‌ای را مجذوب خود می‌کند. منحنی مسیر رودخانه، نمای آن را فوق‌العاده خاص می‌نماید. این رود بزرگ که طولی در حدود 1،230 کیلومتر دارد، سومین رود بزرگ در اروپا به شمار می‌آید و یکی از 10 رود بزرگ دنیا است. راین، از سوئیس شروع می‌شود و از بسیاری از کشورها از جمله اتریش، فرانسه، آلمان و هلند عبور می‌کند.

 ظاهر ساختار یافته و متمدنانه کنار رودخانه، اطمینان و آرامشی ژرف را برای مخاطبان به ارمغان می‌آورد. آهنگسازان، هنرمندان و نویسندگان، قرن‌هاست که اسیر عاشقانه‌های این رودخانه هستند. مناظر دیدنی و قلعه‌های مرتفع آن، الهام‌بخش شاهکارهایی عالی بوده‌اند.

سفر به رودخانه راین، امکان لذت بردن در هر زمانی از سال را برایتان رقم می‌زند. در زمستان، سفرهای دریایی و بازدید از بازارهای کریسمس در این منطقه از محبوبیت فراوانی برخوردارند. در حالی که سفرهای دریایی بهار، این فرصت را می‌دهند تا از کناره‌های رودخانه که پوشیده از لاله‌های رنگارنگ هستند و از مناظر روستاها و شهرهایی که برای عید پاک با تخم مرغ‌های دستی تزئین شده‌اند، لذت ببرید. گزینه دیگر بازدید از فصل پاییز است، زیرا برگ‌ها به رنگ طلایی در می‌آیند و منظره‌ای باورنکردنی را به مخاطبان ارزانی می‌کنند.

 

 

 Rhône

این رود که از کوه آلپ در سوئیس شروع می‌شود و به دریای مدیترانه می‌ریزد، طولی معادل 813 کیلومتر دارد. علاقمندان در همه فصول سال، می‌توانند از کروز سواری در این رودخانه لذت ببرند.

بعلاوه اگر اواخر ماه ژوئن یا اوایل ژوئیه برای تعطیلات و گشت و گذار برنامه‌ریزی کنید، می‌توانید شاهد دیدن مزارع تازه و باشکوه اسطوخودوس نیز باشید که عطرشان هوا را آکنده می‌کند. از طرف دیگر در اواخر ماه سپتامبر، برداشت انگور در این حوالی به طور جدی شروع می‌شود. این منطقه، به اسب‌های سفید و فلامینگوهای صورتی خود شهرت دارد.

 

بخوانید:‌ بهترین‌ نقاط دنیا برای عاشقان غذاهای دریایی

 

 

Main

یک سفر دریایی در طول این رود زیبا، یکی از بهترین راه‌ها برای تجربه آلمان قرون وسطایی است. رود ماین، از کولمباخ تا ماینتس آلمان با طول 525 کیلومتر امتداد می‌یابد. زیبایی کناره‌های آن، از خانه‌های رنگارنگ و چوبی گرفته تا جنگل‌های سرسبز و مناظر مسحور کننده و نیز کروز سواری در طول آن، هر بیننده‌ای را به وجد می‌آورد.

 

 

Volga

ولگا، طولانی‌ترین رود اروپا و یکی از مهم‌ترین و زیباترین رودخانه‌های روسیه است. از میان 20 شهر بزرگ روسیه، 11 شهر آن از جمله مسکو در حوزه رودخانه ولگا واقع شده اند. این رود که از شمال غربی مسکو سرچشمه می‌گیرد، دارای طول 3،645 کیلومتر است و در انتهای خود به دریای خزر سرازیر می‌شود. اهمیت این رود علاوه بر زیبایی، به لحاظ حل و نقل دریایی در روسیه است.

 

بخوانید: بهترین نقاط دنیا برای پرش‌های هیجان‌انگیز به دریا

 

 

Zambezi

این رودخانه زیبا با طول 3،540 کیلومتر، چهارمین رودخانه طولانی در آفریقا است. این رود، از تالابی در شمال غربی زامبیا سرچشمه می‌گیرد و از طریق آنگولا در امتداد مرزهای نامیبیا، بوتسوانا به موزامبیک سرازیر میشود. چندین پارک ملی و آبشارهای مختلف در کنار رودخانه واقع شده‌اند، اما باید گفت که جذاب‌ترین ویژگی Zambezi، زیبایی آبشار ویکتوریا است. این رودخانه، جمعیت بسیاری از حیوانات را پشتیبانی می‌کند. هیپوپوتاموس در بیشتر بخش‌های آرام رودخانه فراوان است و تمساح‌های بسیاری نیز در این منطقه وجود دارند. Zambezi همچنین از چند صد گونه ماهی پشتیبانی می‌کند.

 

 

Orinoco

این رودخانه بی‌نظیر و زیبا با طول بیش از 2،735 مایل، در قاره آمریکای جنوبی جریان دارد و 75 درصد آن در ونزوئلا جاری است و 25 درصد باقی مانده در کلمبیا جریان دارد. مردم Piaroa، به دلیل معیشت خود به این رودخانه وابسته‌اند. مردان با ماهیگیری از این رودخانه لذت می‌برند، در حالی که زنان برای رشد سبزیجات و محصولات زراعی از این آب استفاده می‌کنند. گونه‌های بسیاری از پرندگان در کنار این رودخانه زیبا یافت می‌شوند. این رودخانه همچنین به عنوان زیستگاه، تقریباً 1000 گونه ماهی خاص مانند مارماهی، پیراناها و گونه‌ای از گربه ماهی به نام Laulao را در خود جای داده است.

 

بخوانید: عجیب‌ترین دریاچه‌های توریستی

 

 

همانطور که مشاهده کردید، رودخانه‌های زیبای بسیاری در سراسر کره زمین وجود دارند که میتوانند زمینه‌ای به یاد ماندنی را برای یک تعطیلات خارق العاده فراهم کنند. البته هر کدام از آنها، جذابیت و پیشینه تاریخی و فرهنگی اصیل را شامل می‌شوند. بنابراین تصمیم با شماست که بررسی کنید و بدانید که سفر به کدامیک از رودخانه‌ها برایتان جذابیت بیشتری دارد.  

 

مطالب مرتبط