بهترین شهرهای حاشیه رود در دنیا

رودخانه‌ها بخش زیبایی از طبیعت هستند که در حاشیه آن‌ها می‌توان به تفریح پرداخت و در آن فعالیت‌های متنوعی انجام داد اما این پدیده زیبا زمانی قابل توجه‌تر می‌شوند که از میان شهر عبور می‌کنند. رودخانه‌ها برای شهرها منبع تغذیه و حمل و نقل، ارائه آب آشامیدنی و شستشو و همچنین مکانی برای تفریح هستند. به علاوه رودخانه‌های شهر برای مسافران محلی برای وقت گذرانی و قدم‌زنی هم محسوب می‌شوند. در سراسر دنیا شهرهای رودخانه‌ای زیادی وجود دارد که از لحاظ کشتیرانی، حمل و نقل و یا تفریحی اهمیت بالایی دارند.

 

 

پرتغال، پرتو؛ رودخانه Douro

 

 

پرتغال، پرتو؛ رودخانه Douro

 

 

شهر قدیمی شهر پورتو کنار یک دره سنگی بالای دهانه دورو ساخته شده و با کلیساهای زیبا و طلایی زینت بخشیده شده است. شما می‌توانید روح فوق‌العاده زندگی را در زن‌هایی ببینید که حیاط و جلوی در منازل را می‌شویند و در بازارهای شلوغ مشغول خرید سبزیجات هستند. اما در حاشیه پایین رودخانه جوان‌ترها در کافه‌ها مشغول به کار و یا وقت گذرانی هستند. در واقع این بخش شهر قسمت جدید آن محسوب می‌شود.
این شهر زیبای رودخانه‌ای یکی از مقاصد برجسته پرتغال برای استراحت و لمس فرهنگ اصیل و سنتی مردم شناخته می‌شود. مخصوصا این که به واسطه بخش جدید شهر شما حق انتخاب‌هایی هم دارید.

 

 

روسیه؛ یاروسوالی؛ رودخانه ولگا

 

 

 

روسیه؛ یاروسوالی؛ رودخانه ولگا

 

 

بخش شهری رودخانه ولگا در قسمت بالای آن و بین رودخانه‌های ولگا و کوتوروسی و در فاصله ۱۵۰ کیلومتری شمال شرقی مسکو واقع شده است. یاروسوالی یکی از زیباترین و قدیمی‌ترین شهرهای ایالت است که ارزشمندی آن را می‌توان در ۱۷۰ کلیسایش دید.
جاذبه اصلی این شهر در تور روسیه کلیسای قرن ۱۶امی الیاس پیامبر است که به زیبایی با انواع نقوش آبی و موار زینتی به نما آمده است.
البته کلیساهای روسیه در اغلب مواقع بسیار زیبا و دیدنی هستند اما این بدان معنا نیست که در یاروسوالی هیچ کار دیگری به غیر کلیساگردی نداشته باشید. سعی کنید در بازارهای شلوغ شهر کاوش کنید و نکات فرهنگی و اجتماعی مردم را کشف نمایید. انواع پنیرها، ترشی‌جات و سوسیس عمده خوراکی‌هایی هستند که پیدا خواهید کرد.

 

 

معماری‌های بی‌نظیر دوره بیزانس، از دیدنی‌ها تا خرابه‌ها

 

 

مجارستان، بوداپست؛ رودخانه دانوب

 

 

مجارستان، بوداپست؛ رودخانه دانوب

 

 

بوداپست شهری پر از تناقص است. درحالی که خیابان‌های آن با ترافیک و شلوغی پر شده اما در کنارش می‌توان به حاشیه رودخانه رفت و با قدن زدن و تماشای اطراف به آرامش رسید. در واقع با تمام ویژگی‌هایی که مجارستان دارد اما دانوب یکی از شناخته شده‌ترین رودخانه‌های دنیا از سرمایه اصلی آن شمرده می‌شود.
با رفتن به بالای تپه بولیدا شما می‌توانید بهترین منظره شهر را به تماشا بنشینید که چطور اپرایی زیبا از نور در مقابلتان سوسو می‌زنند. پایین رودخانه نمایی زیبا از پارک بودا،  تراس کلیسای جامع سنت استفان و کاخ سلطنتی سابق وجود دارد که توصیه می‌کنیم حتما از آن‌ها دیدن کنید.

 

 

آمریکا، نیو اورلئان؛ رودخانه میسیسیپی

 

 

 نیو اورلئان؛ رودخانه میسیسیپی

 

 

نیو اورلئان نسخه‌ای از شهرهای چند فرهنگی آسیایی همچون کوالالامپور و استانبول در آمریکاست. شما در این شهر جادویی شگفت‌انگیر با معماری بی‌‌نظیر فرانسوی و اسپانیایی، اعتقادات آفریقایی وودو، غذاهای کارائیبی، و همچنین کافه‌های مدرن آمریکایی روبرو خواهید بود.
خیابان‌های شهر پر از اتوبوس‌هاست و شما مردمی را می‌بینید که عجله به این‌طرف و آن‌طرف می‌روند.
جدا از بندر شهر موسیقی جاز در کافه‌های آن به عنوان میراث اصلی شهر از جاذبه‌هایی است که هر گردشگری در نئو اورلئان باید آن را تجربه کند.

 

 

بیشترین گردشگران جهان، به کدام کشورها سفر کرده‌اند؟

 

 

هند، واراناسی؛ رودخانه گنگ

 

 

هند، واراناسی؛ رودخانه گنگ

 

 

واراناسی از شهرهای باستانی هند است که در سفر به آن شما می‌توانید انواعی از معابد کوچک و بزرگ، کوچه‌های باریک با کارگاه‌های آموزشی، فروشگاه‌ها و چابهارها را بیابید و فرصت تماشای مردم و فرهنگ بومی آن‌ها را داشته باشید.
به علاوه اگر اهل خرید و سوغاتی هستید اقلام شگفت‌انگیزی وجود دارد که می‌توانید خریداری نمایید. واراناسی با ابریشم طلایی، آلات موسیقی، چوب صندل و مجسمه‌های سنگ مرمر شناخته می‌شود. اگر به پایین رودخانه گنگ بروید شانس تماشای مهبد بزرگ و زنانی در ساری‌های قرمز را خواهید داشت.

 

 

آلمان، ماینز؛ رودخانه راین

 

 

آلمان، ماینز؛ رودخانه راین

 

 

ماینز از شهرهای زیبای آلمان است که با کوچه‌های باریک کلیساهای سنگی و نقاشی‌های دیواری‌اش دل هر بازدیدکننده‌ای را تسخیر می‌کند. قسمت مدرن شهر اما با انواع کافه‌ها و رستوران‌ها پر شده که فرصت‌های خوبی برای خوردن غذاهای شگفت‌انگیز را می‌دهند. موزه گوتنبرگ در این شهر یکی از جاذبه‌های غیرقابل چشم‌پوشی‌ای است که باید حتما از آن بازدید کرده و بهتر و بیشتر با تاریخ منطقه آشنا شوید. در قسمت پایین رودخانه اما اوضاع کاملا متفاوت است. شما در این بخش باید فقط به قدم زدن و تماشای مناظر اطراف بپردازید و زیبایی‌های طبیعی و هوای ملایم و پاکیزه لذت ببرید. اگر اهل عکاسی هستید که چه بهتر! حتما می‌توانید عکس‌های زیبایی هم تهیه کنید.

مطالب مرتبط