زیباترین دریاچه‌های رنگی دنیا که باید از آن‌ها دیدن کنید

در سراسر دنیا دریاچه‌های زیبایی وجود دارد که به علت ویژگی‌های طبیعی و شیمیایی منحصر به فردشان از رنگ طبیعی آب دور بوده و چهره خاص خودشان را دارند. اگر قصد دارید به زیباترین شگفتی‌های دنیا سفر کنید و شاهد موارد خاصی باشید که هر جایی پیدا نمی‌کنید به فهرست زیر نگاهی بیاندازید.

 

 

بولیوی، دریاچه لاگونا وِرده

 

 

بولیوی، دریاچه لاگونا وِرده

 

 

لاگونا ورده دریاچه‌ی نمک واقع در جنوب غربی دشت‌های بلند بولیوی است. لاگونا ورده به زبان اسپانیایی دریاچه سبز معنی می‌دهد و اشاره به رنگ سبز روشنی دارد که ناشی از ترکیبات شیمیایی ته نشین شده مس است. این دریاچه ریز کوه آتشفشانی لیکانکابور واقع شده و دارای ترکیبات عالی و مواد معدنی فراوانی است. جدای از آن نمای دریاچه از دور و از بالای کوه‌ها بسیار زیبا و دیدنی است.

 

 

نیوزلند، دریاچه پوکاکی

 

 

نیوزلند، دریاچه پوکاکی

 

 

دریاچه پوکاکی با رنگ منحصر به فردش معنی جدیدی به یخچال‌های طبیعی آبی می‌دهد. این دریاچه با آب شدن یخچال‌های طبیعی در طی دهه‌های گذشته ساخته شده است. امروزه ذرات ریز سنگی یخچال‌ها که آن را پودر یخچال می‌نامند، رنگی متفاوت از آنچه که طبیعت یخچال‌های آبی دارند به دریاچه بخشیده است. دریاچه پوکاکی دومین دریاچه آلپ در حوضه مکنزی در جزیره جنوبی نیوزیلند است.

 

 

اندونزی، دریاچه کلیموتو

 

 

اندونزی، دریاچه کلیموتو

 

 

آتشفشان کلیموتو شامل سه دهنه دریاچه با رنگ‌های مختلف در قله کوه می‌شود که از بالایی نمایی منحصر به فرد و شگفت‌انگیز دارد. Tiwu Ata Mbupu معمولا آبی است، Tiwu Nuwa Muri Koo Fai اغلب سبز است و Tiwu Ata Polo همیشه به رنگ تیره مایل به قرمزی از خود نشان می‌دهد. به نظر می‌رسد ترکیبات رنگی منحصر به فرد، در پوسته زمین که به فومارول‌ها شناخته می‌شوند باعث تغیر رنگ طبیعی این آب‌ها شده‌اند. این دریاچه‌های شگفت‌انگیز و دیدنی از جاذبه‌های برجسته تور بالی هستند که سالانه گردشگران و زمین‌شناسان زیادی را به این منطقه می‌کشانند. واقعیت این که سه دریاچه در فاصله نزدیک به هم، که از قضا بر روی یک آتشفشان‌ هم قرار دارند چطور رنگ‌های متفاوتی از خود نشان می‌دهند هنوز محل بحث و گفت‌گوی صاحب نظران است.

 

 

بهترین نقاط بالی برای قرارهای عاشقانه

 

 

استرالیا، دریاچه هیلیر

 

 

هیلیر

 

 

 

هیلر یکی از منحصر به فردترین دریاچه‌های رنگی کل دنیاست که اگر از وجود آن اطلاع نداشته باشید تصور می‌کنید با تصویری ساختگی روبرو هستید اما رنگ صورتی آدامسی آن دقیقا همانی هست که می‌بینید. این دریاچه که دارای غلیظت بسیار بالای نمک است حتی در یک بطری شیشه‌ای هم صورتی دیده می‌شود. علتش هم زندگی نوعی جلبک به نام دونالیلا سالینا و یک نوع باکتری صورتی به نام هالوباکتریا است. ترکیب این جلبک و باکتری باعث شده تا کل منطقه نمای شگفت‌انگیزی به خود بگیرد. این دریاچه در لبه جزیره میدل در نزدیکی ساحل جنوبی استرالیای غربی واقع شده و با خطه باریک ماسه‌ای، از اقیانوس جدا افتاده است.

 

 

کلمبیا، کانو کریستالس

 

 

کلمبیا، کانو کریستالس

 

 

بین ماه‌های جولای تا نوامبر این مسیر آبی کلمبیایی از خود رنگ‌های متفاوتی ارائه می‌دهد که باعث شده تا مردم محلی آن را مایع رنگارنگ بنامند. علت این تغییر رنگ نیز به خاطر جلبک‌ها و خزه‌های کف رودخانه است که در اثر گرما در فصل خشک و گرم سال و در اثر تابش مستقیم نور خورشید روی سطح آب رشد فزاینده‌ای می‌کنند و باعث می‌شوند تا رنگ آب متفاوت و چند رنگ دیده شود. کانو کریستالس یکی از نمادهای برجسته و نفسگیر کلمبیا شناخته می‌شود که تابستان‌ها از سراسر دنیا مسافران کنجکاو را به سوی خود می‌کشاند.

 

 

چین، جیوژایگو

 

 

چین، جیوژایگو

 

 

دره جیوژایگو میزبان ده‌ها دریاچه آبی، سبز و فیروزه‌ای است. مردم محلی آب‌های این دریاچه‌ها را Haizi یعنی پسر دریا می‌نامند. بسیاری از این دریاچه‌های رنگی بر اثر فعالیت یخچال‌‌های طبیعی به وجد آمده‌اند و امروزه بسیاری از آبشارها به این دریاچه‌ها می‌ریزند. این دریاچه‌های رنگی به خاطر آب‌های شفافشان مثل شیشه‌های رنگی به نظر می‌رسند و در اغلب مواقع بازدیدکنندگان می‌توانند کف دریاچه را ببیند. شاید تصور کنید این دریاچه‌ها عمق چندانی ندارند اما کاملا اشتباه می‌کنید، گاهی عمق آن‌ها خیلی بیشتر حدسیات شما است. شما می‌توانید در سفر با تور چین در تورهای یکروزه ثبت نام کنید و برای بازدید از این منطقه رویایی سرسبز و دریاچه‌های جادویی‌اش راهی جیوژایگو شوید.

 

 

۶ تم‌پارک عجیب در چین که گردشگران عاشق آنها هستند

 

 

 

آریزونا، آبشارهای هاواسو

 

 

آریزونا، آبشارهای هاواسو

 

 

دره هاواسو بخشی از گرند کانیون بوده و محل زندگی قبیله هاواسوپای در شهر کوچک سوپای است. این منطقه مسکونی یکی از دور افتاده‌ترین روستاهای آمریکا است که دسترسی عادی به آن تنها از طریق هلی‌کوپتر و یا ۱۳ کیلومتر اسب‌سواری است. هاواسوپای به معنی مردمی از آبی سبز-آبی است و دلیل اصلی ماجراجویان برای بازدید آب‌های رنگی و آبشارها است. جذاب‌ترین بخش گردشی هم آبشارهای هاواسو هستند. رنگ‌های چشمگیر آبشار نیز به خاطر ترکیبات مواد معدنی کربناتی است که در قسمت پایین دریاچه رسوب شده‌اند.

 

 

کرواسی، دریاچه پلیتویس

 

 

کرواسی، دریاچه پلیتویس

 

 

یکی از برترین جاذبه‌های در کرواسی، دریاچه‌های پلیتویس است که در نزدیکی مرز بوسنی و هرزگوین واقع شده‌اند. این دریاچه‌ها به ۱۶ عدد می‌رسند با رنگ‌های نفسگیر و خیره‌کننده سبز، آبی و خاکستری در رده دریاچه‌های رنگی بسیار زیبای دنیا صدرنشین هستند. مخصوصا که رنگ این دریاچه‌ها در طول سال و با تغییر ترکیبات معدنی رسوبات و یا ارگانیزم هر دریاچه و شدت تابش خورشید بر آن‌ها تغییر می‌کند. به طوری که هر بار که برای بازدید آن‌ها بروید چهره متفاوتی از خود نشان خواهند داد.

مطالب مرتبط