عظیم‌ترین بناها و مجسمه‌های دنیا که باید آن‌ها را بشناسید

مجسمه‌ها معمولا به عنوان نمادهایی از فرهنگ و تاریخ مملکت و قوم‌های مختلف دوره‌های تاریخی شناخته می‌شوند. آن‌ها در اغلب مواقع دارای شخصیتی تاریخی و یا مذهبی و حتی رویدادی سیاسی هستند که در طول مسیر نگاه گردشگران را به خود جلب می‌کنند. به علاوه برخی از آن‌ها سازه‌های بزرگ و عظیمی هستند که باعث شگفتی و تعجب شما می‌شوند، مخصوصا وقتی کنارشان می‌ایستید. ما در این مقاله طیف وسیعی از مجسمه‌ها و سازه‌های عظیم در سراسر دنیا را معرفی می‌کنیم.

 

 

میانمار، مجسمه لاکیون سکیا

 

 

میانمار، مجسمه لاکیون سکیا

 

 

لاکیون سکیا با داشتن بیش از ۱۱۶ متر ارتفاع دومین مجسمه بلند در دنیا شناخته می‌شود. در این نقطه دو بودا وجود دارد که بودای خوابیده در سال ۱۹۹۱ و بودای ایستاده در سال ۲۰۰۸ ساخته شده‌اند. این مجسمه بر روی تپه‌های پوکائونگ اطراف شهر مونیوا ساخته شده است. شاید بد نباشد بدانید که ساخت و ساز چنین بودای عظیمی ۱۲ سال به طول انجامید.

 

 

 

چین، مجسمه گوآن یین

 

 

چین، مجسمه گوآن یین

 

 

مجسمه گوآن یین در جنوب دریای جنوب دریای سانیا به ارتفاع ۱۰۷ متر قرار گرفته است. به علاوه گوآن یین چهارمین مجسمه بلند دنیا هم هست. این مجسمه سه وجه مختلف دارد که یکی رو به جزیره و دو تای دیگر رو به دریای جنوب چین هستند. ساخت این مجسمه بعد از ۶ سال در ۲۰۰۵ به پایان رسید.

 

 

چین، مجسمه‌های یان و هوآنگ

 

 

چین، مجسمه گوآن یین

 

 

مجسمه امپراطوران چین، یان و هوآنگ با ۱۰۶ متر ارتفاع در رده پنجمین مجسمه بلند دنیا قرار گرفته است که می توانید در تور چین این مجسمه‌ها را ببینید. این مجسمه دو سر که در مرکز استان هنان چین قرار گرفته با چنین عظمت و شکوهی اشاره‌ای عمیق به سیاست و اقتصاد کشور دارد. این نقطه دیدنی بعد از قریب به ۲۰ سال کار و تلاش به بهره‌برداری رسید.

 

 

۶ تم‌پارک عجیب در چین که گردشگران عاشق آنها هستند

 

 

آمریکا، مجسمه آزادی

 

 

آمریکا، مجسمه آزادی

 

 

مجسمه باشکوه و عظیم آزادی در شهر نیویورک و در جزیره آزادی قرار گرفته است. این مجسمه از زمین تا نوک شعله ۹۳ متر ارتفاع دارد. مجسمه آزادی آمریکا در حقیقت هدیه‌ای از طرف فرانسه به ایالات متحده آمریکا در سال ۱۸۸۶ میلادی است که به مناسبت یکصدمین سالروز استقلال آمریکا از بریتانیا به این کشور هدیه داده شد. این مجسمه زن، الهه روم باستان لیبرتاس است که در با دست راست یک مشعل بالای سر خود دارد و لوحی را در سمت چپش نگه داشته است.

 

 

روسیه، مجسمه یادبود مادر میهن

 

 

روسیه، مجسمه یادبود مادر میهن

 

 

مجسمه مادر میهن در روسیه به خاطر نوع طراحی‌اش که شمشیر را با دست راست بالا برده و با دست چپ حالت فراخوانی به خود گرفته دارای مهندسی پیچیده‌ای است. مادر میهن با ۹۰ متر ارتفاع هنگامی که در سال ۱۹۶۷ ساخته شد بلندترین مجسمه دنیا بود. امروزه این مجسمه بلندترین مجسمه در اروپا و بلندترین مجسمه زن در کل دنیا است که وزن آن به بیش از ۷٫۹۰۰ تن می‌رسد. در تور روسیه به دیدنش بروید. 

 

 

زیباترین متروهای مسکو که باید از آن‌ها دیدن کنید

 

 

چین، مجسمه بودای عظیم در لشان

 

 

چین، مجسمه بودای عظیم در لشان

 

 

این بودای سنگی بزرگ با ۷۱ متر ارتفاع در بخش جنوبی استان سیچوان و در نزدیکی شهر لشان قرار گرفته است. مجسمه حک شده در دامنه کوه Xijuo Peak متعلق به به سلسله تانگ است که به رودخانه چینی Minjiang، Dadu و Qingyi نما دارد. علاوه بر این که بودای لشان به ثبت میراث جهانی یونسکو رسیده، بزرگ‌ترین بودای تراشیده در جهان هم هست. این مکان نخستین پرستشگاه بودایی است که در چین بنا شده و یکی از مهم‌ترین مکان‌های مقدس بودائیسم در این کشور هم محسوب می‌شود.

 

 

اوکراین، مجسمه مادر میهن

 

 

اوکراین، مجسمه مادر میهن

 

 

بنای یادبود مادر میهن یکی از مجسمه‌های برجسته در کی‌یف اکراین است که حدودا ۶۱ متر ارتفاع دارد. این مجسمه به خاطر پیروزی اتحاد جماهیر بر آلمان نازی ساخته شد. مجسمه مادر میهن آنقدر بلند هست که شما در کجا کی‌یف که باشید بتوانید منظره‌ای از آن را ببینید. در دست راست این مجسمه شمشیری ۱۶ متری و در دست چپش سپری با نشان کشورهای اتحاد جماهیر شوروی قرار گرفته است.

 

 

آفریقا، بنای یادبود رنسانس

 

 

آفریقا، بنای یادبود رنسانس

 

 

این مجسمه عظیم که بنای یادبودی ۴۸ متری است در حومه شهر Ouakam آفریقا، مشرف به اقیانوس اطلس ساخته شده است. این مجسمه بزرگ شامل مردی است که با یک دست زنی را نگه داشته و بر بازوی دیگرش کودکی نشسته است. این مجسمه به مدت ۴ سال با هزینه ۲۷ میلیون دلاری ساخته شده است. بنای یادبود رنسانس بلندترین سازه آفریقا نیز شناخته می شود.

 

 

لهستان، بنای یادبود مسیح پادشاه

 

 

لهستان، بنای یادبود مسیح پادشاه

 

 

بنای یادبود مسیح پادشاه که در شهر Swiebodzin، لهستان با هزینه شهروندان به ارتفاع ۵۲ متر ساخته شد. فقط تاج این مجسمه به تنهایی ۳٫۵ متر ارتفاع دارد. مسیح پادشاه یکی از مجسمه‌های چشمگیر اروپایی است که مردم زیادی از آن بازدید می‌کنند گرچه که مردم دیگر مناطق دنیا کمتر آن را می‌شناسند.

 

 

مالزی، مجسمه لرد موروگان

 

 

مالزی، مجسمه لرد موروگان

 

 

مجسمه عظیم لرد موروگان در ورودی غارهای باتو در سلانگور مالزی واقع شده است. این مجسمه با ۲۵۰ تن استیل و ۳۰۰ لیتر طلا برای روکش استفاده شده است. خیلی‌ها این مجسمه ۴۲ متری را دومین خدای بلند هندو می‌دانند. لرد موروگان بلندترین مجسمه مالزی نیز هست. تمامی گردشگران تور مالزی با این مجسمه عکس یادگاری دارند. 

 

 

بهترین پارک‌های کوالالامپور که باید از آن‌ها دیدن کنید

مطالب مرتبط