مقدس‌ترین غارهای دنیا برای آشنایی با تاریخ کهن نقاط

آثار فوق‌العاده بسیاری از نمادهای نامعلوم و اسرارآمیز تمدن‌های ناشناخته در غارهای قدیمی تقریبا سالم به جا مانده است که در طول سال‌ها کشف شده‌اند. در بعضی از این اکتشافات باستان‌شناسان اشیایی پیدا می‌کنند که سوالات بی‌پاسخ بسیاری در مورد گذشته بشر برای ما مطرح میکنند. ما در این مطلب به معرفی مقدس‌ترین غارهایی می‌پردازیم که می‌توان از روی آن‌ها تاریخ بشر را دوباره نوشت. اگر قصد سفر به جایی از دنیا را دارید این غارها را هم بررسی کنید.

 

 

بلیزه، آکتون تانیچی موکنال

 

 

بلیزه، آکتون تانیچی موکنال

 

 

در اسطوره‌ها سفر به عالم زیرین هرگز کار راحتی نبوده است. اما پس از بازدید از Actun Tunichil Muknal به معنی غار سنگ قبر، ممکن است احساس کنید در ماجراجویی شخصی‌تان قرار گرفته‌اید. شما برای دسترسی به درون غار باید مسیری شامل پیاده‌روی در مسیر ناهموار، پیاده‌روی در آب و شنا زیر آب را تحمل کنید تا پس از پیمودن ۱٫۶ کیلومتر مسافت به بانوی کریستالی، اسکلت کامل یک زن که دچار فعل و انفعالات کریستالی شده است برسید. غار همچنین دارای حاشیه‌های سفالگری مایا است که بسیاری از آنها نشان‌دهنده "از بین بردن سوراخ" است که برای فرار ارواح در نظر گرفته شده بود.

 

 

هند، جزیره چاراپوری، غار فیل‌ها

 

 

هند، جزیره چاراپوری، غار فیل‌ها

 

 

در قرن ۵ام و در دامنه کوه، یک مجسمه بودایی با چهره‌ای عجیب حکاکی شده است. چهره‌های عصبانی و غضب‌آلود خدایان هندو در معابد غار فیل‌ها احتمالا برگرفته از داستان‌های باستانی هندی هستند. بودای سه چهره احتمالا برگرفته از چهره‌های تریمورتی که نشان‌دهنده خالق، محافظ و جنبه‌های نابود کننده‌ی خدای شیوا است که امروزه بعد از گذشت قرن‌ها در مورد آن تبادل نظر می‌شود. در تور هند برای بازدید از این غار بروید. 

 

 

 

زیباترین آثار باستانی یونسکو در هند

 

 

 

چین، غارهای لونگمن

 

 

چین، غارهای لونگمن

 

 

مجسمه لونگمین یا دروازه اژدها،  که در دامنه تپه‌های Xiangshan و Longmen Shan بالای رودخانه یی قرار گرفته است که در تور چین می‌توانید به بازدید بروید. غارهای لونگمن تجمعی از معابد داخل غاری هستند که گنجینه‌ای منحصر به فرد از کنده‌کاری بودایی شامل ۲٫۳۴۵ غار و طاقچه، ۲۸۰۰ کتیبه، و ۴۳ بت‌خانه می‌شود. قدیمی‌ترین این آثار به زمان سلسله وای شمالی به سال ۴۹۳ میلادی بر می‌گردد. بی‌شک بعد از رسیدن به منطقه و دیدن کوه‌های تراشیده و صیغل خورده و مجسمه‌های عظیم بودایی، دچار شگفتی و پرسش خواهید شد.

 

 

زیباترین پارک‌های ملی چین که باید ببینید

 

 

سریلانکا، معبد غار دامبولا یا معبد طلایی

 

 

سریلانکا، معبد غار دامبولا یا معبد طلایی

 

 

معبد غار دامبولا (معبد طلایی) در تور سریلانکا بنایی تاریخی و بسیار مهم است که حتی به ثبت میراث جهانی یونسکو هم رسیده است. این معبد اسرارآمیز دارای شگفتی‌های زیادی است که هنوز بعد گذشت قرن‌ها چشم دنیا از کاوش در آن برداشته نشده است. این غار معبد مربوط به ۱ قرن قبل از میلاد مسیح بوده و تا ۲۲ قرن بعد هم محل عبادت و پرستش بوده است. سازه‌های سنگی با ارتفاع ۱۶۰ که مشرف به دشت های اطراف این منطقه هستند از نقاط برجسته این مکان محسوب می‌شود. داخل غار نیز پر از نقاشی‌های طلایی قابل توجه بر روی دیوارها و سقف است. به علاوه داخل معبد پر از مجسمه‌های جشم‌گیر طلایی بودا به حالت‌های مختلف نشسته و ایستاده است.

 

 

 

بهترین اقامتگاه‌های ساحلی سریلانکا

 

 

یونان، غار کوریکیان

 

 

 یونان، غار کوریکیان

 

 

در یونان باستان این غار که در کوه پارناسوس گسترده شده است محل عبادت خدایان و حوری‌ها بود. سنگی هم در نزدیکی ورودی قرار دارد که احتمالا از آن به عنوان محراب و قربان‌گاه استفاده می‌شد. داخل غار وسیع و چشمگیر است اما درباره آن و آیین‌هایی که در آن اجرا می‌شد هنوز سوالات زیادی وجود دارد که کسی پاسخش را نمی‌داند.

 

 

یونان، جزیره کرت، غارهای مینوان عصر برنز

 

 

یونان، جزیره کرت، غارهای مینوان عصر برنز

 

 

کرت که بزرگ‌ترین جزیره یونان است دارای هزاران غار کوچک و بزرگی است که بسیارشان در داستان‌های اساطیری، ربطی به خدایان باستان داشته‌اند. معمولا در این غارها قوم مینوان به عبادت و پرستش الهه‌های باستانی در عصر برنز بین سال‌های ۲۶۰۰۰ تا ۱۱۰۰ قبل از میلاد می‌پرداختند. آن‌طور که از گفته‌ها بر می‌آید غار دیکتئون جایی است که رئا به زئوس تولد بخشید و غار هندی جایی است که رئا زئوس را از دست پدرش کرونوس مخفی نگه داشت.

 

 

مالت، غار سنت پاول

 

 

مالت، غار سنت پاول

 

 

در سال ۶۰ام بعد از میلاد وقتی سنت پاول زندانی رومی از کشتی غرق شده نجات پیدا کرد خود را غاری کوچک در مالت رساند که طبق گفته‌ها غار از او محافظت می‌کرد. در کتاب مقدس هم از ۲۸ اعمالی که پاول با مردم مالت داشت و در طول اقامت خود درمان‌های معجزه‌آسا انجام داد و از توطئه‌ها جان سالم به برد سخن گفته شده است. با چنین توصیفاتی که گفتیم مردم محلی او را به چشم خدا می‌دیدند. اگر برای بازدید این غار بروید مجسمه سفید زیبایی از او همراه با توضیحاتی بر روی لوح براق نقره‌ایی در زیر مجسمه خواهید دید که اطلاعاتی راجب مکان در اختیار شما قرار می‌دهد.

 

 

ایتالیا، عبادتگاه سنت میشل

 

 

 ایتالیا، عبادتگاه سنت میشل

 

 

افسانه مسیحی می‌گوید که این معبد غار در Monte Sant'Angelo توسط معمار مایکل انتخاب شد. او کسی است که در سال ۴۹۰ میلادی بر اسقف Sipontum ظاهر شد و وعده داد: جایی که صخره‌ها شکافته می‌شوند، گناهان مردان ممکن است عفو شود. گفته شده است که مایکل یک محراب، با پارچه‌ای قرمز و رد پای خود را روی سنگ به عنوان علامت راهنما گذاشته است.

مطالب مرتبط