بهترین‌ نقاط دنیا برای عاشقان غذاهای دریایی

۱۵۳ کشور دنیا دارای خط ساحلی هستند که این تعداد، خود به تنهایی فرهنگ و غذای دریایی مخصوص به خودشان را دارند. غذای دریایی منبع حیاتی پروتئین و مواد مغذی برای بسیاری از مردم در سراسر جهان محسوب می‌شود. بنابراین اگر از عاشقان غذای دریایی هستید، به کجا باید سفر کنید؟ در بین تعداد این کشورها، یافتن پاسخ قطعی دشوار به نظر برسد اما باز هم می‌توان جوابی نسبی پیدا کرد. توجه داشته باشید که این فهرست با توجه به نظرات مسافران تهیه شده است.

 

 

سریلانکا

 

 

 سریلانکا

 

 

تور سریلانکا سفر به یکی از مرواریدهای برجسته و بسیار جذاب در اقیانوس هند است که در جنوب کشور هند واقع گردیده است. سریلانکا جزیره‌ای کوچک در آب‌های اقیانوسی بوده و همین ویژگی‌ باعث شده تا در تهیه غذای باکیفیت دریایی سرآمد کشورهای اطراف خود قرار بگیرد. یکی از بهترین مکان‌هایی که می‌توانید غذای دریایی بسیار خوشمزه پیدا کنید، یک شهر کوچک در شمال کلمبو به نام نگومبو است. مانند بسیاری از نقاط شرق آسیا این شهر کوچک هم تحت تاثیر نفوذ پرتغالی‌ها و هلندی‌ها، تبدیل به یکی از بنادر مهم ماهیگیری و تجاری شده و تا به امروزه از بهترین نقاط عرضه ماهی باکیفیت و غذاهای دریایی فوق‌العاده باقی مانده است. اگر در شمال کشور هستید می‌توانید در جفنا هم غذاهای خوشمزه‌ای پیدا کنید. برای نمونه رستوران هتل رلکس غذاهای دریایی واقعا خوشمزه‌ای تدارک می‌بیند که مورد استقبال اغلب مسافران قرار گرفته است.

 

 

بهترین اقامتگاه‌های ساحلی سریلانکا

 

 

مالزی، کوالالامپور

 

 

 مالزی، کوالالامپور

 

 

بزرگ‌ترین و مهم‌ترین بخش غذای دریایی در تور مالزی را می‌توانید در سرزمین اصلی شبه جزیره مالزی و دو منطقه در برنئو پیدا کنید. شما می‌توانید برخی از تازه‌ترین و باکیفیت‌ترین غذاهای دریایی را در بازار شبانه کوتا کینابالو پیدا کنید. به شما توصیه می‌کنیم گردش در این بازار که می‌تواند تجربه‌ای به غایت جذاب از سفر را به شما بدهد، از دست ندهید. یکی از ویژگی‌های برجسته بازار وجود غرفه‌هایی است که غذاهای دریایی نمک سود شده، کبابی و آماده خوردن را عرضه می‌کنند و شما می‌توانید با خرید از آن‌ها خوراکی‌های دریایی خوشمزه‌ای به دست بیاورید. به علاوه در بخش اصلی مالزی و در کوالالامپور شما می‌توانید گزینه‌های واقعا خوبی برای غذاهای دریایی پیدا کنید که یاد آن تا مدت‌ها در ذهن شما بماند. همچنین قیمت مناسب غذاهای دریایی در مقایسه با دیگر نقاط دنیا باعث شده تا گردشگران هنگام سفر به این کشور، توجه ویژه‌ای به این غذاها داشته باشند.

 

 

در سفر با کودکان به این پارک‌های مالزی بروید

 

 

ژاپن، توکیو

 

 

 ژاپن، توکیو

 

 

سوشی معروف‌ترین غذای دریایی ژاپنی است که با دقت و وسواس فراوانی از ماهی خام تازه تهیه می‌شود. بازار ماهی تسوکیجی که شهرتی جهانی دارد، یکی از مقاصد اصلی گردشگران علاقه‌مند به غذای دریایی در توکیو است. بنابراین اگر به توکیو سفر می‌کنید به یاد داشته باشید که به شهر دنیا برای خوردن انواع سوشی می‌روید. ماهی غول‌پیکر تن، در این شهر با قیمتی استثنایی و باورنکردنی به فروش می‌رسد که می‌توانید آن را هم امتحان کنید. اما برای تجربه‌ای منحصر به فرد و جداب توصیه می‌کنیم به یکی از تورهای کلاس آشپزی ثبت نام کنید تا ضمن خوردن غذاهای خوشمزه دریایی با نحوه انتخاب و خرید مواد و همین‌طور تهیه و تدارک آن‌ها آشنا شوید. پیشنهاد می‌کنیم حتما در یکی از رستوران‌های برتر سدروس و کایکایا در شیبویا، و سوشی‌زانمائی و یامازاکی در چوئو غذا بخورید.

 

 

 

ایتالیا، سیسیل

 

 

 ایتالیا، سیسیل

 

 

مردم جزیره سیسیل به طور مرتب از غذاهای دریایی استفاده می‌کنند. طعم این غذاها واقعا لذیذ بوده و برای همیشه در یادها باقی می‌ماند. با این که نحوه تهیه و تدارک غذاهای دریایی در این جزیره تحت تاثیر فرهنگ اروپایی و شمال آفریقاست اما اگر این غذاها را دوست نداشتید می‌توانید از گزینه‌های فست فود موجود استفاده کنید. شما می‌توانید از ماهی‌های بسیار لذیذی همچون ساردین و تیغ ماهی‌ در این جزیره امتحان کنید. اسپاگتی al ricci نیز یک غذای ساده سنتی‌ست که با جلبک دریایی محلی تهیه می‌کنند.

 

 

 

استرالیا، سیدنی

 

 

 استرالیا، سیدنی

 

 

خط ساحلی سیندنی یکی از بهترین نقاط برای یافتن غذاهای دریایی تازه و خوشمزه بوده و بازار ماهی سیدنی نیز بزرگ‌ترین بازار ماهی در نیمکره جنوبی است. همچنین مدرسه آشپزی سیدنی نیز جایی‌ست می‌توانید نکات آموزشی و غذاهای خوشمزه‌ای یاد بگیرید. به طور سالیانه ۱۲ هزار نفر در این مدرسه آشپزی آشپزی ثبت نام می‌کنند. شما هم در صورت تمایل می‌توانید با مراجعه به وب‌سایت مدرسه در دوره‌های آشپزی آن ثبت نام نمایید. سیدنی به خوراک صدفش شهرت دارد در حالی که دیگر نقاط استرالیا غذاهای دریایی مخصوص به خودشان را دارند.

 

 

 

شیلی، سانتیاگو

 

 

 شیلی سانتیاگو

 

 

شیلی کشوری کاملا ساحلی در جنوب غربی قاره آمریکا، مکانی عالی برای تجربه غذاهای دریایی است. ماهی‌گیری بزرگ‌ترین صنعت این کشور بوده و بیشتر آن به دیگر نقاط دنیا صادر می‌شود. بازار بزرگ ماهی‌فروشی مرکادو در سانتیاگو یکی از جاهایی است که حتما در طی سفر به این کشور باید از آن دیدن کنید. از غذاهای محلی معروف در این منطقه می‌توان به غذاهای دست شده با میگوی سرخ شده، صدف آبالون، و ماریکاس مخلوطی از غذاهای دریایی با صدف اشاره کرد. به علاوه شما در رستوران‌ها سالادهایی می‌بینید که با غذاهای دریایی مخلوط شده‌اند که معمولا طعمی فوق‌العاده و هماهنگ با ذائقه ما دارند.

مطالب مرتبط