بهترین سواحل خاورمیانه برای تعطیلاتی رویایی

شاید تصور شما از تفریحات ساحلی در منطقه خاورمیانه خیلی مطابق با سواحل جنوب شرقی آسیا یکی نباشد، اما این منطقه میزبان سواحل زیباییست که آن طور که استحقاقش را دارند مورد توجه قرار نمی‌گیرند. طیف گسترده‌ای سواحل از دبی تا عمان و از لیبی تا ترکیه، انتخاب‌های مختلفی را به شما ارائه می‌دهد که می‌توانید تعطیلات خوبی را در آن‌ها گذرانده و مقدار زیادی ویتامین D جذب کنید. چون هر کدام از این مناطق فرهنگ و سنت خاص به خودشان را دارند اول مشخص کنید که چه خواسته‌ای از تعطیلات خود دارید، بعد تصمیم بگیرید.

 

 

ترکیه، فتیه، الودز

 

 

ترکیه، فتیه، الودز

 

 

الودز که جز ۵ ساحل برتر دنیا شناخته می‌شود در ناحیه ساحلی Turquoise در قسمت جنوب غربی تور ترکیه واقع شده است. این منطقه جاییست که دریای مدیترانه و اژه به یکدیگر می‌رسند. وجود سواحل زیبا و ماسه مرغوب، و نواحی سرسبزی که منطقه را احاطه کرده باعث شده این ساحل نه در ترکیه بلکه در کل خاورمیانه زبانزد همه شود. همین ویژگی‌ها و زیبایی‌های طبیعی باعث شده تا الودز همانند سواحل دریای کارائیب همیشه مملو از جمعیت باشد.

 

 

بهترین مسیرهای ترکیه برای عاشقان پیاده‌روی و گردش

 

 

عمان، حومه مسقط، بندر جیساه

 

 

عمان، حومه مسقط، بندر جیساه

 

 

با این که جیساه ساحلی ۲۲۰ هکتاری و وسیع ارائه می‌دهد اما در دنیا به اندازه‌ای که باید شناخته شده نبود. زیرا این منطقه همچون کویری ساحلی بدون جاذبه خاصی به کنار افتاده بود. مردم به این ساحل می‌رفتند تا فعالیت‌های معمول مثل حمام آفتاب و شنا انجام دهند. اما کم کم تغییراتی انجام گرفت و به آن امکاناتی افزوده شد تا گردشگران بیش از پیش جذب این ساحل وسیع و گسترده شوند. البته آنقدری که بندر جیساه این روزها در خاورمیانه شناخته شده است هنوز در دنیا مطرح نیست.

 

 

مراکش، ساحل بهشت

 

 

عمان، حومه مسقط، بندر جیساه

 

 

احتمالا برای تمامی گردشگران دنیا، لذت بردن از تعطیلات در مراکش کار بسیار ساده‌ای باشد، زیرا این کشور همیشه نسبت به مسافران خارجی مهربان و صبور بوده است. همین ویژگی باعث شده تا گردشگران همیشه با بهترین روحیه ممکن این کشور را ترک کنند. حتی همین موضوع باعث شده تا سواحل کشور همیشه مملو از جمعیت باشد. حالا اگر دوست دارید تعطیلاتی آرام‌تر و به دور از ازدیاد جمعیت را بگذرانید، می‌توانید به ساحل بهشت واقع در جزیره Asilah در اقیانوس اطلس بروید. این منطقه سواحلی بسیار زیبا و تمیز دارد و به جز گردشگران گروه خانوداگی و دوستانه، علاقه‌مندان به ورزش‌های آبی نیز جذب این منطقه می‌شوند.

 

 

ترکیه، دالیان، ساحل Iztuzu

 

 

مراکش، ساحل بهشت

 

 

این ساحل شگفت‌انگیز در بین ماه‌های فروردین تا مهر بهترین حالت ممکن را به خود گرفته و تبدیل به مکانی جادویی برای گذراندن تعطیلات می‌شود. با وجود ویژگی‌های مثبتی که این ساحل دارد اما کمتر از نقاط دیگر دچار ازدحام و شلوغی می‌شود. این می‌تواند به عنوان نکته‌ای مثبت به شما سفری آرام و در عین حال فوق‌العاده ارائه دهد. ساحل Iztuzu دارای آبی نیلگون و تمیز و ساحل ماسه سفید و پودری است. به علاوه تعدادی از لاک‌پشت‌های رو به انقراض نیز در این منطقه زندگی می‌کنند. این ساحل از سال ۱۹۸۸ در حفاطت محیط زیست قرار گرفت. اما بعدها با ساخت و ساز اقامتگاه‌های ساحلی مجددا زندگی لاک‌پشت‌ها در معرض خطر واقع شد.

 

 

بهترین شهر‌های رمانتیک برای ماه عسل در ترکیه

 

 

مراکش، بکان، ساحل مروارید آبی سیدیا

 

 

ساحل مروارید آبی سیدیا

 

 

این ساحل در نوک شمال شرقی مراکش در امتداد دریای مدیترانه و مرز با الجزایر واقع شده است. خط ساحلی ۱۴ کیلومتری مروارید آبی سیدیا بزرگ‌ترین تفرجگاه کشور محسوب می‌شود که تقریبا محبوب‌ترین بخش گردشی کشور شناخته شده و همیشه خدا پر از جمعیت است. بنابراین خیلی سخت است بخواهید جایی ساکت و آرام پیدا کنید تا زیر چتر به خواندن کتاب محبوب‌تان بپردازید.

 

 

دبی، ساحل کایت

 

 

دبی، ساحل کایت

 

 

ساحل کایت یکی از معروف‌ترین ساحل‌های تور دبی است که به واسطه بازی‌های هیجان‌انگیزی که در آن وجود دارد به این شهرت رسیده است. از جمله بازی‌هایی که می‌توانید در این ساحل پیدا کنید، پاراسیلینگ، موج‌سواری، اسکی روی آب و انواع ورزش‌های ساحلی به شمار می‌رود. جدا از این تفریحات لذت‌بخش، ساحل کایت میزبان چند دکه غذاخوری معروف است و در اطراف آن نیز چندین رستوران عالی وجود دارد که برای صرف غذا می‌توانید به آن‌ها مراجعه کنید. اگر هم خواستید از اوضاع هوا آگاهی پیدا کنید، گوشی خود را شارژ کنید یا از اطلاعات شهری بهره ببرید، برای این کار می‌توانید از نخل‌های دیجیتال کنار ساحل استفاده کنید!

 

 

۵ رستوران‌ خانوادگی در دبی که بچه‌ها عاشق آن‌ها می‌شوند

 

 

مصر، مارسا الام

 

 

مصر، مارسا الام

 

 

اکثر خارجی‌ها هنگام بازدید از مصر به دهاب یا هورگادا در دریای سرخ می‌روند. به همین دلیل این دو ساحل شلوغی، ازدحام جمعیت و آلودگی زیادی در اغلب اوقات به خود می‌بیند. با این همه از بهترین کارهایی که می‌توانید در این سواحل انجام دهید غواصی و غواصی کم‌عمق است که توسط شرکت‌های گردشی تعلیم و اجرا می‌شود. با این حال اگر دوست دارید فضای خصوصی‌تری داشته باشید می‌توانید به شهر ساحلی آرامی که در حدود ۲۷۰ کیلومتری از هورگادا قرار گرفته بروید. این منطقه که دارای سواحل زیبای زیادی است خیلی خلوت‌تر از آن چیزی هستند که نظیرش را در دهاب و هورگادا دیده‌اید. با استفاده از اتوبوس به این منطقه بروید و برای روزی گرم و تابستانی آماده شوید. هر زمان هم که حس کردید علاقه به غواصی دارید یکی از شرکت‌های تفریحی منطقه را امتحان کنید.

مطالب مرتبط