۵ برج بلند برای تماشای مناظری خیره‌کننده در آسیا

انسان همیشه و در طول تاریخ سعی داشته تا با جاه‌طلبی، چیزهای بهتر، بزرگ‌تر و چشمگیرتر خلق کند. از زمان فراعنه تا کنون معابد و مقبره‌های عظیمی ساخته شده که عصر حاضر به یادگار مانده‌اند. در دنیای مدرن امروزی که علم و تکنولوژی بر همه چیز سیطره یافته، رویای ساختن سازه‌های چشمگیر دوباره جان تازه گرفت. این ساختمان‌ها نه تنها در بلند‌ترین بلکه در سبک‌تر مهندسی به کار رفته هم با یکدیگر رقابت می‌کنند. در این مقاله ما به بلندترین سازه‌های آسیا در کشورهای گردشی مانند دبی و چین می‌پردازیم.

 

 

دبی، برج خلیفه

 

 

burj-khalifa-dubai

 

 

برج خلیفه که یکی از آسمان خراش‌های بلند تور دبی است تا قبل از افتتاح برج دبی نامیده می‌شد. این برج ۱۶۳ طبقه‌ای با ارتفاع ۸۲۸ متر، بلند سازه بشر در کل دنیا است. ساخت این برج در ۲۱ سپتامبر ۲۰۰۴ آغاز شد و تا ۲۰۱۰ ادامه یافت. مهندسی و ساخت این برج توسط سه شرکت Skidmore، Owings و Merrill از شیکاگو انجام گرفت. آدریان اسمیت معمار اصلی و بیل بیکر مهندس اجرایی اصلی این پروژه از سرشناس‌های دنیای معماری هستند. این برج دارای دو پایه اصلی و دو پارکینگ طبقاتی زیر زمینی بوده و تنها تا طبقه ۱۰۹ مسکونی در نظر گرفته شده است. شما می‌توانید به یکی از سه عرشه تماشای افق بروید و از تماشای افق شهر لذت ببرید.

آدرس: 1 Sheikh Mohammed bin Rashid Blvd - Dubai - United Arab Emirates

 

 

بهترین رستوران‌های رمانتیک در دبی که غذاهای خوش طعم سرو می‌کنند

 

 

چین، برج شانگهای

 

 

چین، برج شانگهای

 

 

این برج در زمره بلندترین سازه‌های دنیا و همین‌طور بلندترین برج در تور چین قرار دارد. ساخت این برج که توسط یک شرکت آمریکایی انجام شده از سال ۲۰۰۸ شروع شد و در سال ۲۰۱۶ به اتمام رسید. این برج دارای ۱۲۱ طبقه با ارتفاع ۵۵۶ متری از سطح زمین است که به منظور بهره‌برداری اداری تجاری در شانگهای ساخته شده است. این برج دارای ۴ هتل مختلف و ۳۲۰ اتاق بین طبقه ۸۴ و ۱۱۰ بوده و سریع‌ترین آسانسور دنیا را ارائه می‌دهد. برج شانگهای به صورت روزانه ۱۶ هزار نفر را میزبانی می‌کند. شما می‌توانید با اقامت در یکی از هتل‌ها بهترین مناظر شهری را شاهد باشید و یا تنها با رفتن به آن، به تماشای افق شهر و مناظر پانورامای اطراف بسنده کنید.

آدرس: 501 Yincheng Middle Rd, LuJiaZui, Lujiazui Residential District, Pudong Xinqu, Shanghai Shi, China, 200000

 

 

۹ جاذبه‌ی دیدنی شانگهای که باید آنها را تماشا کنید

 

 

تایوان، برج تایپه ۱۰۱

 

 

تایوان، برج تایپه ۱۰۱

 

 

این برج که در منطقه Xinyi تایوان قرار گرفته به عنوان یکی از بلندترین آسمان خراش‌های دنیا و آسیا، به منظور مرکز مالی تایوان مورد بهره برداری قرار گرفته است. با این که درطراحی این برج از معماری ستنی پینی الهام گرفته شده اما به نظر خیلی‌ها از دور شبیه به بشقاب پرنده به نظر می‌رسد. برج ۱۰۱ شامل ۱۰۱ طبقه روی زمین و ۵ طبقه زیر زمین بوده و ارتفاعی معادل ۵۰۸ از سطح زمین را ارائه می‌دهد. در مهندسی این سازه از تکنولوژی مدرن برای مقاوم‌سازی آن استفاده شده تا در برابر طوفان‌های شدید و زلزله‌های مداومی که منطقه به خود می‌بیند مستحکم باشد. در طبقه ۸۸ و ۸۹ام عرشه بازدید برج قرار گرفته تا مردم بتوانند با رفتن به آن از افق جذاب و دیدنی شهر استفاده کنند. به علاوه یک ایوان بزرگ جذاب و زیبا هم در طبقه ۹۱ ساخته شده که در بیشتر مواقع اجازه ورود به آن با بررسی شرایط آب و هوایی به روی مردم گشوده می‌شود.

آدرس: No. 7, Section 5, Xinyi Road, Xinyi District, Taipei City, Taiwan 111

 

 

هنگ کنگ، برج مرکز بازرگانی بین‌المللی

 

 

هنگ کنگ، برج مرکز بازرگانی بین‌المللی

 

 

این برج تجاری که به عنوان میدان آنیون هم شناخته می‌شود در غرب منطقه Kowloon هنگ کنگ واقع شده است. این آسمان خراش دارای ۱۰۸ طبقه با ارتفاع ۴۸۴ متر است. احداث این برج از سال ۲۰۰۲ شروع شد و تا ۲۰۱۰ به طول انجامید. این برج در حال حاضر در رده بلندترین برج‌های آسیا و دنیا قرار گرفته است. اگر از عاشقان ارتفاع هستید و از تماشای مناظر پانورامای افق لذت می‌برید، می‌توانید با رفتن به این برج شاهد زیباترین نمای عمرتان باشید. شاید بد نباشد که بدانید طرح اولیه برج ارتفاعی معادل ۵۷۴  متر داشت اما چون طبق قانون ساخت و ساز شهری هنگ کنگ، هیچ ساختمانی نباید منظره کوه‌های اطراف را مخدوش کند، ارتفاع برج به ۴۸۴ متر تقلیل یافت. شما می‌توانید در هتل ۵ ستاره آن که بین طبقات ۱۰۲ تا ۱۱۸ واقع شده اقامت کنید و در بلندترین استخر دنیا در طبقه ۱۱۷ شنا کنید.

آدرس: 1 Austin Rd W, West Kowloon, Hong Kong

 

 

مالزی، برج‌های دوقلو پتروناس

 

 

مالزی، برج‌های دوقلو پتروناس

 

 

برج دوقلو پتروناس بلندترین برج دوقلو در جهان در مالزی واقع شده است که با تور کوالالامپور می‌توانید از آنها دیدن کنید. این برج با در نظر گرفتن آنتن‌هایش ۴۵۲ متر ارتفاع دارد. این برج که ۸۸ طبقه دارد با ۷۸ آسانسور مختلف مردم را بین طبقات جا به جا می‌کند. شروع ساخت این برج‌‌ها از سال ۱۹۹۵ آغاز شد و با سرعت زیادی در سال ۱۹۹۸ به پایان رسید. همچنین پلی طبقات ۴۱ و ۴۲ این دو برج را در ارتفاع ۱۵۷ متری از سطح زمین به هم متصل کرده است. شما می‌توانید از انواع ماهی‌های جذابی که در آکواریوم این برج‌ها قرار گرفته دیدن کنید و برای تماشای منظره شگفت‌انگیز شهر به عرشه تماشای آن بروید.

آدرس: Kuala Lumpur City Centre, 50088 Kuala Lumpur, Federal Territory of Kuala Lumpur, Malaysia

 

 

۱۰ مرکز خرید برتر در کوآلالامپور که باید از آنها خرید کنید

مطالب مرتبط