زیباترین سرزمین‌های رویایی را در مقاصد توریستی بشناسید

مهم نیست در چه دوره‌ای سن‌تان هستید، شما همیشه می‌توانید به مقاصد زیبایی در دنیا سفر کنید که نظیرش را تنها در رویاهایتان دیده‌اید. بعضی از نقاط بر روی زمین وجود دارد که شبیهش را در کتاب‌های جادویی و داستان‌های پریان به تصویر کشیده‌اند. مخصوصا که این مقاصد بهانه‌ای شده تا گردشگران فرهنگ‌های مختلف دنیا به این نقاط سفر کنند و علاقه‌شان را به پری‌های قصه به اشتراک بگذارند. ما در این مقاله چند مقصد رویایی را برای سفری تابستانی معرفی می‌کنیم.

 

 

آلمان، قلعه Neuschwanstein

 

 

آلمان، قلعه Neuschwanstein

 

 

قلعه Neuschwanstein یکی از مقاصد بسیار محبوب آلمان است که آوازه و محبوبیت آن از مرزهای آلمان هم فراتر رفته و تبدیل به نقطه‌ای دوست‌داشتنی بین اروپاییان تبدیل شده است. به طور روزانه حدود ۱٫۳ میلیون گردشگر از این قلعه بازدید می‌کنند. کلمه Neuschwansetin به انگلیسی New Swan Stone ترجمه می‌شود. این قلعه در سال ۱۸۸۶ به عنوان خانه‌ای برای پادشاه لودوینگ ساخته شد اما وی می‌خواست از دنیای فانتزی به دور باشد بنابراین از آن فقط برای استراحت استفاده می‌کرد. او از این قلعه برای یادآوری دوران کودکی‌اش استفاده می‌کرد. با این که قعله هرگز در دوره پادشاهی به روی عموم باز نبود اما حالا به عنوان یکی از جاذبه‌های دیدنی به روی مردم باز است. این قلعه به عنوان الهام‌بخش فیلم سیندرلای دیزنی در سال ۱۹۵۰ مورد استفاده قرار گرفت. به علاوه قلعه زیبای خفته در دیزنی‌لند کالیفرنیا نیز از این قلعه الگوبرداری کرده است.

 

 

چین، پارک جنگلی ملی ژانگ جیاجی

 

 

چین، پارک جنگلی ملی ژانگ جیاجی

 

 

پارک جنگلی ژانگ جیاجی که در ژانگ جیاجی واقع شده، جنگلی منحصر به فرد است که از آن برای فیلمبرداری سینمایی آواتار در سال ۲۰۱۰ استفاده شد. این پارک یکی از جاذبه‌های شناخته شده و پربازدید در تور چین است. این پارک شامل سنگ‌های ماسه‌ای ۲۰۰ متری است گونه‌های گیاهی بر روی آن‌ها زندگی می‌کنند. به علاوه در سال ۲۰۱۶، پل شیشه‌ای Zhangjiajie Grand Canyon در ارتفاع ۳۰۰ متری برای بازدید بهتر از این پارک جنگلی به روی مردم گشوده شد. این پارک جنگلی که قدیمی‌ترین منطقه حفاظت شده چین محسوب می‌شود به ثبت میراث فرهنگی یونسکو نیز رسیده است. مردم محلی معتقدند یکی از کوه‌های محبوب این منطقه به نام Tianmen Shan به بهش متصل شده و قدرت‌های ماورایی دارد. شایعه دیگری می‌گوید که این کوه میزبان گنجینه‌ای کشف نشده است. همچنین دروازه بزرگ کوه که از بزرگ‌ترین دروازه‌های دنیا است، به نام دروازه بهشت خوانده می‌شود. یکی از مناطق شگفت‌انگیزی که می‌توانید با تور چین از آن بازدید کنید این پارک جنگلی باورنکردنی است.

 

 

۶ تم‌پارک عجیب در چین که گردشگران عاشق آنها هستند

 

 

ژاپن، تونل ویستریا (اقاقیا)

 

 

ژاپن، تونل ویستریا (اقاقیا)

 

 

تونل ویستریا یک مسیر پیاده‌روی رنگی و محسورکننده در باغ‌های کاواچی فوچی در Kiktakyushu ژاپن است. این تونل میزبان ۲۲ گونه مختلف اقاقیا در رنگ‌های مختلف است که می‌توانید بیشترین تراکم‌شان را در قسمت شرقی و غربی باغ پیدا کنید. باغ‌ کاواچی فوچی در سال ۱۹۷۷ تاسیس شده و گفته می‌شود بهترین زمان رفتن به آن ماه‌های فروردین و اردیبهشت است. شما هنگام قدم زدن در این تونل بزرگ رنگی مدهوش بوی خوش گل‌ها شده و فراموش می‌کنید هنوز بر روی زمین قدم می‌زنید. تصویر بهشت‌گونه تونل به حدی محبوب است که اگر بر روی گوگل گل اقاقیا را جستجو کنید دسته زیادی از عکس‌های این باغ به نمایش در می‌آید.

 

 

 

اسکاتلند، قلعه الین دونان

 

 

 اسکاتلند، قلعه الین دونان

 

 

قلعه الین دونان بر روی جزیره‌ای به همین نام، در جایی که سه دریای بزرگ به هم می‌رسند ساخته شده است. این قلعه به صورت گسترده‌ای شناخته شده‌ترین و پر عکس‌ترین قلعه در کل اسکاتلند است. این قلعه در دوره آهن به طرز شگفت‌انگیزی مستحکم ساخته شد. اما در نهایت بعد از این که قلعه به مدت ۲۰۰ سال خرابه به کناری افتاده بود، توسط جورج مکی واتسون بین سال‌های ۱۹۱۲ تا ۱۹۱۴ بازسازی شد. در سال ۱۹۱۱ سرهنگ John Macrae-Gilstrap به جزیره دونان و قلعه الین دونان رفت و حدود ۲۰ سال از عمر خود را صرف بازسازی و برگرداندن قلعه به روزهای اوج خودش صرف کرد تا این که امروزه ما آن را همچون منطقه‌ای جادو و محل زندگی پریان می‌شناسیم.

 

 

اسلواکی، قلعه Bojnice

 

 

اسلواکی، قلعه Bojnice

 

 

قلعه BoJnice یک سازه قرون وسطایی در Bojnice اسلواکی است که نه تنها هر ساله هزاران گردشگر و علاقه‌مند به افسانه‌ها از آن بازدید می‌کنند، بلکه به علت معماری منحصر به فردش برای فیلم‌های فانتزی و پریان استفاده می‌شود. همچنین این قلعه میزبان جشنواره بین‌المللی ارواح در ماه می و جشنواره موسیقی تابستانی نیز هست. بنای اولیه قلعه چوبی بود اما در بازسازی‌ها کم کم سنگ جای قسمت‌های مختلف آن را گرفت. آخرین مالک این قلعه پری، کنت Janos Ferenc Palffy معمار و طراح قعله بوده است. او مجموعه‌ای از عتیقه، نقاشی‌ها و مجسمه‌ها را در قلعه جمع آوری کرد. در سال ۱۹۵۰، یک موزه در داخل قلعه افتتاح شد که دوران معماری نئو را به معرض دید می‌گذاشت. موزه همچنین شامل آثار هنری و نقاشی‌های باور نکردنی از قرن ۱۴ام نیز است.

مطالب مرتبط